2026-05-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodastream71
Att ett medium tar upp namn och födelseår är det absolut sämsta bevisen på att denne är "äkta". All info som går att söka upp i databas går bort, förstår inte hur folk kan vara så lättmanipulerade. Ett medium prickar in din mormors dödsdatum och blir kallad för "klockren" .. kom igen om mediumet även lyckas pricka in vaggvisan din mormor brukade sjunga för dig som liten. Då kan vi snacka.

Det går fruktansvärda rykten om Andreas, och det är inte bara från Jenny dessa kommer utan andra som levt nära honom.

Vet inte om det räknas som rykten längre. Finns några ex som levt med honom och än idag lever med trauma pga Andreas, de har nära och kära som vet vad som hänt.
Just nu är de enbart rädd för att bli anmälda för förtal.
Citera
2026-05-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ja, Honn verkar ju vara en av A:s "flying monkeys". Säger att Andreas är både snygg och empatisk som att det vore en universell sanning, samt att vad vi andra påstår här i tråden handlar om brist på kritiskt tänkande. Jo men exakt.

För övrigt när det gäller just empati i samband med manipulation måste man skilja på emotionell empati och kognitiv empati. Många tveksamma men karismatiska skojare har en "av/på"-knapp när det gäller empatisk förmåga.

Jag utgår från min egen erfarenhet och mitt möte med Andreas. Och han hade verkligen en fin utstrålning, varm och ödmjuk och långtifrån hur en psykopat är. Snygg är han i mina ögon och säkert många andras, men framförallt har han en varm personlighet. Och jag tror att människor som är känsliga och kämpar med någon form av psykisk ohälsa inte sällan är de som får mediala upplevelser.
Citera
2026-05-04, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag utgår från min egen erfarenhet och mitt möte med Andreas. Och han hade verkligen en fin utstrålning, varm och ödmjuk och långtifrån hur en psykopat är. Snygg är han i mina ögon och säkert många andras, men framförallt har han en varm personlighet. Och jag tror att människor som är känsliga och kämpar med någon form av psykisk ohälsa inte sällan är de som får mediala upplevelser.

Wow…läs på lite innan du gör dina egna påhitt till sanning.
Citera
2026-05-04, 14:29
Avslutad
Citat:
Att ett medium tar upp namn och födelseår är det absolut sämsta bevisen på att denne är "äkta". All info som går att söka upp i databas går bort, förstår inte hur folk kan vara så lättmanipulerade. Ett medium prickar in din mormors dödsdatum och blir kallad för "klockren" .. kom igen om mediumet även lyckas pricka in vaggvisan din mormor brukade sjunga för dig som liten. Då kan vi snacka.

Det går fruktansvärda rykten om Andreas, och det är inte bara från Jenny dessa kommer utan andra som levt nära honom.
Du vet så lite om situationen,ändå uttalar du dej
Och av egen erfarenhet så lyssnar jag inte p rykten.Vill skapa mej en bild själv.
Citera
2026-05-09, 10:22
Medlem
Någon som har något skvaller efter Andreas Live? Orkar inte kolla 😂
Citera
2026-05-10, 14:12
Medlem
Han ska göra spökjakter själv framöver. Undra vad den där vännen tog vägen som bodde på Gotland?
Hittar inte deras vloggar som de gjorde ihop. De skulle väl göra musik ihop bla?
Citera
2026-05-10, 17:05
Medlem
Sådär, ut med språket. Vad är det för rykten ni pratar om?
Citera
2026-05-12, 10:59
Medlem
Andreas AI-bild på sig själva på storys som nån slags guru
Citera
2026-05-16, 11:40
Medlem
Andreas nya tjej har verkligen tagit över där hans ex fru lämnade. Det bakas och lagas mat till gästerna.
Tycker hon inte att det känns konstigt?
Andreas lär vara nöjd då han bara kan gå omkring och bli dyrkad.
Citera
2026-05-20, 12:43
Medlem
Alltså att han alltid måste göra till sin "mörka röst" när han berättar något 🤣 samma med poddcasten Borgvattnets hemligheter där snubben gör till sin röst när han berättar något. Prata bara vanligt?
Citera
2026-05-20, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartabananer
Alltså att han alltid måste göra till sin "mörka röst" när han berättar något 🤣 samma med poddcasten Borgvattnets hemligheter där snubben gör till sin röst när han berättar något. Prata bara vanligt?

Hela han är kanske en fasad bara?
Citera
2026-05-20, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartabananer

Låter som han är i början av en förkylning eller med raspig morgonröst.

En annan grej är hur han ofta gnider sina (konstant vantklädda) händer på ett suggestivt sätt för att visa att han menar business när han ska känna in spöken. Om syftet är att alstra energi med handflatorna så tar ju vantarna emot, så det är mao. en inövad dramatisk pose.
Senast redigerad av sodastream71 2026-05-20 kl. 16:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in