Citat:
Ursprungligen postat av
andeta
Argumentet att man inte bör öka befolkningen inför ett eventuellt krig mot Ryssland är strategiskt bristfälligt. Ett modernt försvar och en krigsorganisation kräver en enorm industriell bas och logistisk kapacitet. En krympande befolkning med en extremt hög andel äldre är betydligt mer sårbar i en konfliktsituation än en nation med en stor, ung och arbetsför befolkning.
Att blanda in Cloward-Piven, Soros och New World Order är ett tecken på att man lämnat evidensbaserad analys för teleologisk historieskrivning (idén att allt är styrt mot ett dolt mål). Om målet vore "depopulation" (befolkningsminskning), varför skulle man då uppmuntra invandring från länder med höga födelsetal? Dessa två teorier tar ut varandra. Strategin handlar om att överbelasta välfärdssystem för att tvinga fram politisk förändring. I verkligheten ser vi det motsatta: svenska regeringar (oavsett färg) har de senaste åren stramat åt regelverk och ökat kraven på självförsörjning just för att säkra systemets stabilitet.
Ditt resonemang bygger på en dyster framtidsvision där människan är en belastning snarare än en tillgång. Men ekonomi handlar om värdeskapande. Att peka på dolda agendor som Soros eller Cloward-Piven är en bekväm distraktion från de verkliga, komplexa utmaningarna: matchning på arbetsmarknaden och utbildningsinsatser.
Att stänga gränserna helt och hoppas på att AI ska sköta äldrevården och bygga våra hus medan befolkningen krymper är inte en strategi för ett fungerande samhälle, det är ett recept på ekonomisk stagnation och nationell relevanslöshet. Vi behöver inte fäärre människor; vi behöver fler människor i produktivt arbete. Problemet är inte antalet personer, utan hur effektivt vi integrerar deras kompetens i ekonomin.
Stycke ett som du skriver här... Om vi tar in befolkning från krigsvana länder, Syrien, Ukraina, Libanon, Afghanistan, diverse Afrikanska länder... Om dessa människor skall beväpnas för att strida FÖR Sverige? Njae. jag tror deras klantänkande inte försvinner för att de har sina fötter i Sverige.
Denna import av dessa folk spär ju på risken för ett inbördeskrig emellan dessa olika klaner.
Ur detta kaos med matbrist, energibrist och i förlängningen klankrig så har vi också en avpolletering av en jädra massa liv.
Jag ser inte att vår "regering" gör någonting vettigt i den bemärkelsen åtstramning av regelverk.
De följer blint vad EU dikterar.
Ja, jag anser att denna dolda agenda som inte är speciellt dold har det målet att minska på befolkningen. Det har yppats av ett flertal av "Eliten"? och överensstämmer ju väl med denna injektionskampanj. Dystert, ja. Verkligt, troligtvis.
Jag har inte nämnt att vi ska STÄNGA våra gränser och inte heller att jag förlitar mig på att AI ska sköta vårt husbyggande eller infrastruktur. Detta är ett knep för att förringa min text.
Det finns olika recept för alla olika "problem" vi har i vårt samhälle. Korruption och brott, arbetslöshet och barnafördande, utbildning och jobbskapande...
Dock verkar all logik och förnuft blåst bort när man ser att ingenting verkar de kunna lösa.