2026-04-24, 03:16
Medlem
staybounds avatar
Jag behöver spara pengar ett tag framåt och frågade AI om jag kunde leva på kålsoppa med lök och morötter, blodpudding, yoghurt och ägg. Den sa att detta var helt OK eftersom jag tar vissa tillskott som D-vitamin om vinter, backar upp lite med selen, zink och magnesium. Jag äter gärna frukt som godis så det skulle jag äta också.

Vad säger ni människor med riktiga hjärnor?
Citera
2026-04-24, 03:27
Medlem
Onanikrems avatar
Ja, det skulle du kunna leva på länge. Något tråkig kost kan jag tycka.
Citera
2026-04-24, 03:56
Medlem
RudolfHutlers avatar
Kycklinghjärtan är billiga och goda och nyttiga. Stek med lite örter, vitlök och svarta oliver.

Hur kan AI ha missat det?
Citera
2026-04-24, 04:23
Medlem
staybounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudolfHutler
Kycklinghjärtan är billiga och goda och nyttiga. Stek med lite örter, vitlök och svarta oliver.

Hur kan AI ha missat det?

Det finns inte sådana där jag bor.
Citera
2026-04-24, 05:35
Medlem
pn222jws avatar
Om du gillar smakerna så verkar det prisvärt och bra. Jag skulle också vilja se några humörförbättrande tillskott - johannesört, omega-3, malört, glycin, B-vitamin... så att det inte blir långtråkigt.
Citera
2026-04-24, 06:24
Medlem
Blodpudding låter bra men läser du innehållsförteckningen så borde du komma till insikten om att det faktiskt är skräp, tyvärr. Ägg är perfektion. Du kan nog klara dig fint på enbart det ifall du vill vara en riktig hårding. Det var inte en artificiell intelligens som du rådfrågade så var god kalla det för något annat.
Citera
2026-04-24, 07:46
Medlem
Vad är din budget?
Man kvinna?
Ålder?

Det går ju äta riktigt bra mat för billig peng bara man planerar och håller sig till planen.
Att äta soppa eller torftig mat kan istället göra att du spårar ur och köpeer en fet pizza dite då och då.
Dels av tristess eller av näringsbrist.
Citera
2026-04-24, 08:12
Medlem
Ja, men komplettera med baljväxter (linser, bönor, ärtor), potatis och fet fisk (makrill i tomatsås / sardiner / sill) då och då.

Tillsammans med det du räknar upp kan man leva ett långt och hälsosamt liv på detta.
Citera
2026-04-24, 08:14
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staybound
Jag behöver spara pengar ett tag framåt och frågade AI om jag kunde leva på kålsoppa med lök och morötter, blodpudding, yoghurt och ägg. Den sa att detta var helt OK eftersom jag tar vissa tillskott som D-vitamin om vinter, backar upp lite med selen, zink och magnesium. Jag äter gärna frukt som godis så det skulle jag äta också.

Tar man en vitamintablett funkar det mesta och du täcker ju upp kolhydrater, proteiner och fett i din kost (ät många ägg, men blodpudding är inte så näringsrik som många tror). Jag gillar kålsoppa och vill du ha lite mer mättnad så kan du ha i klassisk klimp (blir typ som bollar av pannkaka i soppan.)
Citera
2026-04-24, 08:19
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staybound

Lägg till rapsolja i soppan så är du i hamn (fettsyror). En del av kålen äter du helst rå för att öka mängden C-vitamin (du kan hacka lite grovt och lägga i soppan när den är klar om du tycker att rå kål är jobbig att äta).
Senast redigerad av Guldner.Spessart 2026-04-24 kl. 08:21.
Citera
2026-04-24, 09:53
Medlem
Min AI sa man måste äta fisk 2 ggr i veckan för att få nyttiga fettsyror. Blir inflammation annars. Tror den bryr sig om mig.
Citera
2026-04-24, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Lägg till rapsolja i soppan så är du i hamn (fettsyror). En del av kålen äter du helst rå för att öka mängden C-vitamin (du kan hacka lite grovt och lägga i soppan när den är klar om du tycker att rå kål är jobbig att äta).

Varför rekommenderar du att tillsätta en fettsyrekälla till det som redan nämnts och varför i hela friden är det en vegetabilisk sådan dessutom? Det är så förbenat dumt att man rakt blir småseriös på internet för en stund. Fan också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in