2026-05-19, 06:51
Medlem
Vad är det alla gillar med Sofie? Alltså hon verkar väl hygglig och avslappnad men har sen start gått runt i sina rugbykläder, åker iväg fyra dagar mitt under experimentet och betedde sig taffligt i senaste avsnittet. Tycker hon verkar stabil men rätt grå och trist.

Hennes motpart är ju i och för sig alldeles för osäker och saknar integritet, tyvärr men väldigt få orkar med det där i längden.
Citera
2026-05-19, 06:53
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Det här med ”1-2 gånger om månaden vid lunchtid”. Fan tänkte på detta nu med att hon är mer sugen på barn än en partner. Men kan inte ”tiden för sex” handla mer om ägglossning, alltså tiden när man kan befrukta ett barn, än att hon är sugen?

Jo, det verkar ju ändå ganska rimligt att det kan vara så.
Citera
2026-05-19, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Gotlandsmänniskan är allt jag inte önskar i en relation. Skriva lappar om vad som ska göras, så jävla inrutat. Jättesur och sedan undrar hon gråtandes när hon var sur. Henrik spring.

Fast det kan ha varit att Henrik efterfrågade lapp? ADHD-människor kan behöva sånt för att strukturera upp vad som ska göras.

Det är väl få tillfällen då en relation sätts så mycket på prov som när en lånad stuga ska städas? 😅
Citera
2026-05-19, 08:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allanamn
Fast det kan ha varit att Henrik efterfrågade lapp? ADHD-människor kan behöva sånt för att strukturera upp vad som ska göras.

Det är väl få tillfällen då en relation sätts så mycket på prov som när en lånad stuga ska städas? 😅
Om det är så så är det ingen bra relation. Hur svårt kan det vara att städa efter sig. Att hålla på att tjafsa om småsaker är det mest dödande som finns.
Så extremt mycket roligare att följa Anna och John där bra energi finns i mängder.
Citera
2026-05-19, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Vad är det alla gillar med Sofie? Alltså hon verkar väl hygglig och avslappnad men har sen start gått runt i sina rugbykläder, åker iväg fyra dagar mitt under experimentet och betedde sig taffligt i senaste avsnittet. Tycker hon verkar stabil men rätt grå och trist.

Hennes motpart är ju i och för sig alldeles för osäker och saknar integritet, tyvärr men väldigt få orkar med det där i längden.

Förstår inte heller grejen med Sofie. Tyckte bra om henne alldeles i början, då hon framstod som lugn och stabil. Men nu känns hon ju mest dödstråkig, känslokall och arrogant.
Citera
2026-05-19, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roadwornandweary
Förstår inte heller grejen med Sofie. Tyckte bra om henne alldeles i början, då hon framstod som lugn och stabil. Men nu känns hon ju mest dödstråkig, känslokall och arrogant.

Det är väl inte så konstigt att hon agerar och uppfattas så.

Hon gillar inte Emilia alls tror jag. Men vågar/vill inte säga eller visa det - så hon biter bara ihop och står ut till beslutsdagen. Inte så schysst eller ärligt mot Emilia, speciellt med tanke på det hon delade med sig om senast. Emilia går runt och har ångest och oro hela tiden i Sofies passiva avvisande. Ställde hon ner vattenflaskan lite väl hårt nu? Har jag gjort något fel, är hon arg på mig?

Så Emilia blir ännu mer kontaktsökande och klängig i sin oro, vilket gör att Sofie tar ännu mer avstånd. Ingen bra kombo. Och JÄTTEDÅLIGT samtal med Suzann som borde hjälpa dem med att våga vara ärliga mot varandra i detta. Istället fokuserar hon bara på sex. Pervers och fixerad.
Citera
2026-05-19, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roadwornandweary

Håller med. Hon försöker inte ens, men det är väl för att hon inte är intresserad. Sen tycker jag synd om både Emilia och Sofie, Emilia är helt desperat men blir samtidigt "triggad" av precis allting. Hon är alldeles för osäker för Sofie som behöver en stabil, trygg och självsäker partner som är mogen för en relation, vilket Emilia inte är. Hon kanske inte borde dejta alls på ett långt tag framöver.

Jag hoppades på både Anna och John och Jasmine och Henrik, men...

Anna får hela tiden stötta John i hans dåliga självkänsla. Deras relation handlar om John. Hon får aldrig vara i fokus eller styra samtalet när de är ensamma, utan då ska de prata om JOHN. Hon verkar jättefin, mogen och sympatisk men är FÖR snäll med den där mesproppen. Sluta böla, klipp dig och steppa upp som en vuxen person, liksom.

Och Jasmine... Jag blir helt matt av att se henne på tv i några minuter. Hur trött ska inte Henrik vara? Hon kör på som en ångvält i 180, konstant! Fatta vilken jäkla stress! Och när hon blev sur på att Henrik inte gjort allt som hon TÄNKT att han skulle göra i stugan - om man förväntar sig något så får man faktiskt uttala det. Inte säga "du kan sätta dig och chilla" för att sedan slamra i köket, sura och fälla drypande kommentarer och förutsätta att han ska förstå varför. De har känt varandra i några veckor! Hon behöver bli tydligare och han behöver öva på att stå upp för sig själv. Sen tycker jag att beteendet att ligga i sängen och uggla medan hon och hennes vänner fixar midsommar var redigt pinsamt, skärp dig för fan. Upp ur bingen och var i alla fall med och titta på?! Hade skämts ihjäl om min man gjort så. Och min man har förmodligen adhd (ej utredd).
Citera
2026-05-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Så Emilia blir ännu mer kontaktsökande och klängig i sin oro, vilket gör att Sofie tar ännu mer avstånd. Ingen bra kombo. Och JÄTTEDÅLIGT samtal med Suzann som borde hjälpa dem med att våga vara ärliga mot varandra i detta. Istället fokuserar hon bara på sex. Pervers och fixerad.

Haha alltid. "Vilka välformade blygdläppar du har" eller vad hon sa.
Citera
2026-05-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis

Nej jag tror inte hon är så himla stabil jag trodde det till en början men det var nog mer inåtvändhet man såg, bara för att en person är totalt inåtvänd introvert är de inte stabila utan tvärtom.
Citera
2026-05-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allanamn

Jag tolkade det som att det är hennes hem på Fårö??
Citera
2026-05-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obsanity
Håller med. Hon försöker inte ens, men det är väl för att hon inte är intresserad. Sen tycker jag synd om både Emilia och Sofie, Emilia är helt desperat men blir samtidigt "triggad" av precis allting. Hon är alldeles för osäker för Sofie som behöver en stabil, trygg och självsäker partner som är mogen för en relation, vilket Emilia inte är. Hon kanske inte borde dejta alls på ett långt tag framöver.

Jag hoppades på både Anna och John och Jasmine och Henrik, men...

Anna får hela tiden stötta John i hans dåliga självkänsla. Deras relation handlar om John. Hon får aldrig vara i fokus eller styra samtalet när de är ensamma, utan då ska de prata om JOHN. Hon verkar jättefin, mogen och sympatisk men är FÖR snäll med den där mesproppen. Sluta böla, klipp dig och steppa upp som en vuxen person, liksom.

Och Jasmine... Jag blir helt matt av att se henne på tv i några minuter. Hur trött ska inte Henrik vara? Hon kör på som en ångvält i 180, konstant! Fatta vilken jäkla stress! Och när hon blev sur på att Henrik inte gjort allt som hon TÄNKT att han skulle göra i stugan - om man förväntar sig något så får man faktiskt uttala det. Inte säga "du kan sätta dig och chilla" för att sedan slamra i köket, sura och fälla drypande kommentarer och förutsätta att han ska förstå varför. De har känt varandra i några veckor! Hon behöver bli tydligare och han behöver öva på att stå upp för sig själv. Sen tycker jag att beteendet att ligga i sängen och uggla medan hon och hennes vänner fixar midsommar var redigt pinsamt, skärp dig för fan. Upp ur bingen och var i alla fall med och titta på?! Hade skämts ihjäl om min man gjort så. Och min man har förmodligen adhd (ej utredd).

Du kan inte jämföra dig och din man med några som har känt varandra i två veckor. Både du och din man vet vilka ni ska bjuda in till midsommar det är ett aktivt val hos er båda två utgår jag ifrån. Ni vet vilken fest ni vill ha osv och ni känner de som ska komma. Detta var liksom bara hennes fest och inget annat han var bara statist och inget annat.
Citera
2026-05-19, 14:59
Medlem
Vad gråter John över? Är det något barndomstrauma eller är han rädd att han gillar Anna mer än Anna gillar honom?

Är han nervös inför slutvalet? Har han aldrig blivit dumpad? Måste han dominera relationerna med tjejer eller vad pågår?

Sitta och böla, när han har drömbruden vid sin sida. Ska han gå i terapi privat hos sin fru? Kommer aldrig hålla att vara så skör. Anna ska vara tillgänglig ta hand om honom och trösta. Käre nån vad avtändande i längden. Kom igen nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in