2026-04-20, 07:09
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Nu när man kan diskutera med AI. På vilket sätt är flashback relevant då?
Det är inte som förr. AI kommer ta över kommunikationsfälten.

Vad tänker ni om det?
Haha mannen.. Har du snackat med ChatGPT och liknande?

De är helt efterblivna ba "Vad kul att du frågar om just detta! Du är på riktigt nära att bemästra detta!" osv.. Riktigt äckligt tjenis-penis beteende med 0 personlighet och inte riktigt vass som alla tror.
Har vid flertal gånger rättat chatGepete för den gör jävligt mycket fel.

Jag vill ha folks åsikter och tankar, se dynamik och bra tankar ideer och snack. Inte ba "Vad roligt att du tog upp just detta"
Citera
2026-04-20, 07:41
Medlem
Citat:

Vad tänker ni om det?

Diskussionsforum så gnatar, gnäller och bråkar man.
Detta är ju något som AI inte kan erbjuda.
Bonusen är att man ev. kan få några svar också mellan alla örfilarna.
Citera
2026-04-20, 07:46
Medlem
Anybodykillers avatar
Det stämmer delvis.

Om du bara vill ha svar på något rent faktamässigt så är AI kanske att föredra. Om du vill ha personliga anekdoter, erfarenheter, observationer och infallsvinklar förankrade i livet så är det bättre med flashback.

Det svåra är dock att inse det mänskliga värdet med olika skribenter/användare. AI kan som en papegoja återupprepa allt men när vi mister en människa så mister vi dennes erfarenheter och kanon av livet.

Sen följer trenden allt annat som AI skapar kontra saker skapar av människor. Det har blivit en ny dimension av "Va har en människa sjungit det där?" eller "Oj är det verkligen en människa som målat den?".
Citera
2026-04-20, 07:50
Medlem
dickachus avatar
Citat:

Vad tänker ni om det?

Varför frågar du oss och inte din AI om det är din slutsats?

Där har du nog svaret.
Citera
2026-04-20, 07:57
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Haha mannen.. Har du snackat med ChatGPT och liknande?

De är helt efterblivna ba "Vad kul att du frågar om just detta! Du är på riktigt nära att bemästra detta!" osv.. Riktigt äckligt tjenis-penis beteende med 0 personlighet och inte riktigt vass som alla tror.
Har vid flertal gånger rättat chatGepete för den gör jävligt mycket fel.

Jag vill ha folks åsikter och tankar, se dynamik och bra tankar ideer och snack. Inte ba "Vad roligt att du tog upp just detta"

Dessutom ljuger de jävla AI-svinen. Det gör folk här och i andra forum också, men människor har i alla fall kapacitet att skämmas när de ljuger.
Citera
2026-04-20, 07:58
Medlem
Sockerssons avatar
På vilket sätt är det relevant att ha kompisar när AI finns?
Citera
2026-04-20, 08:19
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Om man vill lära sig saker så är AI överlägset. De flesta här på Flashback (inklusive mig själv) är långt ifrån experter på någonting alls. Mycket gissningar, troll inlägg, märkliga konspirationsteorier, folk som lider av Dunning-Kruger och folk som bara vill verka smarta och kunniga, men antagligen är mentala kalhyggen utan verktyg som just Google, Chatgpt, AI:s och så vidare. Nej flashback kommer man till för att få reda på vem som blivit skjuten i något mord, och andra uppgifter som vanlig media inte avslöjar - inte för att lära sig saker.
Lita inte för mycket på AI. Den är ingen sanningssägare och har ofta fel.

Som jag ser det kan Flashback bli ännu mer relevant, då det alltid är mer givande att diskutera med riktiga människor än med någon förprogrammerad och åsiktskorrekt AI.
Citera
2026-04-20, 09:00
Medlem
fndsaks avatar
För dig saknar det uppenbarligen all relevans, så då är det ju bara att logga av?

Jag läser på Flashback för jag vill veta vad dom kära medborgarna i mitt land tycker. Jag anser att det är relevant för att kunna förstå min samtid och samhället jag lever i.

Att läsa om olika åsikter och synpunkter är nyttigt.
Citera
2026-04-20, 09:05
Medlem
Du menar att du jämför AI med människor?
Citera
2026-04-20, 09:11
Medlem
Cameltotems avatar
Roligare att diskutera med människor?

En LLM ger dig oftast svaren du vill höra har jag märkt.
Citera
2026-04-20, 09:15
Medlem
AI är ju byggt på den information och kunskap som finns tillgänglig.

Frågar du ex.vis hur man bäst använder en cykel lär du få exakta svar.

Frågar du däremot om någon pågående konflikt eller politisk fråga finns flera faktorer att ta hänsyn till.
Matar man ex.vis AI med massa fel fakta, kommer AI att ta med dessa i "sin bedömning på konflikten", vilket inte alltid ger en sann bild.
Citera
2026-04-20, 09:24
Medlem
Är ingen storsnackare på foran men något som AI inte kan ersätta är alla perspektiv och källor som användare här är.

Det jag oftast kollar in för är när något rapporterats i medströmsmedia å jag vill veta mer.

Inte sällan är nån användare tre dörrar från vad det nu är som hänt, kanske rent av känner involverade, å ger sin vinkel av det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in