Citat:
Ursprungligen postat av
IngridBe
Du har inte till dem som klagar på att invandrare inte arbetar, bara är här för bidragen? Har du fått otrevligt bemötande på apoteket?
Mja, på sätt o vis. Flera gånger har man fått vänta länge på att bli expedierad då personalen stått o jiddrat med en landsman och man misstänker att de snarare snackar om allt annat än hur man ska ta sin medicin. Sådant retar gallfeber på mig. Sedan har det hänt tre gånger att peraonalen liksom gått över gränsen, blivit för personlig när jag hämtat ut medicin. De ska var neutrala och professionella .
Värst var när jag skulle hämta ut en hormoniell vaginalsalva, menamannen som expedierade mig började snacka om rent intimt personliga frågor som min intimhygien. Detta är vad en läkare ska tala om, inte en apotekare! Jag blev helt ställd, har aldrig varit med om detta på ett apotek, jag borde ha blivit förbannad o fräst ifrån, nu blev jag bara tyst och betalade men kände mig nästan smutsig. Jag borde ha anmält men ville helst bara glömma bort aset. Så nej, jag vill helst inte ha någon från Mena på ett apotek. Men nu verkar de tagit över alla apotek i landet så hur ska man kunna undvika dem?