Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Att diskutera med en språkmodell skulle jag aldrig någonsin göra, en helt befängd idé.
Däremot är Flashback på väg att dö ut och är snart inte relevant längre, men då av hel andra anledningar (inte minst modereringen) och inte på grund av den senaste AI-hypen.
Beror på vad du menar med diskutera. Alla mina diskussioner ska helst mynna ut i något. Nu "senast" var det ganska intressant, eftersom det hela mynnade ut i en av mig (tillsammans med claude) formulerad teori om AI optimering. På det formulerade jag ett whitepaper och designade en lösning på teorin. Detta var för ett par veckor sedan, strax efter claude-läckan. Vilket var hela skälet till att jag ens började intressera mig för runtime-optimering. Mina slutsatser kommer att publiceras på arXiv.
Om du menar diskutera som i att diskutera hur den mår, hur dagen har varit eller dra dina relationsproblem för den. Då har du rätt. I övrigt är det mer givande att diskutera med en AI än att diskutera på Flashback. Vill jag ha mothugg så promptar jag en subagent som kan vara kritisk.