2026-06-16, 21:49
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoppeliLoppan
Jag uppfattade aldrig vad som hade blivit tafsat på.
Inte jag heller men jag försökte gissa kreativt. Han la säkert en hand på knäet bara.
Citera
2026-06-16, 21:50
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Jag tycker det var fint att se hur hon tröstade och tog han om sin ledsna vän.
Haha eller hur!
Citera
2026-06-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
"Utsatt läge"?

Om en kille kom fram till mig och försökte ragga hade jag verkligen haft NOLL problem att säga: "Jag har en partner som jag älskar - gå härifrån, är du snäll".

Du är tjej och det är en skillnad, ni är naturligt selektiva och samtidigt är ni också mer vana att bli raggade på.
Citera
2026-06-16, 22:11
Medlem
Citat:
Henke var i ett speciellt utsatt läge om han var full. Tjejer borde inte ragga på fulla killar och såklart inte om de redan är upptagna heller.

Frågan är väl snarare vilka knäppa fester han går på
Citera
2026-06-16, 22:13
Medlem
RedXs avatar
Jag måste ändå säga att oavsett hur klumpig Sebastian än må ha varit (säkert hyfsat klumpig) så är det häpnadsväckande att Amanda fortfarande bär med sig det som ett trauma ett år senare. Hur obehagligt han än betedde sig måste hon väl till slut ändå kunna inse att… ingenting hände när allt kommer till kritan. Lösningen på hennes trauma ligger hos henne själv - om hon bara kan tillåta sig själv att släppa det. Och till SVT vill jag gärna skicka med; om ni ska göra en grej av sånt här i framtida säsonger; se då för fasen till att situationerna som ska ältas finns på film, så att den betraktande världen åtminstone har något mer än sina egna fantasier att förhålla sig till. I annat fall blir det inget mer än ett Rorschachtest med riktiga människors välbefinnande i potten. Har ni inget mer än det här att komma med? Sänd inte skiten i så fall.

Henke… ja, alltså. Vad ska man säga här? Man kan såklart dividera om var gränsen för otrohet går/inte går. Men oavsett om det tekniskt var otrohet eller ej så var det väl ändå sanslöst klantigt? Och om man ser det ur Jasmines synvinkel; de har inte skaffat barn eller flyttat ihop än. Hon kan byta ut honom mot ”vem som helst” (kanske till och med någon med mer geografisk kompatibilitet) och efter tre veckor vara på samma plats som hon var med Henke - fast utan tillitsproblematiken. Det var en no-brainer att dumpa honom.

Anna/John - Trist. Det summerar det mesta. Anna är klok på många sätt men jag tror att hon hamnade i en tuff sits, då hon (min tolkning) trodde orimligt hårt på idén att ”kärleken kan komma” trots bristande attraktion. En manlig reflektion är att många kvinnor har svårt att harmonisera deras teoretiska bild av vilken man deras intellektuella sida vill ha med den man deras undermedvetna/känslomässiga sida vill ha. Män har det också i viss utsträckning, men skäms åtminstone inte lika mycket för att erkänna att de hellre går efter byststorlek än högskolepoäng eller rätta politiska åsikter. En man som John är teoretiskt rätt för ”alla” tjejer, men jag är inte ett dugg förvånad att han blev dumpad. Han är urtypen för killen som är ”helt perfekt… för min väninna”. Kvinnor älskar typen i teorin, men går sällan igång på den.Jag gillar dock både Anna och John. Två i grunden väldigt bra personer. Och jag tror tyvärr att sannolikheten är stor att båda två hade haft ett bättre liv tillsammans än det liv de kommer att få på respektive håll med sina framtida partners.

De lesb… eh, tjejerna - årets klart tråkigaste par. Hade en av dem varit man hade väl SVT fått klippa bort dem ur programmet. Samtidigt två hyfsat sympatiska personer som man önskar väl i framtiden. Det var dock plågsamt uppenbart att det var en felmatchning av guds nåde. Hyperemotionella Emilia med känslokalla Sofie. En person som kräver sympati, empati och totalt emotionellt engagemang paras ihop med en person utan det minsta intresse av känslotjafs. Usel matchning. Och sedan adderar man faktumet att en av dem inte ens varit tillsammans med en tjej sedan tidigare. Obegripligt.

Jag längtar redan till nästa säsong.
Senast redigerad av RedX 2026-06-16 kl. 22:20.
Citera
2026-06-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Frågan är väl snarare vilka knäppa fester han går på

Kåta tjejer finns väl lite överallt för en hunk som Henke.
Citera
2026-06-16, 22:50
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Du är tjej och det är en skillnad, ni är naturligt selektiva och samtidigt är ni också mer vana att bli raggade på.

Förlåt, men vad pratar du om?
Citera
2026-06-17, 06:10
Medlem
jag tror henke hittade på otrohetshändelsen för att slippa hantera ångvälten jasmine. han verkade ju ha enormt svårt att sätta gränser i den relationen så när han fick panik över jasmines planer på ett liv på gotland i hennes fångenskap fick det bli den fega utvägen och undvika konfrontation.
Citera
2026-06-17, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
jag tror henke hittade på otrohetshändelsen för att slippa hantera ångvälten jasmine. han verkade ju ha enormt svårt att sätta gränser i den relationen så när han fick panik över jasmines planer på ett liv på gotland i hennes fångenskap fick det bli den fega utvägen och undvika konfrontation.

Eller hur. Om det inte hände på en spelning för gruppboenden låter det så icke trovärdigt att två hånglande tjejer bjöd in honom att tafsa och slafsa på halsen. Antingen var det för att göra henne svartsjuk och så hade han inte räknat med att hon skulle dumpa honom rakt av, eller så ville han att hon skulle göra slut. Och ångrar sig nu. Eller leker katt och råtta-lek.
Citera
2026-06-17, 08:06
Medlem
Jag undrar hur de som jobbar som experter kvalar in. Vad jag som icke expert direkt ser som stora fel i deras bedömning är...
Emilia och Sophie, en mycket intelligent stark träningsmänniska möter en lågambitös ömtålig soffpotatis - hur tänkte man att det kunde bli något, en gåta.
Amanda och Sebastian. Amanda borde kunna säga till Sebastian att han skulle hålla inne med snuskpratet, avtändamde äckligheter. Så en mespropp möter en galopperande hingst. Han möter inte upp hennes idealbild av man, idealet är hennes nuvarande, blond och försiktig.
Anna som är en grabbig tjej behöver inte en flickig grabb utan en ännu mer grabbigare grabb. John behöver en lite sprallig galen lättsam tjej.
Energiknippet Jasmine möter trögstartade Henrik. Han behöver en annan förskolepedagog, alternativt undersköterska som är pedagogisk och insiktsfull för andras svårigheter. Jasmin behöver någon i ledande befattning, någon som är chef och stark i sin framtoning.
Till experterna vill jag säga, opposite attracks är välkänt begrepp, men gäller inte alltid.
Citera
2026-06-17, 09:33
Medlem
Absolut! Du har rätt tycker jag. Jag gillar Sebastian mer än Amanda faktiskt t.o.m
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Nu skedde ju mycket av det som Amanda och Sebastian pratade om "off cam", men jag tycker också att hon överdriver.

Om jag tänker tillbaka på Jimmie och Linnea så lade ju hon locket på efteråt och ville verkligen inte prata om det som skett (för mig är det en tydlig indikation på att något faktiskt har hänt, som hon pratar med sina närstående om) och hon ville lägga det här bakom sig för att det var smärtsamt och gränsöverskridande från Jimmies sida.

Amanda däremot har en ny partner och det vill hon visa upp med "sängmys" och planer om sammanboende och uppdelning av föräldraledighet. Hade det varit genuint hade hon väl inte velat vara med alls i "Återträffen"? Eller sitta i psykologsamtal med Sebastian innan för att "komma över" hans plumpa kommentarer, ett år senare?

Hon vill synas, hon vill kasta ved på elden och hålla diskussionen kring henne och Sebastian igång så länge det bara är möjligt. Hade jag varit med om det trauma (som hon påstår sig ha utstått) och därefter träffat en ny partner som jag känner mig trygg och tillfreds med, hade jag inte haft minsta lust att gå på någon återträff.

Jag hade bara - kort och gott - sagt att: "Jag är i en annan relation och på en annan plats i livet idag, och därav vill jag inte medverka."

Men hon vill VISA UPP!
Citera
2026-06-17, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Otrohet är det definitivt.
Hoppas du låter din eventuellt framtida partner veta att du inte är monogam innan du börjar slafsa på andras halsar.

Otrohet och otrogna är även vad fundamentalt religiösa människor inom islam säger om de som inte delar deras trosuppfattning.
Det värsta med inskränkta människor är att alla måste tänka som de. För mig är svartsjuka och kontrollbehov en mycket värre varningssignal än att pussa någon i fyllan. Men vi har alla olika bakgrund om för Jasmine var det ett svek, medan jag bara hade tyckt det var fint av honom att berätta eftersom jag vet att alla kan göra misstag. Jag hade värdesatt det fina man byggt upp tillsammans i förhållandet mer än ett litet snedsteg, som jag inte ens skulle kalla "otrohet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in