Citat:
Ursprungligen postat av
danichea1
Testa installera Medieval 2 utanför x86, jag kör min installation på F:drive så mods fungerar som dom ska, det tar bort 90% utav CTDs, det har alltid varit en rekomendation för ett så stort mod som Europa Barbarorum.
Jag har inte haft några crashes både i Divide and Qonquer och Europa Barbarorum med freecam men jag har skapat en partial drive där jag tog 120gig ifrån C:drive för att just spela mods till Medieval 2, speciellt EB2 som har detta som krav om man inte vill uppleva CTDs ganska ofta.
Jag kör Win10, men har alltid haft Medieval 2 installerat utanför steamapps och x86 program files, x86 blockerar massa applikationer som är viktiga för moddet så det kan orsaka många CTDs
Jag installerar också alla spel utanför Program Files X86, minns år 2017 hur varenda förändring i en mod inte fick effekt i spelet efter uppstart, hur trots ändringar i textfilerna ingenting ändrades när man startade spelet med modden - detta berodde på Windows Update och att de startade en Cloud-kopia av Medieval 2 och laddade kopians filer istället för moddens, tror till och med att det skapades en kopia av modden och att man startade kopian istället för de förändrade filerna..
Microsoft införde säkerhet till Cloud-drive för att skydda originalfiler från yttre påverkan, t.ex. hackare som tar sig in på din dator och ändrar dina filer - eller virusprogram som gör detsamma - fast det har en negativ påverkan på moddning, eftersom moddning är samma sak - med skillnaden att det är ägaren som gör förändringarna, och tyvärr skyddar Microsoft's nya säkerhet även mot ägarens förändringar av originalfiler - slet håret i irritation innan jag förstod att jag behövde ta ut modden och spelet från X86 - innan år 2017 behövdes inte detta på Windows 7 men efter en uppdatering behövdes det..
Efter det stängde jag av alla uppdateringar.
Hur gör du för att starta ett Steam-spel utanför Steam?