2026-04-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ja verkligen, EU och Sverige ska inte styras av främmande makters lobbyister /mutor det är väl totalt självklart. Spelar liksom ingen roll vilka det är...Ryssland, USA, Israel, Iran, Qatar, osv

Vi måste undvika en situation som i USA som har blivit en lobbykrati. Resultatet är Trump som vinner över den också värdelösa Kamelen osv.

Finns inga argument för det här. Hon får redovisa och ev avgå.
Äää det är ingen muta utan säpo klarar inte av sitt jobb och då får andra kliva in rätt enklet och riktigt
Citera
2026-04-17, 12:34
Medlem
ViCenterpartisters avatar
https://www.expressen.se/nyheter/alice-teodorescu-jag-var-valdigt-man-om-att-passa-in/#no_universal_links

Anders Lindberg, politisk chefredaktör på Aftonbladet (oberoende socialdemokratisk):

”Teodorescu var med och tog det nuvarande kulturkriget till Sverige. Det flyttade konflikten från höger-vänsterfrågor till invandring, tiggeri och liknande. Att hon positionerade om GP:s ledarsida var modigt, samtidigt som jag tycker att det gick för långt och blev för hårt.

Jag tror att hon bidrog till att M öppnade sig för SD. Det spräckte i sin tur alliansen, så ironiskt nog är det kanske Stefan Löfven som har mest att tacka henne för.”
Citera
2026-04-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Då är det OK. Alice har inte gjort fel. Sverige är ett västland, ligger i Skandinavien..

Korruption är aldrig ok, framför allt inte bland eliten.

Det är direkt samhällsförstörande.
Citera
2026-04-17, 12:44
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Har du något trovärdigt som styrker det eller är det bara en killgissning från dig?

Väldigt kvalificerad gissning. Jobbar du gratis själv förresten eftersom du lyckas doppa näsan i varenda FB-tråd som nämner Israel och judar?
Citera
2026-04-17, 12:59
Medlem
jugbandbluess avatar
kan lika gärna vara en svensk eller europeisk sionistorganisation, som ELNET. låter väldigt osannolikt att det skulle vara israel direkt, och än mer otroligt att det skulle vara "israelisk säkerhetspersonal" som skyddar denne gojim. (att det skulle vara säkerhetsrelaterat öht är nog rena fabler från teodorescu)
Citera
2026-04-17, 13:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Äää det är ingen muta utan säpo klarar inte av sitt jobb och då får andra kliva in rätt enklet och riktigt

Det går inte att avgöra om det är en muta om man inte vet var stålarna kommer ifrån pappskalle. Det är hela poängen.
Citera
2026-04-17, 13:05
Medlem
trailblasers avatar
Jag gillar henne skarpt och jag kan absolut förstå att hon har skyddsbehov och behöver finansiering för det.

PS. Är chockad över antisemitismen här på flashback. Ni som står till höger och lägger ut sådana antisemitiska inlägg, känns det bra att stå på vänsterns sida av historien?
Citera
2026-04-17, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trots-kritiken-alice-teodorescu-mawe-kd-vagrar-avsloja-hemliga-donatorn

Enligt mig är det helt uppenbart att säkerhetspersonal från Israel skyddar henne, och de ekonomiska stöden, eller finansiering för att tala klarspråk, kommer förstås också därifrån.

Vad tror ni?
Jag tror att man skall få lov att vara hemlig donator
Citera
2026-04-17, 13:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
kan lika gärna vara en svensk eller europeisk sionistorganisation, som ELNET. låter väldigt osannolikt att det skulle vara israel direkt, och än mer otroligt att det skulle vara "israelisk säkerhetspersonal" som skyddar denne gojim. (att det skulle vara säkerhetsrelaterat öht är nog rena fabler från teodorescu)

Jag håller med om att det låter mycket mer troligt att det är en svensk eller europeisk sionistorganisation som ELNET snarare än en direktlänk till Israel. Det är också väldigt osannolikt att hon skulle ha “israeliska säkerhetsvakter” som skyddar henne i Sverige vilket i sig är närmast en fabulös historia.
Hon fick pengarna från anonyma donationer som vill att hon ska driva just deras agenda och inget annat. Det är ju mer som att hon har blivit hyrd för en viss linje än att hon är ett frihandlande politiskt subjekt. Att hon sedan skyller på “skydd” är trams eftersom hon redan är en skyddsobjekt och har Säpo‑skydd. Det gör hennes hela argument med privat säkerhet till en mycket tunn ursäkt för att ha ett dubbla upplägg finansierat av okända aktörer.
Citera
2026-04-17, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaspern
Vem bryr sig, hon är själv en kroknäsa som bryr sig om att göra något som inte ens har ett nyhetsvärde. Hon är inte helt svensk.

Precis, för hon är från bulgarien.
Att du inte ens visste att hon är från Rumänien visar hur lågbegåvad du är.
Citera
2026-04-17, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrik-sjoberg
En snabb lista på rak arm
-Mordet på Folke Bernadotte
-Svenska barn mördade i Beirut av Israeliska missiler bara häromdagen
-Infiltration och påverkan på svensk politik (se: Alice Teodorescu, Ebba Busch, Jimmie Åkesson, SD i helhet)
-Lobbande för ökad invandring och utlänningar i Sverige samtidigt som de bygger en egen etnostat (Barbara Lerner Spectre m.fl)
-Krav på särbehandlig när det kommer till lag och rätt - ifrågasättande av narrativet kring Förintelsen får en särställning och blir illegalt, antisemitism räknas som ett eget separat brott från annan rasism och diskriminering, etc

listan fortsätter men du fattar. Sugen på att se några sakliga motargument
Svenska barn?
Citera
2026-04-17, 13:16
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag gillar henne skarpt och jag kan absolut förstå att hon har skyddsbehov och behöver finansiering för det.

PS. Är chockad över antisemitismen här på flashback. Ni som står till höger och lägger ut sådana antisemitiska inlägg, känns det bra att stå på vänsterns sida av historien?

Riktigt bra trollpost får jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in