• 1
  • 2
2006-06-02, 00:56
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Vill minnas att jag lst nnstans i en kriminalbok om en kvinnohatare som anfll flera kvinnor med kniv och tillhyggen i mitten av 70-talet. Bla tror jag han ddade en gammal tant nnstans vid Htorget. har fr mig att grningsmannen var en nordafrikansk diskare. Nn som har nn info om detta, vad hnde grningsmannen? Utvisad? Hur lnge satt han inne? Hur mnga attacker?
Har kommit tnka p p fall iom Hagamannen och Krogskraren i Gvle som ju r beslktade fall.
Citera
2006-06-02, 10:19
Medlem
Mannen med blyklubban

kallades han i kvllspressen. Han attackerade ett antal personer i tunnelbanetg och misshandlade dem svrt. Var mycket riktigt svart och diskare.

Det var inte mycket
Citera
2006-06-04, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Vill minnas att jag lst nnstans i en kriminalbok om en kvinnohatare som anfll flera kvinnor med kniv och tillhyggen i mitten av 70-talet. Bla tror jag han ddade en gammal tant nnstans vid Htorget. har fr mig att grningsmannen var en nordafrikansk diskare. Nn som har nn info om detta, vad hnde grningsmannen? Utvisad? Hur lnge satt han inne? Hur mnga attacker?
Har kommit tnka p p fall iom Hagamannen och Krogskraren i Gvle som ju r beslktade fall.

Jajjamen han var frn Marocko och jobbade som diskare hette Ali Q.
Ddade en medellders dam 30/4 1977.
Efter diverse misshandlar och skadegrelser s Ddade han en 83 rig tant den 27 November.
Hela proppskpet hade gtt i skallen p fanskapet.
Han dmdes till livstids fnglese och utvisning.
Finns en mer utfrlig beskrivning av fallet i Jan Guillous utmrkta bok "Reporter".
Citera
2006-06-04, 17:53
Medlem
Han sitter fortfarande p rttspsyk. Kommer han ngonsin ut s utvisas han (frhoppningsvis).
Citera
2006-06-04, 20:07
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Tack fr hjlpen , ska lsa Guillous bok
Citera
2006-06-05, 10:44
Medlem
Vdurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axet

Svensk rttspraxis kan te sig en smula lustig ibland.
Citera
2006-06-05, 19:03
Medlem
Vad dmdes han till nu d?

En pstr livstids fngelse och en rttspsykiatrisk vrd.
Citera
2006-06-06, 04:48
Medlem
Enligt artikeln i Guillous bok s var det fngelse, men den r ju skriven i slutet av 70-talet s han kan vl ha ftt nd och hamnat p rttspsyk istllet.
Citera
2009-03-28, 00:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfighter
kallades han i kvllspressen. Han attackerade ett antal personer i tunnelbanetg och misshandlade dem svrt. Var mycket riktigt svart och diskare.

Det var inte mycket

Sker p att det r samma person? Den du talar om var vl han som hade ihjl 6-rige Mikael Bergman? Denna mrdades 1980 eller 1981, och Citymrdaren br suttit inne d...

Kort radioprogram, eller vad man ska kalla det, om Citymrdaren: http://podradio.nu/item/view/6569/
Citera
2009-03-28, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av axet
Jajjamen han var frn Marocko och jobbade som diskare hette Ali Q.
Ddade en medellders dam 30/4 1977.
Efter diverse misshandlar och skadegrelser s Ddade han en 83 rig tant den 27 November.
Hela proppskpet hade gtt i skallen p fanskapet.
Finns en mer utfrlig beskrivning av fallet i Jan Guillous utmrkta bok "Reporter".

Ali Q satt p Ster om han nu sitter kvar dr?? en tid med svatenbrant!
tragiskt lirare, kunde inge svenska.
Citera
2009-12-26, 11:01
Medlem
mnss avatar
Aftonbladet har en hel bilaga om denna man idag. Ali Q sitter fortfarande p ett vrdhem men ska enligt domen utvisas d han slpps. Om han slpps, han verkar vara en mindre stabil typ
Senast redigerad av mns 2009-12-26 kl. 11:24. Anledning: Fel
Citera
2009-12-26, 17:52
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Helt jvla otroligt, killen r ju fr fan en seriemrdare och det hr r frsta gngen jag hr talas om honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in