2026-04-25, 18:15
Medlem
Sitter här och funderar lite vad ni har för sparmål under året? Hur mycket har ni just nu, hur mycket sparar ni och vad sparar ni till? Amortering? Buffert? Renovering? FIRE? Ny bostad/bil eller annat köp? Tror ni att ni kan uppnå ert mål eller inte?

Har själv 450k i aktier och 37k på sparkontot just nu. Sparar ca 10-15k per månad, singel, inga barn. Har ett blancolån på 95k som jag planerar att lösa i juni månad när skatteåterbäringen kommer. Har inga större sparmål förutom en flytt till utlandet nästa år och en ny början tror jag. Vill gärna gå ner i arbetstid och skaffa en hund också.

Fyll på, vad har ni för mål i år?
2026-04-25, 18:20
Medlem
GiveMeHeads avatar
3 mille, inga lån, hyresrätt. Köpte ny bil i höstas, kontant. Är singel, två tonåringar varannan vecka. Blir väl dom som får njuta av pengarna.
2026-04-25, 18:24
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
3 mille, inga lån, hyresrätt. Köpte ny bil i höstas, kontant. Är singel, två tonåringar varannan vecka. Blir väl dom som får njuta av pengarna.

Glömde säga att jag sparar inte till något.
2026-04-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Hoppas du inte sitter 3 mille i cash
2026-04-25, 18:27
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Hoppas du inte sitter 3 mille i cash

Nej, aktier och fonder.
2026-04-25, 18:30
Medlem
Sparat alldeles för mycket i hela mitt / vårt liv... Måste börja lägga om vårat beteende och spendera.
Sparar inte mer.
Har liksom ordnat allt redan.
Ska väl köpa en dyrare bil så man får någon nytta av sparandet men har liksom inget intresse i det heller.
Ger väl bort en del om jag blir äldre.
2026-04-25, 18:36
Medlem
NyaHenriksss avatar
Planerat Fire sedan länge, slutade jobba i höstas. Har ff en inkomst och lever som vanligt och förbereder inför nästa vinter i Spanien.
2026-04-25, 18:40
Medlem
Onanikrems avatar
Spar inte till något särskilt. Lever på pensionen , utdelningar och nallar lite på aktierna ibland när det blivit mycket utgifter. 7000 i restskatt nu i April tex.

Pensionär. 4 mille på fonder och 3 mille i aktier.
2026-04-25, 19:09
Medlem
Xpander-s avatar
Har sparat ihop 50k per månad i år, men det är tufft när man inte arbetar.
2026-04-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Har sparat ihop 50k per månad i år, men det är tufft när man inte arbetar.
Spara 50k per månad utan att jobba. Låter inte så där jättetufft. Kan jag spara 20k för en lön på 55k är de väl ok.
2026-04-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Spar inte till något särskilt. Lever på pensionen , utdelningar och nallar lite på aktierna ibland när det blivit mycket utgifter. 7000 i restskatt nu i April tex.

Pensionär. 4 mille på fonder och 3 mille i aktier.

Hur länge har du varit om att spara ihop 7 miljoner?

Själv sparar jag till min begravning.
2026-04-25, 19:52
Medlem
Här för å visa upp mig så man kan få det man e berättigad till. Det plus lite svart kneg så blir det thailand igen i 6 månader i höst som vanligt
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in