2026-06-22, 06:59
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Väldigt smidigt att cykla på sveavägen nu, men glad att jag aldrig har anledning att köra bil där.
Citera
2026-07-07, 17:05
Medlem
Ett argument som brukar nämnas i sådana här sammanhang är att man ska tänka på butikerna och "butiksdöden" och att en stor anledning till att det skulle gå dåligt för butikerna i staden skulle vara utbyggnaden av cykelbanor på bekostnad av parkeringsplatser och körfält. Men jag förstår faktiskt helt ärligt inte HUR man kan landa i den slutsatsen?! Den största butiksdödaren var och är väl ändå köpcentrum förlagda utanför staden som möjliggjordes av satsningar på bil och motortrafikleder? Givetvis senare också näthandeln. Jag kan för mitt liv inte acceptera att folk i närförorterna skulle ta bilen in till Sveavägen för att parkera och shoppa?
Citera
2026-07-09, 19:53
Medlem
Pedris avatar
Stockholm har ingen paradgata. Det är en uppdelning mellan Drottninggatan, Sveavägen, Birger jarlsgatan, Kungsgatan och Strandvägen. Sveavägen förmodligen den minst viktiga.
Citera
2026-07-14, 08:32
Medlem
krass2014s avatar
Med 2,5 meter cykelbana och ännu bredare trottoarer så blir varuleveranser mycket krävande för chaufförerna. Jag skulle gärna vilja höra synpunkter från distributionsförare! Och många vänstersvängar försvinner också….
[/quote]

Ja och trots abnormt bred bana så är de jäxxx cyklisterna ändå uppe på trottoaren och cyklar, längst med cykelbanan. Totalt gränslösa och tondöva .
Citera
2026-07-14, 20:20
Medlem
Jag tycker att utvecklingen är bra. På sikt bör alla innerstadsgator bli bilfria (förutom eldrivna distributionsbilar, bussar och färdtjänst). Vanliga taxibilar är rätt överflödiga eftersom säkert 90% av passagerarna skulle kunna åka kollektivt, åka elspark eller cykla.
Citera
2026-09-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Äh du är bara snål och försöker rationalisera det som om du vore en hjälte.

Betala och håll käften, eller bara det sistnämnda.

Och där tog argumenten slut...
Citera
2026-09-16, 07:27
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocentenG
Och där tog argumenten slut...

Har du funderat på den kommentaren i ett halvår? Jag har gett tillräckligt med argument och struntar i om du inte är nöjd. Du blir aldrig nöjd.
Citera
2026-09-16, 20:28
Medlem
Jag blir nöjd när du slutar sprida dynga. Så nej jag inser att jag inte kommer bli nöjd.

Citat:
Har du funderat på den kommentaren i ett halvår? Jag har gett tillräckligt med argument och struntar i om du inte är nöjd. Du blir aldrig nöjd.
Citera
2026-09-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Jag tycker att utvecklingen är bra. På sikt bör alla innerstadsgator bli bilfria (förutom eldrivna distributionsbilar, bussar och färdtjänst). Vanliga taxibilar är rätt överflödiga eftersom säkert 90% av passagerarna skulle kunna åka kollektivt, åka elspark eller cykla.
Ja det är obegripligt varför vissa brinner för fler bilar i city. Till och med bilister borde ju uppskatta oss som väljer andra färdmedel. Om de inte älskar bilköer alltså.
Citera
2026-09-18, 17:58
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja det är obegripligt varför vissa brinner för fler bilar i city. Till och med bilister borde ju uppskatta oss som väljer andra färdmedel. Om de inte älskar bilköer alltså.

De bilisterna helst vill är att ni andra betalar för era biljetter och cykelvägar själva. Det finns en hel del egoism förklädd till miljökamp i innerstan.
Citera
2026-09-18, 18:01
Medlem
Citat:
De bilisterna helst vill är att ni andra betalar för era biljetter och cykelvägar själva. Det finns en hel del egoism förklädd till miljökamp i innerstan.
Tycker du det är trevligt med bilköer i city? Eller breda bilvägar?
Citera
2026-09-18, 18:08
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tycker du det är trevligt med bilköer i city? Eller breda bilvägar?

Om du inte gillar det har du väl inget emot att betala? Ständigt denna fokusförflyttning från den egna betalningsviljan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in