Citat:
Ursprungligen postat av
Jordgubbe
Lite sent kan jag tycka, att vid 50-årsåldern gå över från bankbok till aktier. Akta dig nu från att betala för mycket för info, och alltför knasiga råd där folk har egna syften. Förslagsvis gå till biblioteklet och låna några ekonomitigningar (Dagens Industri, Affärsvärlden, Privata Affärer, etc) för att komma in i språket. Sen är ett klassiskt råd att skaffa sig 10-15 tråkiga aktier, köp vardera i små portioner tex varannan månad. Om du vill ett par aktier som är lite tokroliga också. Ge fan i bitcoin, fonder som käkar upp en tredjedel av ditt kapital över tid, eller att betala folk för snusförnuftig input (världens bästa affärsidé av de som inte själva kan placera med vinst). Det finns femtioelva liknande trådar på Flashback. De består av 10 procent okej råd, 50 procent stolliga råd, och 40 procent brus.
Tack så mycket för ditt svar!
Tja, bättre sent än aldrig kanske. Jag har aldrig haft vare sig intresse eller utrymme nog att hålla på och placera runt mina pengar. Jag vet inte ens om det är något för mig nu heller, men tänker prova på det iallafall. Kanske tycker jag att det är spännande och kul.