2026-04-01, 14:26
Avstängd
https://www.etc.se/inrikes/klart-uniformfoerbud-foer-poliser-i-prideparaden
Citat:
Polismyndigheten inför ett förbud mot anställda att delta i prideparaden iklädda uniformer.
Deltagandet anses markera ett politiskt ställningstagande.

Kritiker hävdar att myndighetens beslut är ett resultat av SD:s ökade inflytande.
Kommer andra unforimsyrken som frösvarsmakten och tullverket haka på?
Citera
2026-04-01, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.etc.se/inrikes/klart-uniformfoerbud-foer-poliser-i-prideparaden

Kommer andra unforimsyrken som frösvarsmakten och tullverket haka på?
De kommer ändå att närvara - som beskyddare av pridefolket. De kanske inte går i själva paraden men de kommer ju att vara där. Ingen tvekan om den saken.
Citera
2026-04-01, 15:02
Medlem
Jag tycker att det är helt riktigt att förbjuda poliser att bära polisuniformer i Pride.

Inte så mycket för det politiska ställningstagandet i sig, utan för att en polis i uniform ska vara en polis i tjänst. Allmänheten ska inte behöva undra om de ser en privat demonstrant eller, som sagt, en polis i tjänst.

Samma resonemang gäller försvarsmakt och tull. Enligt mig.
Citera
2026-04-01, 15:21
Medlem
Självklart ska de inte få det!!!! Jävla könstjafs.

Vänd på det, ska en nudist få jobba naken i polisen, med bara mössa på?
Citera
2026-04-01, 15:30
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Självklart ska de inte få det!!!! Jävla könstjafs.

Vänd på det, ska en nudist få jobba naken i polisen, med bara mössa på?

Alla arbetsgivare förbjuder normalt sina anställda att alltid representera sitt företag om de har företagets arbetskläder på sig. Speciellt viktigt när det gäller statens representanter, så klart. Detta är en icke-fråga, här måste alla statliga arbetsgivare steppa upp.

Kommer man någon gång i klammeri med rättvisan så får ingen osäkerhet råda om var polisens batong har varit. Vore ju satans äckligt om den filat mellan skinkorna på någon av läder-killarna i Pride-tåget.
Citera
2026-04-01, 15:33
Medlem
Ruskartuppens avatar
De poliser som idag jobbar inom myndigheten kommer straffas för brott mot mänskligheten, jag lydde bara order, har vi hört förut och det kommer inte funka denna gång heller
Citera
2026-04-01, 16:19
Medlem
triptykens avatar
Gött - jag vill fan inte se snutar i mitt Pridetåg! Äntligen lyssnar dom på oss som inte känner sig bekväma med grisar i våra tåg
Citera
2026-04-01, 16:43
Medlem
kl4sseKocks avatar
Bra kan tycka Kling och Klang borde ha viktigare saker för sig i dessa tider.
Citera
2026-04-01, 16:46
Medlem
Onanikrems avatar
På fritiden skall man inte bära uniform. I lumpen hade vi permissionsuniform men de tiderna är nu förbi.
Citera
2026-04-01, 16:51
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Gött - jag vill fan inte se snutar i mitt Pridetåg! Äntligen lyssnar dom på oss som inte känner sig bekväma med grisar i våra tåg
När snutarna skyddar dig från att få stryk av muhammedaner eller nazister då passar det?
Kan hålla med dig i att snutar har absolut inget i ditt tåg att göra som yrke. På fritiden får de vara homos men utan uniform.
Citera
2026-04-01, 17:25
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoForBroke
Jag tycker att det är helt riktigt att förbjuda poliser att bära polisuniformer i Pride.

Inte så mycket för det politiska ställningstagandet i sig, utan för att en polis i uniform ska vara en polis i tjänst. Allmänheten ska inte behöva undra om de ser en privat demonstrant eller, som sagt, en polis i tjänst.

Samma resonemang gäller försvarsmakt och tull. Enligt mig.
Exakt så. Uniformer ska inte representeras, däremot får de ju gärna gå med i tåget och ha skyltar om de vill berätta att de är snutar liksom. Blir ju väldigt förvirrande om man har poliseskort och dansade håmos i samma uniform.
Citera
2026-04-01, 17:26
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoForBroke

Poliser som inte är i tjänst har inget intresse av att gå runt med pedofiler och rumpskurkar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in