2026-04-27, 11:03
Medlem
En tråd för att dela era upplevelser kring Andreas Österlund känd från spökjakt som vunnit kristallen ett flertal gånger samt det okända. Jobbar som medium och en av Sveriges mest kända.

Är hans mediumskap en bluff och stämmer det att han är narcissist? Hans tidigare ex verkar ha blivit utsatta för psykisk våld vilket borde komma fram.
I denna artikel påstår han bli ”en varulv” ibland: https://www.mabra.com/psykologi/jenny-andreas-osterlund-tvillingsjalar-bipolar/10286492

Artikeln är något år gammal och kvinnan han var gift med i artikeln är han nu skild med.

Han säger att han är avdiagnostiserad sin bipolära sjukdom men då undrar man vad som döljer sig bakom stängda dörrar.
Senast redigerad av Iriska 2026-04-27 kl. 11:21.
Citera
2026-04-27, 11:07
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iriska
En tråd för att dela era upplevelser kring Andreas Österlund. Är hans mediumskap en bluff och stämmer det att han är narcissist?

Har han ens förmågan att bli mottaglig för ande världen?
Försöker söka på detta medium men hittar ingenting värdigt har du lyckats bättre med det kanske?

Uppdatering,
Såg nu att det finns en youtube kanal med riktig aktivitet från ett riktigt medium.

Det är nog bekräftat att denna person är medium med förmågor.

Eller vet du någon som påstår annorlunda och behöver stryk omgående?
Senast redigerad av TwoThousand 2026-04-27 kl. 11:09.
Citera
2026-04-27, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Har han ens förmågan att bli mottaglig för ande världen?
Försöker söka på detta medium men hittar ingenting värdigt har du lyckats bättre med det kanske?

Han har iaf ett rykte om sig att vara narcissist i tidigare relationer. Verkar ha barn med 3 olika kvinnor. Hans tidigare ex påstår att hon flytt mitt i natten och sökt skydd med dottern som han inte verkar ha kontakt med.

Som medium har han inte kunnat bevisa sin förmåga varken i Tv eller på sin kanal.
Kom gärna med era erfarenheter.
Citera
2026-04-27, 11:17
Medlem
Citat:
En tråd för att dela era upplevelser kring Andreas Österlund. Är hans mediumskap en bluff och stämmer det att han är narcissist?

Är det här en seriös fråga eller tror folk på allvar att det finns "medium"? Eller betyder medium ngt annat än vad jag tror?
Citera
2026-04-27, 11:35
Medlem
Citat:
Han har iaf ett rykte om sig att vara narcissist i tidigare relationer. Verkar ha barn med 3 olika kvinnor. Hans tidigare ex påstår att hon flytt mitt i natten och sökt skydd med dottern som han inte verkar ha kontakt med.

Som medium har han inte kunnat bevisa sin förmåga varken i Tv eller på sin kanal.

Jag vill också veta mer om det exet som fick söka skydd mitt i natten från Andreas.
Har hon uttalats sig nånstans?

Obehagligt att Andreas verkar få så stort spelrum och manipulerar nya tjejer gång på gång.
Citera
2026-04-27, 11:37
Medlem
Att folk ens tror på att man kan vara "medium". Herregud...

Och är man med i Spökjakt borde väl det vara tecken nog att allt är bullshit?
Citera
2026-04-27, 12:11
Medlem
Tills motsatsen bevisats med god vetenskaplig kvalitet är alla som kallar sig medium och liknande att betrakta som bluff.
Citera
2026-04-27, 12:44
Medlem
Citat:

Detta har jag också sett och hört
Citera
2026-04-27, 13:11
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Är hans mediumskap en bluff

Ja det är den eftersom det inte finns några medium över huvud taget. Vare sig historiskt, nu levande eller i framtiden. Det räcker där för att förstå att han är psykiskt sjuk.

Alla som på riktigt tror på övernaturlighet och inte är barn är mer eller mindre psykiskt sjuka. Sen finns det de som inte tror på det men säger sig tro på det för att på ett eller annat sätt tjäna på det när svaga människor tror på det (dem).

I detta fallet lutar det mer åt att han är psykisk sjuk i botten men har lärt sig lura svaga människor för att få vinning av det.
Citera
2026-04-27, 14:55
Medlem
Citat:
Är hans mediumskap en bluff och stämmer det att han är narcissist? Hans tidigare ex verkar ha blivit utsatta för psykisk våld vilket borde komma fram.
I denna artikel påstår han bli ”en varulv” ibland: https://www.mabra.com/psykologi/jenny-andreas-osterlund-tvillingsjalar-bipolar/10286492

Artikeln är något år gammal och kvinnan han var gift med i artikeln är han nu skild med.

Jaså, var inte dom "tvillingsjälar" ?
Citera
2026-04-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Att folk ens tror på att man kan vara "medium". Herregud...

Och är man med i Spökjakt borde väl det vara tecken nog att allt är bullshit?

Att du inte fattar det betyder inte att “alla medium är fejk”.

Om A är bluff eller inte är en separat fråga, men att försätta sig i theta tillstånd och uppleva saker bortom vardagsperception och denna dimension är inget konstigt.
Citera
2026-04-27, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagraven
Att du inte fattar det betyder inte att “alla medium är fejk”.

Om A är bluff eller inte är en separat fråga, men att försätta sig i theta tillstånd och uppleva saker bortom vardagsperception och denna dimension är inget konstigt.

Tack för din input. Var rädd att denna tråd bara skulle bli; "Alla som tror på spöken är dumma i huvve! När man dör blire svart!"

Att arbeta med sin egen medialitet är mycket spännande och utvecklande. Att själv komma till insikten att vi är så mycket mer än våra kroppar är högst befriande.

Dock Andreas kurser som han erbjuder de sista jag skulle välja om jag var intresserad av andlig utveckling, de verkar högst oklara. Det han tjänar mest pengar på verkar ju t.ex. vara hans mediumutbildning över zoom där han skickar ut några förinspelade meditationsövningar till köparen och kammar in 10 lax för detta. Då får de för pengarna ett diplom som visar att de också numera kan arbeta som medium och kan hjälpa andra människor kommunicera med andra sidan och göra s.k "husrensningar". Hur kvalitetstestas detta undrar jag bara? Särskilt då utbildningen är på distans. Det är så bisarrt att jag vet inte vart jag ska börja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in