Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-09-10, 18:53
  #1
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Följande utspelade sig på live session klockan 6 på morgonen. (4 spelare 0.5/1 NLT). Motspelaren i potten är en Full maniac som var plus 500 vid ett tillfälle för att sluta på 30 euro minus.

Vi har spelat 0.5/1 euro 5 6 timmar.

Jag får A3s utg betar 5 euro

Dealer Foldar
SB Foldar
BB Synar

Flop As7h8d rainbow

BB Check
Jag Betar 10
BB Synar

Turn 2d

BB Check
Jag Betar 25
BB Synar

River Kh

Varpå jag säger till BB: Går du all in så synar jag.

BB All in 47 euro.

Jag steker, medans BB visar sin hand för en spelare som inte är med i potten. Jag kollar givetvis hans reaktion och bestämer mig för att syna. Då tar BB tillbaks sitt sista bet och anklagar oss för collution. Hans förslag är att vi tar tillbaks den sista rundans bettning eftersom vi "fuska" och det som är i potten är det enda vi kommer kunna vinna. Varpå han visar upp J7.

Jag ansåg att om han visar sina kort är det hans problem. Och sista betet skulle gällt. Medans de andra spelarna håller käften och jag får nöja mig med potten som var vid turn.

Min fråga är: gäller inte hans bet oavsett om han har visat korten och jag läst något utav de ?. För det är ju han som valt visa sina kort
Citera
2006-09-10, 19:28
  #2
Medlem
Sparvinhos avatar
Självklart gäller det sista betet.

Fulla människor säger dumma saker
Citera
2006-09-10, 19:30
  #3
Medlem
filofaxs avatar
Vad betyder steker i det här sammanhanget?
Citera
2006-09-10, 19:43
  #4
Medlem
flushdraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Vad betyder steker i det här sammanhanget?

Att du bla. kör lite utav skåderspelarstuket. Du kommer att syna med sitter och steker innan du tar synen.

Hajjar du?
Citera
2006-09-10, 19:46
  #5
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushdraw
Att du bla. kör lite utav skåderspelarstuket. Du kommer att syna med sitter och steker innan du tar synen.

Hajjar du?
Haha.. Okej, tack. jag hajjar..

Vilken barnrumpa du spelade mot. Var han större och starkare eller vad?
Jag har spelat dum hur många gånger som helst och gett ifrån mig glada rop när det kommer par på bordet för att bluffa bort killar. För att inte tala om urringade tröjor.
Aldrig att det inte "gills" bara för att man "steker" lite
Citera
2006-09-10, 19:48
  #6
Banned
Det är väl för fan klart att hans sista bet gäller, det var ju han själv som visade korten. Jag hade aldrig nöjt mig med potten vid turn, jag hade tagit hela potten och hade dom sagt något så hade jag gått vevat loss helt och hållet
Citera
2006-09-10, 20:33
  #7
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Haha.. Okej, tack. jag hajjar..

Vilken barnrumpa du spelade mot. Var han större och starkare eller vad?
Jag har spelat dum hur många gånger som helst och gett ifrån mig glada rop när det kommer par på bordet för att bluffa bort killar. För att inte tala om urringade tröjor.
Aldrig att det inte "gills" bara för att man "steker" lite

Han tog tillbaks pengarna för han hävdade att vi fuskade. Inte för jag stekte.

Är lite annorlunda live när man spelar mot torskar man måste vara schyst mot dem så de kommer igen. Jag tjänar mycket pengar på de här personerna medans de tror de är guds gåva till poker för de bluffar mig en eller två gånger.
Citera
2006-09-10, 21:29
  #8
Medlem
JGGs avatar
Han bryter juh mot reglerna genom att visa sin hand, så du borde hursom helst ta hem potten tycker jag...
Citera
2006-09-10, 21:31
  #9
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JGG
Han bryter juh mot reglerna genom att visa sin hand, så du borde hursom helst ta hem potten tycker jag...

Precis, när han visar korten för en annan spelare är hans hand död och motståndaren vinner hela potten, inklusive de marker killen gått all-in med.
Citera
2006-09-10, 22:08
  #10
Medlem
Flinta82s avatar
Självklart ska du vinna alla hans pengar. Om han är dum nog att visa upp sin hand för någon annan är det hans problem. Säkert gjorde han så för att ge sken av att ha en monsterhand, sen när du synar känner han sig dum och försöker göra det bästa av situationen.

Hursomhelst, tomten ska ge dig allt, ingenting mindre. Och alla lama jävlar runt bordet som inte håller med kan dra åt helvete.
Citera
2006-09-10, 22:55
  #11
Medlem
Usch vilken idiot.
Har blivit anklagad för precis samma sak, hatar sådana förlorare.
Citera
2006-09-10, 23:08
  #12
Medlem
En dum fråga bara. Varför spelar ni med euro live och inte SEK?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback