2026-04-25, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Du och dina pajaskonster

Det är troligtvis du som står för de konsterna.
Kommer med massor av osannolika påståenden som inte stöds av verkligheten eller vetenskapen. . Och om du mot förmodan delar en källa så är den knappt relevant eller skriven av en konspirationsteoretiker.

Tyvärr ganska typiskt feminister på internet att tro att deras världsbild är etablerad vetenskap och att den är hur objektiv som helst. Men inte kan leverera något stöd för det.
Inte konstigt att folk överger feminismen.
Citera
2026-04-25, 16:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Kan dela en artikel. Referenser till 18 olika studier finns längst ner i artikeln.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/digital-world-real-world/202302/research-casts-doubt-on-male-centred-theories-of-aggression

Fast det säger inget om en femosfär.

Men ja, det jag sett på nätet är att mäns och kvinnors psykiska våld kan te sig olika. Visst finns det överlappning så det är inte svartvitt. Men visst att kvinnor dras mer åt manipulation, mobbning och utfrysning och män dras mer åt trollning och mer direkt aggression.

Men ska också tillägga att de flesta inte använder sig av psykiskt våld på nätet.
Citera
2026-04-25, 16:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är troligtvis du som står för de konsterna.
Kommer med massor av osannolika påståenden som inte stöds av verkligheten eller vetenskapen. . Och om du mot förmodan delar en källa så är den knappt relevant eller skriven av en konspirationsteoretiker.

Tyvärr ganska typiskt feminister på internet att tro att deras världsbild är etablerad vetenskap och att den är hur objektiv som helst. Men inte kan leverera något stöd för det.
Inte konstigt att folk överger feminismen.

Citera gärna några av dessa "osannolika påståenden som varken har stöd i verkligheten eller vetenskapen" Källorna du postat till mig har hållit exakt samma standard som de jag postat till dig.

Tyvärr ganska typiskt beteende för er maskulinister att projicera och skylla ifrån er.

Att folk inte kallar/identifierar sig som feminister längre har vi gått igenom ca 101 gånger redan. Du verkar vara lika inne på loopande som resten av maskulinisterna här.
Citera
2026-04-25, 17:19
Medlem
Citat:
Citera gärna några av dessa "osannolika påståenden som varken har stöd i verkligheten eller vetenskapen" Källorna du postat till mig har hållit exakt samma standard som de jag postat till dig.

Tyvärr ganska typiskt beteende för er maskulinister att projicera och skylla ifrån er.

Att folk inte kallar/identifierar sig som feminister längre har vi gått igenom ca 101 gånger redan. Du verkar vara lika inne på loopande som resten av maskulinisterna här.

Du delade i en annan tråd en studie om mäns intresse av unga. En av forskarna i studien var konspirationsteoretiker. Väldigt snarlikt de konspirationsteorier som spreds inom roks.
Citera
2026-04-25, 17:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du delade i en annan tråd en studie om mäns intresse av unga. En av forskarna i studien var konspirationsteoretiker. Väldigt snarlikt de konspirationsteorier som spreds inom roks.

Och en studie du delade i en annan tråd bestod mestadels av ett hopplock av väldigt gamla studier med alldeles för litet underlag.

Som sagt, dina källor håller samma standard, något lägre faktiskt jämfört med mina.
Citera
2026-04-25, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Fast det säger inget om en femosfär.

Men ja, det jag sett på nätet är att mäns och kvinnors psykiska våld kan te sig olika. Visst finns det överlappning så det är inte svartvitt. Men visst att kvinnor dras mer åt manipulation, mobbning och utfrysning och män dras mer åt trollning och mer direkt aggression.

Men ska också tillägga att de flesta inte använder sig av psykiskt våld på nätet.

https://publications.lboro.ac.uk/publications/all/collated/cxfjk.html

De flesta använder sig inte av psykiskt våld på nätet
Citera
2026-04-25, 17:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Om du hade slängt in oftast tidigare så hade jag inte ens brytt mig om att angripa det du skrev. Så det handlar inte om att skriva noveller. Det handlar om att uttrycka sig med tydlighet. Istället för att envisas med att stå fast vid det du skrev så är det bättre att säga: ''Jag uttryckte mig inte tydligt nog, såhär menade jag...''. Men du ställer till med en scen. Det är jättekonstigt.

Jag följer logiska, statistiska och filosofiska principer. Du kan använda samma verktyg mot mig om du så vill. Men att bli arg och uppretad över detta är väldigt konstigt för vad ska vi annars använda oss av när vi diskuterar? Känslor, personangrepp eller en massa anekdoter? Nej, för att diskussionerna ska ha någon som helst kvalitet så är det rimligt att använda sig av vettiga verktyg och det är det som görs.

Men när man slutar bry sig om logik och börjar flamsa, då behöver man ta en titt på sig själv. För vi är väl inga småbarn? Nä precis, så låt oss bete oss som vuxna. Om du gör ditt bästa, gör jag mitt bästa.

Se till att vara påläst och applicera logiskt resonerande. Det är mitt bästa råd. Peace.

Med handen på hjärtat hade du fultolkat hur jag än uttryckt mig.

Du använder dig av personangrepp och "om jag hade pratat med en kompis så hade jag _____"

Yep, dags att du börjar bete dig vuxet.

Detsamma ✌️
Citera
2026-04-25, 17:30
Medlem
Citat:
Med handen på hjärtat hade du fultolkat hur jag än uttryckt mig.

Du använder dig av personangrepp och "om jag hade pratat med en kompis så hade jag _____"

Yep, dags att du börjar bete dig vuxet.

Detsamma ✌️

Det är ingen fultolkning att utgå ifrån det du har skrivit. Jag kan inte tankeläsa dig.
Citera
2026-04-25, 17:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det är ingen fultolkning att utgå ifrån det du har skrivit. Jag kan inte tankeläsa dig.

Du vet exakt vad du håller på med, men så fort det inte passar dig då spelar du helt plötsligt den mest korkade lilla oskyldiga pojken. Annars är du den smartaste och mest briljanta människan på jordklotet + halva universum, enligt egen utsago.
Citera
2026-04-25, 18:10
Medlem
Citat:
Du vet exakt vad du håller på med, men så fort det inte passar dig då spelar du helt plötsligt den mest korkade lilla oskyldiga pojken. Annars är du den smartaste och mest briljanta människan på jordklotet + halva universum, enligt egen utsago.

Jag trodde du menade det du sa. Ska jag och andra tankeläsa dig eller är det lämpligare att du lär dig att uttrycka dig tydligare? Jag tycker nog det senare.

Det här är ju också ett vanligt knep som vissa kör med där man skyller på mottagaren och inte kommunikatören. Men det är inte mottagaren som har trampat i klaveret. Det är du.

Det blir ju också väldigt bekvämt för då kan du alltid säga: ''Nä, det var inte så jag menade''. På så sätt kan du aldrig ha fel för du menar aldrig det du säger. Oj, vad bekvämt du har gjort för dig själv.

Men jag är den oärliga? Jag följer ett strikt, ramverk. Jag applicerar logiskt resonerande. Ibland uttrycker jag mig också slarvigt och jag uppskattar när någon pekar ut det så att jag får chans att förtydliga mig.

När du inte förtydligar dig och står fast vid det du har sagt, så kan du inte gnälla i efterhand när någon korrigerar dig.

Jag försöker nå fram till sanningen och en fin bieffekt är att man inte sällan uppfattas som smart.

Problemet är att du inte vill utvecklas och lära dig saker utan du vill vara kvar och tramsa i sandlådan år ut och år in.

Det här är ett diskussionsforum. Inte ett tjafsforum. Vad gör du här om du bara vill mucka gräl? Jag förstår det inte.
Citera
2026-04-25, 18:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Med tanke på att 700+ miljoner kvinnor utsätts för sexuellt våld minst en gång under sina liv och att över 370 miljoner flickor blir våldtagna eller utsatta för sexuella övergrepp innan 18 års ålder och att fenomen som Rape Academy existerar och att en massa förtryck och nedbrytning av flickor och kvinnor pågår i många länder och samhällen runtom världen osv osv osv så skulle jag utan tvekan påstå att genuint kvinnohat är mycket vanligt.

Ingen aning. Troligen skulle de flesta inte svara ärligt på en sån fråga.

Vad tror du själv?

Jag tror inte att alla kvinnor som flyr en destruktiv relation per automatik utvecklar mansfobi.

Inget av det du beskriver visar på kvinnohat.

Jag tror många kvinnor som flyr en destruktiv relation skulle känna sig tryggare om det fanns män på det skyddade boendet, men så klart inte alla.
Citera
2026-04-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Inget av det du beskriver visar på kvinnohat.

Jag tror många kvinnor som flyr en destruktiv relation skulle känna sig tryggare om det fanns män på det skyddade boendet, men så klart inte alla.

Anser du att talibanerna uttrycker kvinnohat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in