2026-04-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Nej, vanliga apoteksråd är ok. Detta gick långt utöver det och var verkligen inte ok. Tycker du att detr ok att en apotekare, som enbart ska expediera och ge råd om läkemedlet, frågar om och hur jag tvättar mig efter sex?
Detta var så obehagligt att jag, som annars inte är rädd att fräsa ifrån, blev alldeles som stum. Urk!
Låter ju konstigt, men om nu invandrare sköter all apoteksverksamhet, vore det svårt att klara sig utan dem. Liksom tandläkare, hemtjänstpersonal m fl. Står det verkligen så många arbetslösa med svensk härstamning och önskar sig jobben och varför får de dem inte?
Citera
2026-04-17, 03:58
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
Stockholmarna bär det största ansvaret. Hade dessa bara lyssnat på folk i Grums, Sjöbo, Hällefors etc så det knappast behöva se ut såhär. Tyvärr så har den vänsterliberale Stockholmaren bestämt sig för att hata Jimmie en gång för alla (oavsett om han så skulle erkänna Palestina), eftersom dessa endast bryr sig om åsikter. I synnerhet kvinnor. Bara du har ”rätt åsikt” så läser sig resten. Det är deras världsbild. Sveriges sämsta människor hittar du nämligen innanför tullarna. https://www.youtube.com/watch?v=7cR5IZt1ZtM

Håller med. Snart är det bara Ystad kvar i Skåne som är en riktig skånsk stad. Båstad också kanske. Men det skiter väl stockholmaren i som är villig att offra det mesta för invandringen.
Senast redigerad av sxephil 2026-04-17 kl. 04:20.
Citera
2026-04-17, 04:03
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Jag har inte hatat och förföljt någon. Eller du menade att jag som 15-åring i mellersta Småland som bar ett Rör inte min kompis-badge 1986 lade grunden till Sverige 2026, du drar det hela lite väääääl långt.
De som var "nationellt sinnade" där jag växte upp var inte några man ville ha något som helst samröre med. Våldskapital och rätt vidrig kvinnosyn.

Men de hade mer rätt än dig
Citera
2026-04-17, 10:21
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Men de hade mer rätt än dig

Men jag hade inte velat leva i deras samhälle. De var inga analytiska framtidsspanare. Och det ska sägas, att INGEN 1985 kunde ens i sin vildaste fantasi föreställa sig att landet skulle vara fyllt av muslimer och moskéer 20 år senare, inte nassarna, inte Palmesossar, inte Vpk:are, inte Moderaterna, inte Peps Persson, inte Astrid Lindgren - INGEN.
Men åter till nassarna. Det var nog inte bara blattar som skulle ut ur landet. Alla avvikande. Blinda, CP-skadade, pingstvänner, rödhåriga, tystlåtna, kutruggiga, närsynta, lesbiska och halvbritter.
Det blir som att säga att Josef Fritzl är en bra karl, ett föredöme för miljövänner för han använde solceller i sitt hus redan 1979
Citera
2026-04-17, 11:36
Medlem
ProfessorZooms avatar
Citat:
Men jag hade inte velat leva i deras samhälle. De var inga analytiska framtidsspanare. Och det ska sägas, att INGEN 1985 kunde ens i sin vildaste fantasi föreställa sig att landet skulle vara fyllt av muslimer och moskéer 20 år senare, inte nassarna, inte Palmesossar, inte Vpk:are, inte Moderaterna, inte Peps Persson, inte Astrid Lindgren - INGEN.
Men åter till nassarna. Det var nog inte bara blattar som skulle ut ur landet. Alla avvikande. Blinda, CP-skadade, pingstvänner, rödhåriga, tystlåtna, kutruggiga, närsynta, lesbiska och halvbritter.
Det blir som att säga att Josef Fritzl är en bra karl, ett föredöme för miljövänner för han använde solceller i sitt hus redan 1979

Det legitimerar inte att springa runt med en Rör inte min kompis-badge. Har du någonsin ens röstat emot massinvandringen?

Men nu är alla oskyldiga, ingen såg det komma, alla bara liksom röstade för det i decennier. Fortfarande röstar majoriteten för det.
Citera
2026-04-17, 15:30
Medlem
sxephils avatar
Citat:

Ärligt talat såg jag det komma komma tidigt, när jag gick i högstadiet och var extremt medveten om det i Gymnasiet 2006-2008. Var busenkelt att se.

Dock blev jag kallad rasist av sånna som dig, tom nära vänner kunde inte acceptera verkligheten.
Citera
2026-04-17, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi

Växte man upp på 80-talet fick man interagera med blattar redan på den tiden om du nu levde och upplevde 80-talet. Redan då hade ursprungssvenskar haft erfarenheter av invandrarna och redan då utmärkte invandrarna sig med att bete sig dåligt och som svin, de sprängde inte och sköt överallt på den tiden dock. Kriget mellan IRAK och IRAN hade fyllt Sverige med okompatibla imbeciller.

Det fanns noll MENA-elever på min skola på 80-talet. Första gången jag såg en slöja måste ha varit i början av 90-talet och då var det extremt ovanligt.
Citera
2026-04-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombejbitt
Vad gör du själv för att förbättra saken ? Mer än självömkan.

Har du några tips? Om inte tycker jag att du ska vara tyst.
Citera
2026-04-17, 20:41
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34

Fantastiske smarta Åkesson kommer aldrig tillåtas bli stadsminister, de kommer döda honom isf
Vad är stadsminister för något? Och varför skulle Åkesson bli dödad om han blir stadsminister?
Citera
2026-04-17, 20:52
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vad är stadsminister för något? Och varför skulle Åkesson bli dödad om han blir stadsminister?

Minister över staden såklart!
Citera
2026-04-17, 20:58
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Minister över staden såklart!
Förlåt, my bad . Trodde att man kanske var borgmästare eller något i så fall
Citera
2026-04-18, 07:19
Medlem
Ördögs avatar
Ni som är gamla nog att minnas Svärje sådant det var innan mångkultiveringen börjat på allvar, kan gärna tillföra de här trådarna nytt stoff.

(FB) Hur stort var motståndet mot invandringen under 80-, och 90-talet?
(FB) Fanns det ett invandringsproblem på 2000-talet?
(FB) Var är alla rasist-gängen som orsakade bråk och spontant attackerade invandrarkillar
(FB) Sandviken 1989 - Irakier misshandlade flickvän, "kulturell bakgrund" gav mildare dom
(FB) Kvinnohatare i Sthlm 70-talet (Abdellah El Quelhi)
(FB) "Greve sköt neger med jaktgevär på Östermalm"

Den här diskussionen är arkiverad, men läsvärd ändå.

(FB) Någon som minns tiden inannan det nya sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in