Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Jag anser att det saknar relevans att "EU har fått en konservativ och nationell majoritet i kammaren".
Jag förstår inte riktigt vad du menar med: "Nato hur bestämmer de kursen? Några konkreta exempel som du bör säga för att styrka det i en debatt??" Eller du menar att du kan påverka vad som bestäms i NATO? Hur då?
Det är "nya tekniker" som satt oss i denna knipa - det är inte lösningen. Det finns bara en lösning och inget parti i Sverige eller världen företräder den, och det är anledningen till att mänskligheten helt enkelt gasar tills det rasar.
Du anser att det saknar relevans att EU har fått en konservativ och nationell majoritet i kammaren? Varför gör du det när de röstar för politik som inte har destruktiva resultat? Väldigt många av dessa partier är för mindre överstatlighet och skulle kunna göra EU mindre överstatligt genom att fortsätta reformera EU.
Gällande Nato: Nato är den enda garanten för att Ryssland inte ger sig på andra Natoländer just nu. Eller någon annan makt heller för den delen. Det borde ses som en bra sak av de flesta. Tycker du annat varför de inte är så, fram med bevis i sådanafall, inte bara påstående. (tack)
Jag ser hopp i Asteroid mining, solkraft t.ex. och 100 % återvinning som en klar vinnare. Men som sagt, naturresurser har sin gräns och vi kommer alla till den gränsen.
Att människan hittar på nya saker, bygger saker etc. är något som tagit oss dit vi är idag. Det ligger djupt i oss, det är en del av att ha en stor hjärna, alltså människan. Vad ska vi göra? Sitta i en skog med ett spjut enbart?
Har man ett gott miljöarbete, håller befolkningen på en bra nivå så kommer miljöförstöringen bli minimal. Det går att styra om man vill. Det som inte går att styra är våra naturresurser de kommer ta slut tillslut, men det är något som sker sakta. Samhället blir förändrat helt enkelt. Det blir som en värld med träbåtar och kärnvapen. (Kanske inte exakt detta, men du fattar.)
Samhället kommer vara annorlunda bara, det är ju inte som att jorden kommer explodera likt en sketch från Monty Phyton för att vissa naturresurser tar slut. USA kanske kommer hålla på o trassla in sig i mindre konflikter, vilket inte är rätt eller bra. För att få tillgång till olja. Men det kommer förhoppningsvis inte leda till ww3.
Det som är viktigt är att göra saker förnybart, det tror jag är en bra vinnare, det gör oss också mer självförsörjande och mindre beroende av andra länder. Det i kombination med nya tekniker kan göra att samhället håller under ett väldigt bra tag framöver. Vem vet vad för nya tekniker som kan komma?
Jag tror t.ex. på att Aliens finns, du vet de där Tictac ufona som militären filmade? Att det finns teknik som kan böja gravitationsfält. Om det finns teknik som är sådan eller annan liknande teknik som vi inte hade en aning om att det skulle finnas. Hur kommer framtiden se ut då? Och teknik som också har oändligt med resurser att ta ifrån?