2026-05-13, 05:18
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Du hatar på Sebastian bara. Du har ingen aning, lugna dig!

Han tog av sig glasögonen och torkade sina knastertorra ögon med handen. Det är ett faktum att han låtsades bli känslosam - indikativt för en känslokall personlighet. Frågor på det? Jag svarar gärna...
Citera
2026-05-13, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Vilken bra analys av programmet och samtliga par. Jag håller med till 100%.

Anna och han med gluggen är de enda som jag tror har en liten chans att de iaf fortsätter vara gifta, men jag tror inte de kommer hålla någon längre tid. Jag blev också chockad när han började skrika ”Helan går” 🙈.

Han började skriksjunga på midsommar också. Tror det händer när han dricker alkohol.
Citera
2026-05-13, 07:38
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinlilladotter
Jag förstår inte vad du i förhållande till det jag skrev menar med att man inte kan ha ett ord som gräns. Men det kan man visst.

Vad är det frun tjatar om och varför vill inte mannen lyssna?

Enligt dig spelar det ju ingen roll vad frun tjatar om? Mannen sätter sina egna gränser och hon respekterar inte mannens gräns.
Citera
2026-05-13, 07:41
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Men vad menar du med att man inte kan "ha ord som en gräns"?
Det kan man jätteofta ha, i många olika sammanhang. Halva lagboken bygger på det!

Om du inte vet detta gissar jag att du går över gränser hej vilt.

Du går över min gräns om du svarar på det här meddelandet.

Vänligen respektera det, annars börjar jag gråta.
Citera
2026-05-13, 07:44
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Ja om inte ord hjälper så borde ju ett smärtminne göra det

Bra tips, ska komma ihåg det nästa gång frugan vägrar slutar tjata på mig. Då åker hon på en högerkrok.
Citera
2026-05-13, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ur hans perspektiv var det ju humor. Men som hon sa och även han själv höll med om, så var han totalt tondöv för hennes gränser.

Det var två helt olika världar som krockade.
Citera
2026-05-13, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag tycker synd om Sebastian faktiskt, helt rätt att vilja avsluta experimentet. Amanda är ju inte riktigt frisk i huvudet, en riktig kvinna älskar när hennes man sexualiserar henne. Hon är så ful så hon borde vara tacksam över att det ens finns någon som tänder på henne.

Hur tänkte de när de matchade den vältränade Sofie med en överviktig kvinna?

Hur tänkte de när de matchade den maskulina Anna med den feminine Johan? Maskulin man med feminin kvinna fungerar ofta bra, men inte motsatsen.

Henrik och Jasmin ser ut att passa ihop, men lyssnar man på synkarna så verkar det ändå finnas saker som skaver. Hoppas att det här förhållandet håller.
Driver du? Nej, amanda är inte ful. Några kilo för mycket bara, som så många andra i västvärlden. Då är det väl sebastian som är ful, cuck som hade blivit kär i vem som än "serverats" honom. Små korinterögon, östrogenkropp, vag/feminin haklinje, liten och satt. Blä.
Citera
2026-05-13, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Han ville porträttera att han har känslor, men lyckades inte producera en enda tår. Riktigt uselt skådespeleri.

Det andra stycket är ju mörka triaden 101. Så ber alla empatistörda människor om "ursäkt".

Jag tror inte bara han skämtade sexuellt för att egga sig sexuellt. Utan också helt enkelt för att han tyckte det var roligt att hon blev obekväm och visade tecken på rädsla. Det blev en maktgrej. En slags mobbning.

Sen ska det sägas att det är fel av Amanda att pussas(är det bekräftat att de inte låg?) med en kille hon saknar attraktion till bara för att hon vill ha barn. Men ingen tvekan om att Sebastian, likt Jimmi för två år sen, var medveten om att hon inte ville när han började bli sexuellt obehaglig. Han hade dock räknat med att hon, likt ett mobboffer, skulle hålla tyst om det.

Där tror jag du har fel, Sebastian är ingen elak typ. Snarare naiv och genomsnäll.
Citera
2026-05-13, 11:34
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Där tror jag du har fel, Sebastian är ingen elak typ. Snarare naiv och genomsnäll.

Jag förstår inte var du läser in "genomsnäll"? Såna personer tenderar att lyssna in sina medmänniskor och anpassa sig efter deras behov.
Citera
2026-05-13, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn

Han är nördig, om han skulle varit en bad boy så skulle tjejen skrattat åt kommentaren.
Citera
2026-05-13, 12:19
Medlem
Dinlilladotters avatar
Emilia och Sofie - Emilia är väldigt verbal och fysisk när hon visar kärlek. Sofie tror jag är mer praktisk, hon kom och tog hand om Emilia när hon var sjuk. Det är också kärlek. Men jag tror verkligen Emilia skulle behöva lite mer bekräftelse och om Sofie verkligen gillar henne måste hon nog försöka bjuda på det. Det känns som att Sofie håller tillbaka lite nu i rädsla för att gamla mönster ska återupprepas, dvs att Emilia bara vill testa att vara lesbisk och i slutändan lämna och bli ihop med en kille. Så sätt är matchningen taskig. Samtidigt, om Sofie vill detta måste hon ju våga satsa.

Emilia sköter sig perfekt på midsommar. Sofies vänner är viktiga för henne och Emilia smälter bra in i gänget och är social och rolig. Precis så man ska göra när man träffar sin partners vänner.

John och Anna - John sköter sig också snyggt med Annas vänner även om det blir lite konstigt att det bara är han och en massa tjejer. Men jag kan tänka mig att han är en sån som har mycket tjejkompisar så därför flyter det bra ändå.
Lite fest, alkohol och kompisarnas "godkännande" väckte attraktionen hos Anna och det blev ligg. Kul! Fint att få se lite kärlek. Jag tror inte på dem i längden men kul att få lite hopp i alla fall.

Jasmine och Henrik - Jag VILL verkligen gilla Henrik (och samtidigt vill jag ogilla Jasmine, men det ligger nog hos mig?) men nu gör han det svårt. De har gäster, Jasmine springer och fixar och minglar med gästerna medans Henrik ligger i sovrummet, scrollar telefon och kommer inte ens ut och hälsar? Som att han är Jasmines sura tonårsson? Hade jag varit Jasmine hade jag skämts så mycket över honom.
Sen kommer han fram och sköter sig väl hyfsat men är väldigt fokuserad på att alla ska få rätt bild av honom snarare än på att lära känna de andra. Och varför sitter vuxna människor och sjunger Krokodilen i bilen? Tyckte någon där att det var roligt på riktigt?
Samtalet de hade med psykologen var bra och konstruktivt. Jasmine måste backa lite om Henrik ska kunna kliva fram. Hoppas han faktiskt gör det också.
Citera
2026-05-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Bra tips, ska komma ihåg det nästa gång frugan vägrar slutar tjata på mig. Då åker hon på en högerkrok.

Att uppleva tjat i ett förhålllande är att jämställa med misshandel så du lever inte i ett bra förhållande om hon tjatar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in