2026-09-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Om du inte gillar det har du väl inget emot att betala? Ständigt denna fokusförflyttning från den egna betalningsviljan.
Så vitt jag vet betalar jag för bilvägar jag inte nyttjar via skatt. Likaledes betalar jag för andras behov av förskola och skola trots att jag inte har barn i de åldrarna. Jag betalar även för vård jag hoppas slippa. Så vad är problemet med att du betalar lite skatt för att andra ska kunna välja andra transportsätt än bil i city?
Citera
2026-09-18, 19:08
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så vitt jag vet betalar jag för bilvägar jag inte nyttjar via skatt. Likaledes betalar jag för andras behov av förskola och skola trots att jag inte har barn i de åldrarna. Jag betalar även för vård jag hoppas slippa. Så vad är problemet med att du betalar lite skatt för att andra ska kunna välja andra transportsätt än bil i city?

Allt du betalar skatt för gör jag också. Jag betalar också för vuxna människor som jämför sig själva med förskolebarn. Uselt, men sådan är världen. Trevlig resa!
Citera
2026-09-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Allt du betalar skatt för gör jag också. Jag betalar också för vuxna människor som jämför sig själva med förskolebarn. Uselt, men sådan är världen. Trevlig resa!
Jag förstår inte alls hur du menar nu. Menar du att jag jämför mig med ett förskolebarn? Innebär det att ju jämför dig med en bil?
Citera
2026-09-18, 19:31
Medlem
Tranquility Bass avatar
Död? En gata som har till uppgift att mata in motorfordon från landets stora trafikleder in i centrala stan är redan död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in