Jag är inte jättebekväm med att både Karlberg och Olsson väljer att säga upp sina kontrakt som tränare i FBK.
Inte för att jag anser att just de två är så viktiga för klubben, men
att de gör det är oroväckande. Det vittnar bara än mer om att något inte är sunt i klubben.
Visst, nu skrivs det ut på hemsidan att:
Citat:
"– Både Christer och ”Challe” har varit väldigt tydliga med att de har trivts oerhört bra i den rollen som har varit här senare delen av säsongen, men att det funnits alternativ som de av olika anledningar bett om att få utforska."
Men det är så lätt att slänga med sådana ord när man lämnar en klubb, så jag vet inte hur mycket jag litar på det där egentligen.
Risken om vi inte städar upp och tar tag i de verkliga problemen inom klubben är att vi kommer bränna tränare efter tränare på löpande band som aldrig kommer varken lyckas eller vilja komma tillbaka till oss.
Nu har alltså Ole-Kristian Tollefsen klivit in som assisterande bakom Cam Abbott inför kommande säsong. Och det kan jag väl i sak gilla.
Jag gillar Tolle som fan, och enligt artikeln på hemsidan är han lugn och analytisk som coach, något som verkligen kan vara nyttigt och väga upp Cam som är mer eldig som coach. Den mixen tror jag kan bli väldigt bra, och jag vet att Tolle också sätter höga krav på det här med att kämpa och ge allt.
Vad som känns mindre bra är att jag är rädd för att vi ska bränna även honom nu framöver, om det inte städas upp inom föreningen. Vi har redan lyckats bränna JJ, och egentligen inte bara en gång, utan två gånger om man kollar tillbaka lite i tiden.
Jag tycker inte om det här...
Källa:
https://www.farjestadbk.se/article/1sbatdy-23h01/view