2026-04-24, 11:35
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kollega15
Umeå stad kommer med planer att Skitcha nya läktare till Umeås arena, där Löven greppar hemmaborgen. Lagstommen är bättre och bättre sälja 11 spelare hålla betydligt viktiga för att ta in några viktiga spelare varför inte två värvningsjättar från ryska ligan KHL och fyra värvningar från Liiga. Joel Mustonen, Lenni Killinen, Olle Eriksson Ek, Nicolai Meyer, Fredric Weigel, Gustav Possler, Oliwer Sjöström, Marcus Björk, Myles Powell, Tim Theocharidis, Oscar Tellström, Axel Ottosson, Frans Tuohimaa, Fredrik Forsberg behålls närmare rätt nivå emot andra SHL konkurrenter. Svenskt+Finskt+2 tjeckiskt skjuter oss till slutspelet.

Gløm KHL, putinisterna är lika svartlistade som før.

Den klubb som tar i dem blir hatad, se bara på AIK som kastade sig runt när de insåg misstaget.
Citera
2026-04-24, 12:39
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag är inte jättebekväm med att både Karlberg och Olsson väljer att säga upp sina kontrakt som tränare i FBK.
Inte för att jag anser att just de två är så viktiga för klubben, men att de gör det är oroväckande. Det vittnar bara än mer om att något inte är sunt i klubben.

Visst, nu skrivs det ut på hemsidan att:

Men det är så lätt att slänga med sådana ord när man lämnar en klubb, så jag vet inte hur mycket jag litar på det där egentligen.

Risken om vi inte städar upp och tar tag i de verkliga problemen inom klubben är att vi kommer bränna tränare efter tränare på löpande band som aldrig kommer varken lyckas eller vilja komma tillbaka till oss.

Nu har alltså Ole-Kristian Tollefsen klivit in som assisterande bakom Cam Abbott inför kommande säsong. Och det kan jag väl i sak gilla.
Jag gillar Tolle som fan, och enligt artikeln på hemsidan är han lugn och analytisk som coach, något som verkligen kan vara nyttigt och väga upp Cam som är mer eldig som coach. Den mixen tror jag kan bli väldigt bra, och jag vet att Tolle också sätter höga krav på det här med att kämpa och ge allt.

Vad som känns mindre bra är att jag är rädd för att vi ska bränna även honom nu framöver, om det inte städas upp inom föreningen. Vi har redan lyckats bränna JJ, och egentligen inte bara en gång, utan två gånger om man kollar tillbaka lite i tiden.

Jag tycker inte om det här...

Källa: https://www.farjestadbk.se/article/1sbatdy-23h01/view

Att byta tränare ofta brukar sällan vara speciellt lyckat titta bara på HV de senaste åren. Karlberg får ju ett huvuduppdrag och man kan förstå att han hellre tar det.

Att vi var tvungna att sparka JJ var dock nödvändigt, Cam fick oss ändå att undvika play in.
Lite trist att tappa Forsell, det är en spelare med tyngd som jag tror kunde passat bättre under Cam. Men han har väl aldrig riktigt lyft i Färjestad så för sin egen utveckling kanske det är bättre i Timrå.

Undrar hur vi löser det med våra backar, skulle gjärna skeppa Gabriel Carlsson, känns som vi ännu en säsong står med massa dyra backar som inte levererar. Roos ger jag dock en säsong till då han var skaplig på slutet.
Citera
2026-04-24, 13:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Malmö värvar en kanadensisk befriare:

https://hockeysverige.se/shl/malmo-varvar-peter-diliberatore/

Citat:
Kalmar värvade Peter DiLiberatore från Tucson Roadrunners i AHL. Den gångna säsongen var hans första utanför Nordamerika – och succén lät inte vänta på sig. Direkt växte han fram till en toppback i ligan och var högst bidragande att Kalmar skrällde sig hela vägen till en andraplats. Totalt blev det 36 poäng på 41 matcher i grundserien. Med det blev han prisad som ligans bästa back.
Citera
2026-04-24, 17:55
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Att byta tränare ofta brukar sällan vara speciellt lyckat titta bara på HV de senaste åren. Karlberg får ju ett huvuduppdrag och man kan förstå att han hellre tar det.

Att vi var tvungna att sparka JJ var dock nödvändigt, Cam fick oss ändå att undvika play in.
Lite trist att tappa Forsell, det är en spelare med tyngd som jag tror kunde passat bättre under Cam. Men han har väl aldrig riktigt lyft i Färjestad så för sin egen utveckling kanske det är bättre i Timrå.

Undrar hur vi löser det med våra backar, skulle gjärna skeppa Gabriel Carlsson, känns som vi ännu en säsong står med massa dyra backar som inte levererar. Roos ger jag dock en säsong till då han var skaplig på slutet.

Nubbens ständiga förkärlek till att värva överblivna spelare som inte platsar i andra lag brukar sällan bli en solskenshistoria, utan slutar oftast med ytterligare en medioker breddspelare med skral poängskörd för tredje- eller fjärdekedjan.

Ni kan få tillbaka Westfält om ni vill.
Citera
2026-04-24, 18:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Malmö värvar en kanadensisk befriare:

https://hockeysverige.se/shl/malmo-varvar-peter-diliberatore/
Daniel Stolt i KHC har öga för nordamerikaner med poänggaranti. DiLiberatore passade som hand i handske i Stolts offensivt viktade lagbygge.

En offensiv back med goda defensiva egenskaper, kan man säga. Det är alls inte omöjligt att han lyckas även i SHL.
Citera
2026-04-24, 22:01
Bannlyst
Malmö köper klass direkt.
Senast redigerad av kollega15 2026-04-24 kl. 22:10. Anledning: Sport
Citera
2026-04-25, 11:36
Medlem
Blot-Svens avatar
Smålandsposten skriver att Ville Svensson är klar för IK Oskarshamn.

Ryktas även om att Arsi Piispanen varit i kontakt med tvillingarna Pathrik och Ponthus Westerholm.

Kim Rosdahl har också varit på bordet.
Citera
2026-04-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Smålandsposten skriver att Ville Svensson är klar för IK Oskarshamn.

Ryktas även om att Arsi Piispanen varit i kontakt med tvillingarna Pathrik och Ponthus Westerholm.

Kim Rosdahl har också varit på bordet.
Verkar även som Hugo Allvin är klar. Det är inte direkt jättespännande värvningar än så länge och snart är laget fullt om alla dessa rykten stämmer. Måste nog till någon riktigt fet överraskning på slutet om man ska bli hajpad på detta laget.
Senast redigerad av Korvboxen 2026-04-25 kl. 18:28.
Citera
2026-04-26, 12:05
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Verkar även som Hugo Allvin är klar. Det är inte direkt jättespännande värvningar än så länge och snart är laget fullt om alla dessa rykten stämmer. Måste nog till någon riktigt fet överraskning på slutet om man ska bli hajpad på detta laget.
Kan bara hålla med. Har lite samma känsla som inför förra säsongen. Trist när man är nästan mest nöjd med att de förlängde med Vuorio. Inga nyförvärv kittlar väl direkt.
Citera
2026-04-27, 15:11
Medlem
Förlängningen av Magnus Nygren var ett ordentligt kompisbeslut av Wallin. Han har varit usel i 3 säsonger och det har ändå alltid mynnat ut i att han får spela alldeles för mycket och tokhyllas av Sanny Lindström varje gång han gör en okej insats.

Statistiskt har han negativ inverkan på alla han spelar med, han kan knappt röra vare sig händer eller fötter längre och har fortsatt väldigt hög status i gruppen och tror knappast att hans bästa vän Tollefsen kommer sätta honom på bänken.

Färjestad och dess anhängare får njuta av att fastna i egen zon ett år till.
Citera
2026-04-27, 19:01
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Förlängningen av Magnus Nygren var ett ordentligt kompisbeslut av Wallin. Han har varit usel i 3 säsonger och det har ändå alltid mynnat ut i att han får spela alldeles för mycket och tokhyllas av Sanny Lindström varje gång han gör en okej insats.

Statistiskt har han negativ inverkan på alla han spelar med, han kan knappt röra vare sig händer eller fötter längre och har fortsatt väldigt hög status i gruppen och tror knappast att hans bästa vän Tollefsen kommer sätta honom på bänken.

Färjestad och dess anhängare får njuta av att fastna i egen zon ett år till.

Sekten du vet.
Citera
2026-04-29, 10:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Tim Barkemo (Bofors IK) klar för Timrå. Det verkar som Timrå värvar smart inför nästa säsong. Blir man bara av med de dyraste kontrakten med spelare som presterat under förväntan kan det nog bli bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in