Citat:
Ursprungligen postat av
bugg.och.jenka
Blodpudding låter bra men läser du innehållsförteckningen så borde du komma till insikten om att det faktiskt är skräp, tyvärr. Ägg är perfektion. Du kan nog klara dig fint på enbart det ifall du vill vara en riktig hårding. Det var inte en artificiell intelligens som du rådfrågade så var god kalla det för något annat.
Varför är det skräp? Det är mest blod och mjöl. Klart att det är socker med, men äter bara frukt annars som ger socker.
Ägg är ju bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Simora
Ja, men komplettera med baljväxter (linser, bönor, ärtor), potatis och fet fisk (makrill i tomatsås / sardiner / sill) då och då.
Tillsammans med det du räknar upp kan man leva ett långt och hälsosamt liv på detta.
Baljväxter är billiga men otroligt trista. Kan inte äta sådant. Fisk är gott men dyrt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Guldner.Spessart
Lägg till rapsolja i soppan så är du i hamn (fettsyror). En del av kålen äter du helst rå för att öka mängden C-vitamin (du kan hacka lite grovt och lägga i soppan när den är klar om du tycker att rå kål är jobbig att äta).
Behöver nog inte öka c-vitamin för jag äter frukt. Det är rapsolja i blodpudding. Det kanske är lite tveksamt, sedan steker man den i något med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Erik71757
Min AI sa man måste äta fisk 2 ggr i veckan för att få nyttiga fettsyror. Blir inflammation annars. Tror den bryr sig om mig.
Får man inflammation om man inte äter fisk? Hur har människor klarat sig som inte levt vid vatten?