2026-09-14, 15:26
Medlem
Fullt begripligt att Olivia vill ha ett traditionellt förhållande när hon tidigare haft en sambo som levt ett dubbelliv och varit tillsammans med en annan kvinna.

Jag tror även att det är varför hon är så osäker. Hon litar inte på sig själv efter att ha blivit så lurad i ett tidigare förhållande och inte fångat upp det.

Synd att hon skulle matchas med Urban bara. Direkt oansvarigt av produktionen att sätta ihop en så skör människa med en så skruvad som Urban.
Citera
2026-09-14, 16:15
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkrukanmeddill
Men alltså.. Hammarn. Vilken vidrig psykopat. Klarar inte av karln. Är det ”aight” han säger efter han kastar ut ett påstående? Sen hans ”mmm” och att han låtsas tänka innan han svarar. Den där vattenskotern var nog inte det enda som blev ramsnett i olyckan. Kraftigt DAI.

Hans hummande påminner om Ola i LiB. Gått samma manskurs?
Citera
2026-09-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megamindfull
Bra analys.
Det riktigt märkliga är hur Urban, Max och Sasan blev valda av ”experterna”, att de inte filtrerades bort i ett tidigt skede.
Grundläggande ideologier borde vara, ja just det, grundläggande…

SVT verkar ha satsat mycket mer på den här säsongen på att skapa "bra tv" göra "content" osv kör lite mer amerikaniserat där man låter alla par umgås tillsamans hela tiden för att det ska skapa konflikter osv och just nu är det väl populärt med "manosphere alfa hanar och trad-wife" så passar väl in perfekt där
Citera
2026-09-14, 16:35
Medlem
Jag börjar fundera på om castinggänget som letade fram alla männen i Silent attraction kanske hade några toxiska män över som rekryterades till GVFÖ?
(Krönika för de som inte sett Silent attraction: https://www.expressen.se/debatt/debatt-ar-det-verkligen-sa-har-man-loser-problem-svt/

För nog visste castingen vad de hittat. Varken Urban eller Max skäms för sina åsikter och döljer dem inte. De frågas ju ut om vad de söker hos en partner och vilka värderingar de har.
Citera
2026-09-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag kollade på Update där Gabriel och Sara var med och berättade hur inspelningen gick till. De sa att vid parmiddagen så var allt fejk, paren hade skickats iväg för att äta riktig middag utan kameror först, sedan sattes de alla runt ”parmiddagen” och ingen åt då för det skulle förstöra inspelningen om folk pratade med mat i munnen och skramlade med besticken.

De fick inte heller lämna lägenheterna utan tillstånd, de kunde alltså inte ta en promenad, gå till gymmet utan tillstånd.

Allt känns väldigt forcerat och tillgjort.

Det enda sympatiska paret verkar ju vara Gabriel och Sara. Finns säkert fler som håller ihop som ätstörda paret men vem bryr sig om dem?

Ja Gabriel växer - och har (nästan)slutat blunda. Måste erkänna att jag var orolig för transinslaget, att det skulle bli cringe, men han bär det med den äran. Även Edin och Urban tog det väldigt fint.

Ang produktionen var det lite intressant att "avslöjandet" inför Sara skedde i bubbelpoolen, men på Update framgick ju att förlåten drogs av med besked redan på bröllopsnatten...
Citera
2026-09-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottilia123
Ja Gabriel växer - och har (nästan)slutat blunda. Måste erkänna att jag var orolig för transinslaget, att det skulle bli cringe, men han bär det med den äran. Även Edin och Urban tog det väldigt fint.

Ang produktionen var det lite intressant att "avslöjandet" inför Sara skedde i bubbelpoolen, men på Update framgick ju att förlåten drogs av med besked redan på bröllopsnatten...

Ja, jag tror att det samtalet med Edin och Urban var väl regisserat och uppgjort innan, precis som du säger att avslöjandet till Sara skedde tidigare än i bubbelpolen, och att parmiddagen bara var en scen, de hade alla ätit middag någon annanstans innan. Men jag är ändå glad att de gjorde så för Gabriels skull, gud vet vad de hade kunnat vältra ur sig om det inte var regisserat, det är ändå rätt känsligt för Gabriel i den där toxiska mansmiljön.
Citera
2026-09-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonehard
Fullt begripligt att Olivia vill ha ett traditionellt förhållande när hon tidigare haft en sambo som levt ett dubbelliv och varit tillsammans med en annan kvinna.

Jag tror även att det är varför hon är så osäker. Hon litar inte på sig själv efter att ha blivit så lurad i ett tidigare förhållande och inte fångat upp det.

Synd att hon skulle matchas med Urban bara. Direkt oansvarigt av produktionen att sätta ihop en så skör människa med en så skruvad som Urban.

Det är väl ett klassiskt casting-drag i GVFÖ? Låter som nästan 100% av alla matchningar de gjort sen start.
Citera
2026-09-14, 18:20
Medlem
Citat:
Jag börjar fundera på om castinggänget som letade fram alla männen i Silent attraction kanske hade några toxiska män över som rekryterades till GVFÖ?
(Krönika för de som inte sett Silent attraction: https://www.expressen.se/debatt/debatt-ar-det-verkligen-sa-har-man-loser-problem-svt/

För nog visste castingen vad de hittat. Varken Urban eller Max skäms för sina åsikter och döljer dem inte. De frågas ju ut om vad de söker hos en partner och vilka värderingar de har.

Det är castarna som bestämmer alla paren, sen låtsas psykologerna ha kommit på det i utbyte mot allt rampljus och reklam för dem som varumärken. Egentligen är det samma process som till vilken reality som helst, Paradise Hotel, Robinson. Vart så hela tiden.
Citera
2026-09-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Det är castarna som bestämmer alla paren, sen låtsas psykologerna ha kommit på det i utbyte mot allt rampljus och reklam för dem som varumärken. Egentligen är det samma process som till vilken reality som helst, Paradise Hotel, Robinson. Vart så hela tiden.

Ja, och det är så sjukt att de låtsas som att det är psykologerna som sitter och gör fina intervjuer och sätter ihop "rätt" personer. Den nya psykologen Anna Bennich avslöjade ju detta när hon förfasade sig över vad Urban sagt i första programmet, det hade inte hon sett och kände inte till det. Så de lämnar ju deltagarna (Olivia i det här fallet) helt utan skydd. Kameramännen är väl bara glada för "bra" material.
Citera
2026-09-14, 18:39
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ja, jag tror att det samtalet med Edin och Urban var väl regisserat och uppgjort innan, precis som du säger att avslöjandet till Sara skedde tidigare än i bubbelpolen, och att parmiddagen bara var en scen, de hade alla ätit middag någon annanstans innan. Men jag är ändå glad att de gjorde så för Gabriels skull, gud vet vad de hade kunnat vältra ur sig om det inte var regisserat, det är ändå rätt känsligt för Gabriel i den där toxiska mansmiljön.

Det tror jag också och (olikt många andra) så tycker jag inte att vare sig Urban eller Edin agerade särskilt "fint".

Edin var som ett barn på julafton som vill veta ALLT om hur hans nya leksak fungerar, och Urban var lika krass och dum i huvudet som alltid - och den första frågan var: "Aha, men har du en kuk eller?"

VAD exakt är det flertalet anser är "så fint" i detta? Enda anledningen till att detta gick bra är pga att Gabriel är så öppensinnad och förlåtande som han är, och märk väl att han också sade till dem: "Ställ inte dessa frågor till alla som är trans, för det kan vara jättekänsligt för många".

För både Urban och Edin ställde väldigt många frågor INNAN Gabriel ens hade sagt att det var OK med honom.

Så Edin och Urban gjorde inte alls detta "fina bemötande", som många anser, enligt mig. Däremot visste de att de blev filmade, och jag håller med dig i att detta måste ha varit regisserat.
Citera
2026-09-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ja, och det är så sjukt att de låtsas som att det är psykologerna som sitter och gör fina intervjuer och sätter ihop "rätt" personer. Den nya psykologen Anna Bennich avslöjade ju detta när hon förfasade sig över vad Urban sagt i första programmet, det hade inte hon sett och kände inte till det. Så de lämnar ju deltagarna (Olivia i det här fallet) helt utan skydd. Kameramännen är väl bara glada för "bra" material.

Annars räcker det ju att prata med honom i 15 sekunder innan man registrerat hans bresande med benen, självgoda flin, och att han ögonblickligen luftar sina Andrew Tate-åsikter helt ohämmat. En sån som han har inte suttit och låtsats att han är en jämlik liberal, de valde honom exakt för den han är. Om Anna inte visste detta om honom betyder det att hon öht aldrig träffade honom innan han valdes ut.
Eller möjligtvis är helt empatiskt blind och har noll social kompetens. Man behöver ju inte vara expert för att lägga märke till vilken kille Urban är på nån minut max.
Obs, har bara sett honom i intervjuer, har inte kollat på programmet. Jag tänkte försöka göra det men sket i det när jag läste om Urban.
Citera
2026-09-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Det tror jag också och (olikt många andra) så tycker jag inte att vare sig Urban eller Edin agerade särskilt "fint".

Edin var som ett barn på julafton som vill veta ALLT om hur hans nya leksak fungerar, och Urban var lika krass och dum i huvudet som alltid - och den första frågan var: "Aha, men har du en kuk eller?"

VAD exakt är det flertalet anser är "så fint" i detta? Enda anledningen till att detta gick bra är pga att Gabriel är så öppensinnad och förlåtande som han är, och märk väl att han också sade till dem: "Ställ inte dessa frågor till alla som är trans, för det kan vara jättekänsligt för många".

För både Urban och Edin ställde väldigt många frågor INNAN Gabriel ens hade sagt att det var OK med honom.

Så Edin och Urban gjorde inte alls detta "fina bemötande", som många anser, enligt mig. Däremot visste de att de blev filmade, och jag håller med dig i att detta måste ha varit regisserat.

Ja du har rätt i det. Jag undrar över varför de valde Edin och Urban till det här samtalet. Hade inte Sasan och Max visat hänsyn undrar jag?
Det blev väldigt snabbt väldigt intima frågor om hans kropp, men bara om den manliga biten, inga frågor om smärtorna efter ärren av mastektomin, och hormonbehandlingen,men de var väl bara intresserade av det som gör honom till man i deras ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in