2026-04-01, 17:44
Medlem
Intressant hur det har svängt i Sverige, mänskliga rättigheter och annat som var en självklarhet förr gör man nu avkall på. Rasisterna har fått nyckeln till Rosenbad, är nog bara en tidsfråga innan Sverige inte räknas som en liberal demokrati längre.
Citera
2026-04-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Intressant hur det har svängt i Sverige, mänskliga rättigheter och annat som var en självklarhet förr gör man nu avkall på. Rasisterna har fått nyckeln till Rosenbad, är nog bara en tidsfråga innan Sverige inte räknas som en liberal demokrati längre.
Mänskliga rättigheter för vem, finns många sidor på det myntet....
Citera
2026-04-01, 19:18
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Det var väl förfan på tiden. Att se dem dansa runt där med sina uniformer, teatraliska flin och homoflaggor är jävligt pinsamt.
Citera
2026-04-01, 21:18
Medlem
Samma med Försvarsmakten, dansa runt som en jävla ******' i uniform, som ska representera alla inom FM, fyfan man skäms ju.
Citera
2026-04-01, 22:19
Medlem
Vitiss avatar
Mycket bra.
Myndigheter ska vara neutrala.
Vill poliser delta i Pridetåget ska de göra det civilt.
Citera
2026-04-01, 22:31
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
De kommer ändå att närvara - som beskyddare av pridefolket. De kanske inte går i själva paraden men de kommer ju att vara där. Ingen tvekan om den saken.
De kommer att bevaka att det inte blir slagsmål. De kommer själva inte att vara en del av ett vänsterorienterat spektakel som säljs in som "neutralt". Det här är helt rätt.
Citera
2026-04-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoForBroke
Jag tycker att det är helt riktigt att förbjuda poliser att bära polisuniformer i Pride.

Inte så mycket för det politiska ställningstagandet i sig, utan för att en polis i uniform ska vara en polis i tjänst. Allmänheten ska inte behöva undra om de ser en privat demonstrant eller, som sagt, en polis i tjänst.

Samma resonemang gäller försvarsmakt och tull. Enligt mig.
Helt rätt. Det är dessutom inget aprilskämt utan det har varit på gång ett tag. Jag tycker att det är bra, skulle aldrig gå i pridetåg med uniformen. Dessutom fanns krav på att man inte skulle vara beväpnad för det kunde väl kränka nån. När jag har uniform så är jag i tjänst och med det ska man vara beväpnad.
Citera
2026-04-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Mänskliga rättigheter för vem, finns många sidor på det myntet....

Männskliga rättigheter för personer som identifierar sig som HBTQIA+ och att de ska kunna känna sig inkluderade i samhället.
Citera
2026-04-02, 03:39
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
De får väl gå i privata kläder vem fan bryr sig!
Citera
2026-04-02, 04:47
Medlem
Varför inte? uniformer är ju nästintill så gay det kan bli.......lex village people
Citera
2026-04-02, 09:08
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2026-04-02, 10:15
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.etc.se/inrikes/klart-uniformfoerbud-foer-poliser-i-prideparaden

Kommer andra unforimsyrken som frösvarsmakten och tullverket haka på?

Det förutsätter jag för att det är ett politiskt ställningstagande att vara med i pride, samma som att vara öppen feminist som polis i uniform. Det är bara rycka undan mattan för sådana här myndighetsfasoner. Vi ska inte ha poliser som är feminister på arbetstid och dessutom i uniform eller HBTQ-are. Det är så uppenbart det är ett politiskt ställningstagande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in