2026-04-19, 18:01
Medlem
Nu när man kan diskutera med AI. På vilket sätt är flashback relevant då?
Det är inte som förr. AI kommer ta över kommunikationsfälten.

Vad tänker ni om det?
Citera
2026-04-19, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32

Vad tänker ni om det?

Varför skulle jag tänka något om det för?
Citera
2026-04-19, 18:04
Medlem
zombie-nations avatar
Det finns en viss typ av frågor som säkert kommer minska. Något man undrar hur det funkar, och då kan AI svara bättre. Det känns lite synd men är oundvikligt.

Personliga ämnen och diskussionsämnen kommer vara kvar.
Citera
2026-04-19, 18:06
Medlem
Banankexchoklads avatar
Citat:

Vad tänker ni om det?

Enligt mig väldigt få användningsområden av AI för informationssökande som Google inte redan täcker. Min tanke är därmed att det inte kommer vara någon större påverkan.
Citera
2026-04-19, 18:09
Medlem
Citat:

Vad tänker ni om det?
Att diskutera med en språkmodell skulle jag aldrig någonsin göra, en helt befängd idé.

Däremot är Flashback på väg att dö ut och är snart inte relevant längre, men då av hel andra anledningar (inte minst modereringen) och inte på grund av den senaste AI-hypen.
Citera
2026-04-19, 18:18
Medlem
GertBennys avatar
Om man vill lära sig saker så är AI överlägset. De flesta här på Flashback (inklusive mig själv) är långt ifrån experter på någonting alls. Mycket gissningar, troll inlägg, märkliga konspirationsteorier, folk som lider av Dunning-Kruger och folk som bara vill verka smarta och kunniga, men antagligen är mentala kalhyggen utan verktyg som just Google, Chatgpt, AI:s och så vidare. Nej flashback kommer man till för att få reda på vem som blivit skjuten i något mord, och andra uppgifter som vanlig media inte avslöjar - inte för att lära sig saker.
Citera
2026-04-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partiet.Nyans
Varför skulle jag tänka något om det för?

För att det påverkar kommunikationsfälten. Inte bara här men även andra forum eller sidor.
Citera
2026-04-19, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det finns en viss typ av frågor som säkert kommer minska. Något man undrar hur det funkar, och då kan AI svara bättre. Det känns lite synd men är oundvikligt.

Personliga ämnen och diskussionsämnen kommer vara kvar.

Sant. Jag tänkte idag. Tänk om AI ger oss tillgång till fup filer och personliga ämnen i framtiden.
Citera
2026-04-19, 18:27
Avstängd
Forum kommer vara relevant för det är fortfarande mycket ai behöver lära sig den är inte någon allmätig tjänare.
Citera
2026-04-19, 18:55
Medlem
SoulOfSophias avatar
Jag tycker det är intressant att få ett ”sample” på vad genomsnittsmänniskan tycker om saker (nu finns det förvisso bias då vissa typer tenderar att använda flashback mer än andra). Men på ett ungefär kan man ändå göra uppskattningar om vad ”världen” tycker när man frågar flashback.

Sen är ju flashback relevant för många pga den sociala aspekten såklart. Det bor ju ingen person i en AI.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-04-19 kl. 19:08.
Citera
2026-04-19, 19:02
Avslutad
Citat:

Vad tänker ni om det?

AI har aldrig fått mig att skratta men det har flashback. Många gånger.
Citera
2026-04-19, 19:06
Moderator
MrFishboys avatar
Fast, AI är ju PK. Flashbacks storhet var ju just att det inte är/var PK. Annars hade man ju kunnat resonera att det finns inget behov av Flashback eftersom det finns media som tillför information, men riktigt så har ju inte verkligheterna sett ut. Och det största hotet mot Flashback har ju hela tiden varit myndigheter och politikers strävan mot att Flashback bör upphöra, eftersom det varit en alldeles för frispråkig plattform. Så det ser ju mer ut att behovet av Flashback kvarstår, men användarbasen blir mer den delen av befolkningen som, som alltid, inte vill köpa de officiella narrativen, narrativ som nu även språkmodellerna framför.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in