2026-05-07, 19:47
Medlem
Elvis avatar
Leksand värvar klassbacken Carter Berger som tillhör Philadelphia Flyers organisation! Vilket jävla håll käften fönster av Ollas!

https://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/carter-berger-overens-med-leksand/
Citera
2026-05-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Leksand värvar klassbacken Carter Berger som tillhör Philadelphia Flyers organisation! Vilket jävla håll käften fönster av Ollas!

https://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/carter-berger-overens-med-leksand/

Jag är leksing men det känns som om Ollas kör " det får bära eller brista "

Gidlöf, Kelleher och nu Berger, Sedan är Lang klar för 3 år med

Känns som om man vill tillbaks rätt snabbt, kanske redan inom 1 år, skulle det inte lyckas så är det nog fan KK
Citera
2026-05-07, 20:45
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Jag är leksing men det känns som om Ollas kör " det får bära eller brista "

Gidlöf, Kelleher och nu Berger, Sedan är Lang klar för 3 år med

Känns som om man vill tillbaks rätt snabbt, kanske redan inom 1 år, skulle det inte lyckas så är det nog fan KK

Jag räknar med att vi går upp, svårt att se någon kunna utmana oss faktiskt.

Nej, vi kommer inte gå i konkurs om vi inte går upp. Finns inte på kartan!
Citera
2026-05-07, 21:51
Medlem
Citat:

Med tanke på dina profetior inför säsongen som var så kan vi kallt räkna med att det absolut inte kommer bli som du förutspår.
Citera
2026-05-07, 21:58
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
3 nya år för Lang

Tack Ollas

Bra jobbat

https://www.leksandsif.se/article/240atem-30ead/view

Det sägs att vinnarlag byggs bakifrån, Leksand börjar med Kelleher och fortsätter med Lang. Leksand bygger.. nerifrån? Ser ut som att man har något riktigt bra på gång om det är att ta hem ”under hökens vingar” som är målet. Kanske är det med ishockeyspelare som Obelix säger att det är med vildsvin: de små är de bästa. Men budgeterar man med allsvenskt finalspel bör nog ett par stora svin in i laget också för att det ska gå vägen. Det blir intressant att följa Leksands lagbygge, i Umeå vevade Kenttä sin positiv-hockey i sju år innan han förstod det som alla andra redan visste: Det behövs en defensiv också. Nu hyllas Kenttä stort. Nästa år är det kanske Ollas istället. Det går fort i hockey.

Citat:

Och stämmer inte kartan med verkligheten så gäller kartan förmodar jag?
Citera
2026-05-07, 22:45
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Med tanke på dina profetior inför säsongen som var så kan vi kallt räkna med att det absolut inte kommer bli som du förutspår.

Lägg av, hade Linkan hållit sig hel hade vi spelat Play-In och det vet du också!
Citera
2026-05-07, 23:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Tråkig silly såhär långt för oss rögle fans. Hoppas det kommer in något intressant. Men många platser är upptagna om man inte väljer att avbryta kontrakt etc.
Koblar är en riktigt bra värvning, kan bli oerhört nyttig för Rögle nästa säsong.
Citera
2026-05-07, 23:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Leksand sätter högst spelarbudget i HA, känns riktigt bra! Vi kommer ha det starkaste laget att ställa på banan. Tufft för AIK som storsatsar, har de externa finansiärerna tålamod att försöka ytterligare ett år? Allt från organisation, spelarmaterial och publik säger att sejouren för Leksand blir ettårig!
Lite synd då att Hedberg skall coacha.
Citera
2026-05-08, 06:52
Medlem
Citat:

Jag är försiktigt optimistiskt inför säsongen, AIK, MoDo och Karlskoga kommer absolut vara med i toppen av AS, tillsammans med Leksand också såklart.

Kommer inte bli lätt att ta sig tillbaks direkt, det är ett som är sant.
Citera
2026-05-08, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lite synd då att Hedberg skall coacha.

Ja verkligen, det känns som om det är detta året som är hans sista.

Jag räknar med SHL annars kan han avgå. han skulle fått sparken redan förra säsongen.

Sveriges sämsta matchcoach
Citera
2026-05-08, 07:20
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Jag är försiktigt optimistiskt inför säsongen, AIK, MoDo och Karlskoga kommer absolut vara med i toppen av AS, tillsammans med Leksand också såklart.

Kommer inte bli lätt att ta sig tillbaks direkt, det är ett som är sant.

MoDo är på dekis, Karlskoga har inte vinnarmentaliteten och kvaliteten. AIK kommer ha ett hyfsat lag men inte kunna utmana Leksand som kommer vara överlägsna typ Brynäs, HV och Björklöven denna säsong!
Citera
2026-05-08, 07:37
Medlem
Citat:
MoDo är på dekis, Karlskoga har inte vinnarmentaliteten och kvaliteten. AIK kommer ha ett hyfsat lag men inte kunna utmana Leksand som kommer vara överlägsna typ Brynäs, HV och Björklöven denna säsong!

Vad menar du här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in