2026-04-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iriska
Om så är fallet borde både A och Johanna skämmas. Vidrigt att lämna Jenny med två små barn. Dock skrev Johanna igår att hon och Andreas varit ihop i 4 månader. Kanske de bara låg med varandra innan? Att en kvinna faller för A som har barn med 3 andra kvinnor kan endast förklaras med att han inte träffar barnen ofta. Vem hade orkat en ny relation med en pappa till fem barn på halvtid? Att han inte skäms att åka på solsemester med nya tjejen när det finns barn som behöver honom mer. Den nya måste vara empatisk störd eller naiv.

Skäms gör han inte, det är väldigt tydligt.
Citera
2026-04-28, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodastream71
Vi kvinnor är liksom biologiskt programmerade att söka partners som dels passar genetiskt men även kan bidra med omsorg och skydd för vår avkomma.

Att satsa långsiktigt på en karl som upprepade gånger (!) visat att han inte tvekar att bedra/lämna sina gravida partners, hur går det ens ihop. Det spelar ingen roll vad karlsloken säger och har för ömmande anledning, det är alldeles för stor rödflagga att ignorera.

Vad tusan, ha lite självbevarelsedrift tjejen!

Det är därför jag misstänker att hon kanske är lik A.. vem som helst förstår väl att han är en big fat walking talking red flag
Citera
2026-04-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagraven
Det är därför jag misstänker att hon kanske är lik A.. vem som helst förstår väl att han är en big fat walking talking red flag

Man ska inte döma men efter bilder på hennes Facebook framstår hon rätt ytlig och lite bimbo. Överblonderat hår och solbränna i korta kjolar…
Hon är från Orsa vilket ju pekar på lite blåst tjej från landet. Spännande för henne att bli ihop med en C-kändis.
Citera
2026-04-29, 17:19
Medlem
Jag har för mig att han sagt att han utbildats i England av Terry Evans. Lite osäker på om han faktiskt var där eller om det skedde i Sverige. Men att det var av honom vågar jag säga.

Men har såklart inte sett något diplom eller intyg.

Citat:
Det finns tyvärr gott om den här typen av människor, och seriöst det är inte ens värt att försöka nå fram.

Det säger en hel del om deras ovilja att tänka utanför sin egen lilla komfortzon. Vissa väljer aktivt att stänga ner allt som skaver, så länge de får sitt enkla dopamin via öl, Netflix och likriktade åsikter, så när något kommer som utmanar deras världsbild, då kommer istället hånet, misstänkliggörandet och de där lågintellektuella häxjakterna.

Det är faktiskt rätt talande: de som aldrig själva utforskat något djupare är ofta de mest högljudda i att avfärda det. Ironin

Så nu, angående Andreas, om jag minns rätt har han heller aldrig någon officiell mediumutbildning i bakfickan, jag minns att han berättat någon gång att han egentligen inte fick kalla sig för medium eftersom han inte har någon certifiering för det. Men det betyder ju inte att han inte är kunnig, han tog ju sig in i Det okända för många år sedan, och det var ju en hel uttagning till det om jag minns rätt. De fick göra en massa tester osv för att bevisa sin kunnighet inom det mediala. Men att Andreas vid den tidpunkten var både ung och kille kan man ju dra slutsatsen att han då blev inkvoterad, oavsett bra förmåga eller inte, för inte är det så roligt att endast ha ett gäng kärringar med i programmet.

För övrigt, så vet jag att inget inom detta egentligen ”kvalitetstestas”, vem som helst kan skapa en kurs och utfärda ett diplom. Certifiering är en annan sak, där krävs det andra standarder och faktisk kompetens.
Citera
2026-04-29, 18:53
Medlem
Jag tror det var Iris Hall han gick på kurs hos som yngling. Ett annat ökänt medium som gått i skola hos Iris är Jörgen Gustafsson. Kvalitetsstämpeln på hennes årskullar är mao hög

Jag tror det kvittar vart man skolar sig någonstans som medium, eller om man ens gör det. Är du duktig kommer du förtjäna dina klienter genom gott renommé.
Citera
2026-04-30, 07:15
Medlem
Mailmanss avatar
Har lika stor respekt för folk som kallar sig medium som jag har för folk som lurar pensionärer på pengar.

Skiljer inte mycket
Citera
2026-05-01, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallade
Jag har för mig att han sagt att han utbildats i England av Terry Evans. Lite osäker på om han faktiskt var där eller om det skedde i Sverige. Men att det var av honom vågar jag säga.

Men har såklart inte sett något diplom eller intyg.

Då måste de isf skett på senare år, jag är helt bombis på att han tidigare sagt att han inte är utbildat medium.
Citera
2026-05-01, 17:10
Medlem
Jag har fått ett bra intryck av Andreas men blev förvånad när jag läste att han inte längre är tillsammans med Jenny, de var ju tvillingsjälar?

Vad lik den nya är Jenny till utseendet... Men Jenny är sötast. Andreas kanske har lätt att bli kär, svårt att stanna i långvariga relationer?
Senast redigerad av honn 2026-05-01 kl. 17:34.
Citera
2026-05-01, 17:45
Medlem
Citat:
Du känner alltså Andreas?

Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag har fått ett bra intryck av Andreas men blev förvånad när jag läste att han inte längre är tillsammans med Jenny, de var ju tvillingsjälar?

Vad lik den nya är Jenny till utseendet... Men Jenny är sötast. Andreas kanske har lätt att bli kär, svårt att stanna i långvariga relationer?

Nja jag tror att Andreas har gått över till nästa ”offer”, någon ny att manipulera och bli dyrkad av.
Citera
2026-05-01, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Nja jag tror att Andreas har gått över till nästa ”offer”, någon ny att manipulera och bli dyrkad av.

Det kan även vara så att han lätt blir förälskad. Han kanske behöver kickarna en ny förälskelse ger. Relationsmissbruk? Vissa använder relationer som droger. Det kan delvis ha med brist på signalsubstanser i hjärnan att göra, som vid t ex ADHD.

"Romansmissbrukare blandas ofta ihop med sexmissbrukare. Men i motsats till sexmissbrukare, som försöker undvika att knyta an, knyter romansmissbrukare an till alla sina partners – till varierande grad – även om de romantiska kontakterna är kortlivade eller sker parallellt. Med ”romans” menas här sexuell passion och pseudo-emotionell intimitet. Observera att medan romansmissbrukare binder sig till sina partners till en viss grad, är deras mål (förutom att bli hög av romantik och drama) att undvika engagemang eller bindning på djupare nivå med en partner."

https://laasverige.wordpress.com/omlaa/vanliga-typer-av-karleksmissbrukare/
Senast redigerad av honn 2026-05-01 kl. 17:56.
Citera
2026-05-01, 21:13
Medlem
Ringer det inga klockor hos Andreas nya fnyk när Jenny delar med sig av det hon gör? Eller är hon helt under A:s herravälde?
Citera
2026-05-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ringer det inga klockor hos Andreas nya fnyk när Jenny delar med sig av det hon gör? Eller är hon helt under A:s herravälde?

Jag tror hon är helt såld på hans lögner. Men tids nog så…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in