Citat:
Ursprungligen postat av
roadwornandweary
Förstår inte heller grejen med Sofie. Tyckte bra om henne alldeles i början, då hon framstod som lugn och stabil. Men nu känns hon ju mest dödstråkig, känslokall och arrogant.
Håller med. Hon försöker inte ens, men det är väl för att hon inte är intresserad. Sen tycker jag synd om både Emilia och Sofie, Emilia är helt desperat men blir samtidigt "triggad" av precis allting. Hon är alldeles för osäker för Sofie som behöver en stabil, trygg och självsäker partner som är mogen för en relation, vilket Emilia inte är. Hon kanske inte borde dejta alls på ett långt tag framöver.
Jag hoppades på både Anna och John och Jasmine och Henrik, men...
Anna får hela tiden stötta John i hans dåliga självkänsla. Deras relation handlar om John. Hon får aldrig vara i fokus eller styra samtalet när de är ensamma, utan då ska de prata om JOHN. Hon verkar jättefin, mogen och sympatisk men är FÖR snäll med den där mesproppen. Sluta böla, klipp dig och steppa upp som en vuxen person, liksom.
Och Jasmine... Jag blir helt matt av att se henne på tv i några minuter. Hur trött ska inte Henrik vara? Hon kör på som en ångvält i 180, konstant! Fatta vilken jäkla stress! Och när hon blev sur på att Henrik inte gjort allt som hon TÄNKT att han skulle göra i stugan - om man förväntar sig något så får man faktiskt uttala det. Inte säga "du kan sätta dig och chilla" för att sedan slamra i köket, sura och fälla drypande kommentarer och förutsätta att han ska förstå varför. De har känt varandra i några veckor! Hon behöver bli tydligare och han behöver öva på att stå upp för sig själv. Sen tycker jag att beteendet att ligga i sängen och uggla medan hon och hennes vänner fixar midsommar var redigt pinsamt, skärp dig för fan. Upp ur bingen och var i alla fall med och titta på?! Hade skämts ihjäl om min man gjort så. Och min man har förmodligen adhd (ej utredd).