2026-04-26, 22:38
Medlem
staybounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
"blodpudding, yoghurt och ägg" är väl någorlunda godkänt. Hoppas inte det är en sockerbombad youghurt med kemikalier. Sök den fetaste rysk, cypriotisk, turkisk mm.

Rå nötlever är billigt och bland det näringsrikaste i naturen. Kan du få i dig det har du de flesta näringsbehov täckta. Därefter kan du fylla ut med billigt protein. Stora mängder fabriksproducerade kycklingar är perfekt.

Nej, finns ingen som säljer lever där jag bor. Och jag äter riktig yoghurt, inte något med smak och sötma.

Citat:
Ursprungligen postat av 448
Han kan slafsa i sig några burkar makrill/sardiner i tomarsås så är det fixat

Det är ju jättedyrt.
Citera
2026-04-26, 22:40
Medlem
staybounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugg.och.jenka
"Mest blod och mjöl" blir lite missvisande då blodet kommer in på femteplats i Gea's (Lithells) skräpblandning. Efter rapsolja. Varför rapsolja i blodpudding? Ja varför inte, personer som köper deras otjänliga gegga för en tia vet inte bättre. Det var speciellt detta märke jag hade i åtanke då det var budget på tapeten, något du bekräftade då du senare nämnde rapsoljan. De bättre märkena (som förövrigt kostar mer än det dubbla, vilket understryker hur undermålig budgetpuddingen faktiskt är) innehåller ingen rapsolja, dom har nöttalg. Och bara råg istället för råg och vete mix.
Är inte speciellt förtjust i säd rent generellt men det är billigt och håller man sig borta från bottennappet vete så är det väl inte så farligt. Lite havregrynsgröt har inget dött av. Vad jag vet.

Blodet kommer efter för att det inte är helblod utan man har torkat blodet och vattnet är borta. När man sedan tillsätter vatten i mat behöver det inte vara i listan. Motsvarande helblod hade kommit först.
Citera
2026-05-21, 05:29
Medlem
Bra input. Tar bort den jävla fisken, hatar skiten.
Citat:
Ursprungligen postat av staybound
Varför är det skräp? Det är mest blod och mjöl. Klart att det är socker med, men äter bara frukt annars som ger socker.

Ägg är ju bra.

Baljväxter är billiga men otroligt trista. Kan inte äta sådant. Fisk är gott men dyrt.

Behöver nog inte öka c-vitamin för jag äter frukt. Det är rapsolja i blodpudding. Det kanske är lite tveksamt, sedan steker man den i något med.

Får man inflammation om man inte äter fisk? Hur har människor klarat sig som inte levt vid vatten?
Citera
2026-05-21, 06:56
Medlem
Pinoputchins avatar
Bra kost!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto