Igår, 13:23
Medlem
ViModeraters avatar
Starta era egna partier inför valet 2030:

https://www.val.se/stalla-upp-i-val/anmala-parti-till-val

"Att bilda parti och ställa upp i val

Introduktion till vad som krävs för att kunna bilda ett parti och ställa upp i val i Sverige."

Ni vet vad landet behöver.
Senast redigerad av ViModerater Igår kl. 13:27.
Citera
Igår, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noticias2026
Jadu, bara en sådan sak - var 4:rde år. Vad generöst!

Direktdemokrati är vårat system äckligt anti mot, för inte fan ska man fråga folket i enskilda superviktiga frågor, som berör folket.
Nej fy, det räcker med var fjärde år som vi kan rösta på en frisör och en svetsare och gud vet allt vilka spännande idioter vi måste förlita oss på.

Alltså jag håller med dig men rösta på direktdemokrati eller vad dom heter då. finns nog nått pytteparti med 3 röster(partiledaren inräknad) som erbjuder det du efterfrågar. Trro du man MÅSTE rösta på de 8 partierna bara lr?
Citera
Igår, 13:49
Medlem
Duvlorts avatar
Ungefär som tråden som försvann: Vi som inte kommer vädra våra åsikter på Flashback 2026.
Citera
Igår, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Alltså jag håller med dig men rösta på direktdemokrati eller vad dom heter då. finns nog nått pytteparti med 3 röster(partiledaren inräknad) som erbjuder det du efterfrågar. Trro du man MÅSTE rösta på de 8 partierna bara lr?
Det handlar inte bara om en enda fråga för mig att komma fram till mitt beslut.
Jag har röstat i alla år, jag har förutom det varit politiskt intresserad på in och utrikespolitik.
Jag har grävt i skiten och det här är ett beslut utifrån hur många punkter som helst.

Jag resonerar dock så att mitt val att inte rösta, bör räknas som en röst.
Jag har gjort ett aktivt val idag, inte ett passivt.
Vi som inte röstar, våra röster bör bli hörda - inte minst i frågan om varför.
Ta det till debatt och lyfta på varenda sten, få med allas perspektiv och ta i det.

Att vifta bort oss som gnäll och att vi inte har rätt till en åsikt, för att vi inte har lagt en röst på något vi inte tror på.
Det är inte okej, och då tappar man mig ännu mer.
Demokrati är att få välja själv.
Citera
Igår, 13:57
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViModerater
Starta era egna partier inför valet 2030:

https://www.val.se/stalla-upp-i-val/anmala-parti-till-val

"Att bilda parti och ställa upp i val

Introduktion till vad som krävs för att kunna bilda ett parti och ställa upp i val i Sverige."

Ni vet vad landet behöver.

Och varför skulle vi starta egna partier menar du? Jag och säkert många med mig som vägrar att delta i denna charad är inte det minsta intresserade av att styra över andra och diktera för folk vad de får och inte får göra eller hur mycket av sin lön de får behålla...
Citera
Igår, 14:01
Medlem
Citat:
Det handlar inte bara om en enda fråga för mig att komma fram till mitt beslut.
Jag har röstat i alla år, jag har förutom det varit politiskt intresserad på in och utrikespolitik.
Jag har grävt i skiten och det här är ett beslut utifrån hur många punkter som helst.

Jag resonerar dock så att mitt val att inte rösta, bör räknas som en röst.
Jag har gjort ett aktivt val idag, inte ett passivt.
Vi som inte röstar, våra röster bör bli hörda - inte minst i frågan om varför.
Ta det till debatt och lyfta på varenda sten, få med allas perspektiv och ta i det.

Att vifta bort oss som gnäll och att vi inte har rätt till en åsikt, för att vi inte har lagt en röst på något vi inte tror på.
Det är inte okej, och då tappar man mig ännu mer.
Demokrati är att få välja själv.
Som sagt, dom lyssnar knappt dom som röstar på dom dom kommer aldrgi i helvete lyssna på er. godbai
Citera
Igår, 14:08
Medlem
Citat:
Som sagt, dom lyssnar knappt dom som röstar på dom dom kommer aldrgi i helvete lyssna på er. godbai
Men dåså.

Då har ju jag gjort helt rätt som inte har gått och röstat.

Du säger ju själv att de inte ens lyssnar på dem som röstar.
Citera
Igår, 14:09
Medlem
Citat:
Men dåså.

Då har ju jag gjort helt rätt som inte har gått och röstat.

Du säger ju själv att de inte ens lyssnar på dem som röstar.
Mer än på er iaf.
Citera
Igår, 14:11
Medlem
Citat:
Mer än på er iaf.
Men så BRA!
Citera
Igår, 15:07
Medlem
https://www.svd.se/a/0p33lG/valet-2026-sverige-live-senaste-nytt
Citat:
I Umeå är det väldigt långa köer till flera vallokaler. SVT har fått tag i Johanna Fridberg, som uppger att hon stått i kö i över tre timmar. ”Stämningen är inte så bra, den är ganska trött faktiskt”, säger hon. Enligt henne har personer valt att lämna.
Citera
Igår, 15:57
Medlem
ViModeraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Och varför skulle vi starta egna partier menar du? Jag och säkert många med mig som vägrar att delta i denna charad är inte det minsta intresserade av att styra över andra och diktera för folk vad de får och inte får göra eller hur mycket av sin lön de får behålla...

Det är väl teoretiskt möjligt att även landets anarkister vill påverka samhället.

Det är även teoretiskt möjligt att ni är nöjda med att uttrycka era åsikter på denna sajt - i min värld känns det helt meningslöst men alla har olika hjärnor.

Det kanske handlar om "klass".

När man tillhör "fel klass" i Sverige så verkar allting vara meningslöst.

Det kanske är den absoluta sanningen.

Sverige kanske dog med skottet på Sveavägen.

"De andra" tog över - on the other side.

Q: Why did Adele cross the road?A: To say "hello" from the other side!

https://www.youtube.com/watch?v=be12BC5pQLE

Lyrics : Adele - Hello

Detta inlägg hade varit intressantare om jag hade sluppit att tänka på rikets säkerhet.

Humanity is too small to handle the world.
Senast redigerad av ViModerater Igår kl. 16:39.
Citera
Igår, 20:28
Medlem
Haha nu börjar det hetta till! "Vem vinner? IFK eller AIK? Hata det andra laget!" Grupptänk, "vi mot dom", spy galla, hat eller schadenfreude runt omkring sig.

Eller så göra man som vi - beaktar spektaklet utifrån utan känslor som svallar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in