Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Du vet exakt vad du håller på med, men så fort det inte passar dig då spelar du helt plötsligt den mest korkade lilla oskyldiga pojken. Annars är du den smartaste och mest briljanta människan på jordklotet + halva universum, enligt egen utsago.
Jag trodde du menade det du sa. Ska jag och andra tankeläsa dig eller är det lämpligare att du lär dig att uttrycka dig tydligare? Jag tycker nog det senare.
Det här är ju också ett vanligt knep som vissa kör med där man skyller på mottagaren och inte kommunikatören. Men det är inte mottagaren som har trampat i klaveret. Det är du.
Det blir ju också väldigt bekvämt för då kan du alltid säga: ''Nä, det var inte så jag menade''. På så sätt kan du aldrig ha fel för du menar aldrig det du säger. Oj, vad bekvämt du har gjort för dig själv.
Men jag är den oärliga? Jag följer ett strikt, ramverk. Jag applicerar logiskt resonerande. Ibland uttrycker jag mig också slarvigt och jag uppskattar när någon pekar ut det så att jag får chans att förtydliga mig.
När du inte förtydligar dig och står fast vid det du har sagt, så kan du inte gnälla i efterhand när någon korrigerar dig.
Jag försöker nå fram till sanningen och en fin bieffekt är att man inte sällan uppfattas som smart.
Problemet är att du inte vill utvecklas och lära dig saker utan du vill vara kvar och tramsa i sandlådan år ut och år in.
Det här är ett diskussionsforum. Inte ett tjafsforum. Vad gör du här om du bara vill mucka gräl? Jag förstår det inte.