2026-04-25, 14:02
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Misogyni betyder antingen kvinnohat.

Eller så betyder det flera olika saker.

Jag har bokstavligen högskolepoäng i det här .

Vad exakt har du högskolepoäng i? Clowneri?
Citera
2026-04-25, 14:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Att det ofta är svårt att bedöma om en handling motiveras av hat.

Ofta gäller det omvända också.
Citera
2026-04-25, 14:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är större än roks. Men roks är tydligt radikalfeministiska. Finns nog ingen organisation i Sverige som är mer tydligt radikalfeministiska.

Det finns generellt inget behov av att ha enbart kvinnnor på ett skyddat boende.
Det är trams som individer utan kompetens i mänsklig psykologi påstår pga ideologisk övertygelse.

for fucks sake
Citera
2026-04-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag har kallat dig för autistisk ja, helt berättigat med tanke på att du regelbundet uppträder autistiskt och hatiskt mot dina motdebattörer och har inga som helst problem med att skriva långa inlägg som endast består av personangrepp av olika grad. Så se om ditt eget hus idioten.

Jag är inte ett dugg hatisk mot mina motdebattörer? Jag är hård mot endast dig och ett par andra och det ni har gemensamt är att ni är oärliga, grälsjuka och är intellektuellt ohederliga. Du däremot är fientlig mot hur många som helst och jag har ju t o m skickat dig flera PM:s där jag har velat gräva ner denna märkliga stridsyxa. Så vem är det som vill stanna kvar i ett toxiskt diskussionsklimat? Jo, det är du.

Det roliga också är att du pratar om narcissism. Men vem är det som har svårt att ta rättningar och går igång på negativ uppmärksamhet? Det är du. En frisk person går inte igång på att sitta och provocera andra och trycka ner andra.

OK, du tycker det är berättigat, och jag tycker det är berättigat att för mig kunna beskriva en kvinna som lösaktig i vissa situationer ifall jag finner det påkallat .

Autism är ingen diagnos du kan ge andra här på flashback. Det kräver utredning. Haha, uppträder autistiskt? Jag använder mig av logik. Det är det du uppfattar som autistiskt för det innefattar ibland att man tolkar saker rätt bokstavligt. Det innebär inte att jag har svårt att förstå undertonen i saker.

Citat:
Jag har inte kallat random och oskyldiga män här för "autister" och "incels"

Jag får känslan av att du inte är så gammal med tanke på hur du skriver. Oskyldiga män? Det handlar inte om dina känslor här. Det handlar om FAKTA. Det är faktamässigt felaktigt för dig att sitta och diagnosticera folk här på forumet. Lägg ner det.

Du skrev även ''fuckface'' till mig här privat. Där avslöjar du dig själv. Det är ett typiskt uttryck för en ung person. Så du registrerar dig på ett forum och tror du ska sätta dit en akademiker med hög kompetens? Inte en chans.

Citat:
Du skriver långa jävla inlägg som bara består av en massa personangrepp av olika svårighetsgrad ditt jävla kioskmongo. Vart fan vill du ens komma? Är du inte medveten om hur du själv beter dig och framstår som? Nu spelar du helt oskyldig av nån anledning.

Herrejösses vad du tjafsar. Sök hjälp. Du har problem.

Citat:
Jo jag gav ett rakt svar

Du medger alltså att det finns situationer där rasism är det enda motivet bakom varför en kvinna blir misshandlad? Så bra då. Då är diskussionen avslutad. Det behöver alltså inte vara fråga om kvinnohat eller kvinnoförakt. Alltså hade jag rätt och du hade fel. Chao!
Citera
2026-04-25, 14:56
Medlem
Citat:
for fucks sake

Det finns inget vetenskapligt stöd för det.
Det är enbart i situationer där kvinnan inte klarar av att ta hand om sig själv som det kan ha relevans.
En vill inte att nyligen traumatiserad kvinna ska bli tvättad ev en man. Eller genomgå en gynekologisk undersökning av en man direkt efter en våldtäkt.

Det som är viktigast är att ha kompetent personal och hög säkerhet.

I de fall kvinnan har speciella behov tex pga funktionshinder så påverkar könet på den som ger stöd
Citera
2026-04-25, 15:04
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
En man som skjuter en kvinna för att hon vill lämna en relation med honom, gör det för att han betraktar henne som sin resurs...sin ägodel och inte som en självständig människa med ett eget värde.

Det där har du inte en aning om.
Citera
2026-04-25, 15:07
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Sant.

Jag tror genuint kvinnohat är extremt vanligt runtom i världen. Alldeles alldeles för vanligt tyvärr.

De flesta män är inte seriemördare med mama issues och faktiskt daddy issues och/eller frånvarande fäder.

Vad är det som får dig att tro att genuint kvinnohat är så vanligt?

Om du frågar 1000 kvinnor om de hatar män och 1000 män om de hatar kvinnor, vilken grupp tror du svarar flest ja?
Citera
2026-04-25, 15:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det finns inget vetenskapligt stöd för det.
Det är enbart i situationer där kvinnan inte klarar av att ta hand om sig själv som det kan ha relevans.
En vill inte att nyligen traumatiserad kvinna ska bli tvättad ev en man. Eller genomgå en gynekologisk undersökning av en man direkt efter en våldtäkt.

Det som är viktigast är att ha kompetent personal och hög säkerhet.

I de fall kvinnan har speciella behov tex pga funktionshinder så påverkar könet på den som ger stöd

Jag har redan bemött detta och du uttrycker samma som jag här ovan fast med fler ord.

En nyss våldtagen eller på andra sätt sexuellt traumatiserad kvinna eller våldsutsatt kvinna ska, som du mycket riktigt själv uttrycker, inte bemötas av män.

Men längre fram i processen, när det mest akuta ebbat ut, funkar det troligen med personal av båda könen. Naturligtvis ska allt detta hanteras med individen i centrum.
Citera
2026-04-25, 15:12
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
for fucks sake

Tror du på allvar att en kvinna som flyr en destruktiv relation per automatik utvecklar mansfobi?
Citera
2026-04-25, 15:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Jag är inte ett dugg hatisk mot mina motdebattörer? Jag är hård mot endast dig och ett par andra och det ni har gemensamt är att ni är oärliga, grälsjuka och är intellektuellt ohederliga. Du däremot är fientlig mot hur många som helst och jag har ju t o m skickat dig flera PM:s där jag har velat gräva ner denna märkliga stridsyxa. Så vem är det som vill stanna kvar i ett toxiskt diskussionsklimat? Jo, det är du.

Det roliga också är att du pratar om narcissism. Men vem är det som har svårt att ta rättningar och går igång på negativ uppmärksamhet? Det är du. En frisk person går inte igång på att sitta och provocera andra och trycka ner andra.

OK, du tycker det är berättigat, och jag tycker det är berättigat att för mig kunna beskriva en kvinna som lösaktig i vissa situationer ifall jag finner det påkallat .

Autism är ingen diagnos du kan ge andra här på flashback. Det kräver utredning. Haha, uppträder autistiskt? Jag använder mig av logik. Det är det du uppfattar som autistiskt för det innefattar ibland att man tolkar saker rätt bokstavligt. Det innebär inte att jag har svårt att förstå undertonen i saker.

Jag får känslan av att du inte är så gammal med tanke på hur du skriver. Oskyldiga män? Det handlar inte om dina känslor här. Det handlar om FAKTA. Det är faktamässigt felaktigt för dig att sitta och diagnosticera folk här på forumet. Lägg ner det.

Du skrev även ''fuckface'' till mig här privat. Där avslöjar du dig själv. Det är ett typiskt uttryck för en ung person. Så du registrerar dig på ett forum och tror du ska sätta dit en akademiker med hög kompetens? Inte en chans.

Herrejösses vad du tjafsar. Sök hjälp. Du har problem.

Du medger alltså att det finns situationer där rasism är det enda motivet bakom varför en kvinna blir misshandlad? Så bra då. Då är diskussionen avslutad. Det behöver alltså inte vara fråga om kvinnohat eller kvinnoförakt. Alltså hade jag rätt och du hade fel. Chao!

Det fetade: då är allt lugnt med andra ord autisten?

Nä du vann inte Pelle, aldrig någonsin har du vunnit nåt här
Citera
2026-04-25, 15:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vad är det som får dig att tro att genuint kvinnohat är så vanligt?

Om du frågar 1000 kvinnor om de hatar män och 1000 män om de hatar kvinnor, vilken grupp tror du svarar flest ja?

Med tanke på att 700+ miljoner kvinnor utsätts för sexuellt våld minst en gång under sina liv och att över 370 miljoner flickor blir våldtagna eller utsatta för sexuella övergrepp innan 18 års ålder och att fenomen som Rape Academy existerar och att en massa förtryck och nedbrytning av flickor och kvinnor pågår i många länder och samhällen runtom världen osv osv osv så skulle jag utan tvekan påstå att genuint kvinnohat är mycket vanligt.

Ingen aning. Troligen skulle de flesta inte svara ärligt på en sån fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Tror du på allvar att en kvinna som flyr en destruktiv relation per automatik utvecklar mansfobi?

Vad tror du själv?

Jag tror inte att alla kvinnor som flyr en destruktiv relation per automatik utvecklar mansfobi.
Citera
2026-04-25, 15:38
Medlem
Citat:
Jag har redan bemött detta och du uttrycker samma som jag här ovan fast med fler ord.

En nyss våldtagen eller på andra sätt sexuellt traumatiserad kvinna eller våldsutsatt kvinna ska, som du mycket riktigt själv uttrycker, inte bemötas av män.

Men längre fram i processen, när det mest akuta ebbat ut, funkar det troligen med personal av båda könen. Naturligtvis ska allt detta hanteras med individen i centrum.

Du har fel i att.de inte ska möta män. De ska inte behöva ha intim kontakt med en man. Och kvinnan behöver en trygg plats
På ett skyddat boende så får kvinnan ett eget rum eller lägenhet. Det är den trygga platsen.

Hur tror du att det är på Sveriges vårdinrättningar?
Tror du att de tömmer en avdelning från män för att en kvinna ska ha en undersökningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in