Det finns tyvärr gott om den här typen av människor, och seriöst det är inte ens värt att försöka nå fram.
Det säger en hel del om deras ovilja att tänka utanför sin egen lilla komfortzon. Vissa väljer aktivt att stänga ner allt som skaver, så länge de får sitt enkla dopamin via öl, Netflix och likriktade åsikter, så när något kommer som utmanar deras världsbild, då kommer istället hånet, misstänkliggörandet och de där lågintellektuella häxjakterna.
Det är faktiskt rätt talande: de som aldrig själva utforskat något djupare är ofta de mest högljudda i att avfärda det. Ironin
Så nu, angående Andreas, om jag minns rätt har han heller aldrig någon officiell mediumutbildning i bakfickan, jag minns att han berättat någon gång att han egentligen inte fick kalla sig för medium eftersom han inte har någon certifiering för det. Men det betyder ju inte att han inte är kunnig, han tog ju sig in i Det okända för många år sedan, och det var ju en hel uttagning till det om jag minns rätt. De fick göra en massa tester osv för att bevisa sin kunnighet inom det mediala. Men att Andreas vid den tidpunkten var både ung och kille kan man ju dra slutsatsen att han då blev inkvoterad, oavsett bra förmåga eller inte, för inte är det så roligt att endast ha ett gäng kärringar med i programmet.
För övrigt, så vet jag att inget inom detta egentligen ”kvalitetstestas”, vem som helst kan skapa en kurs och utfärda ett diplom. Certifiering är en annan sak, där krävs det andra standarder och faktisk kompetens.