Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Moderatorns formulering borde kunna användas som motivation för alla att kräva att alla trådar som startas med en låst artikel ska papperskorgas. Här borde nog någon från högre ort klargöra vad som gäller. För det finns massvis med trådar som startas på det sättet och godkänns.
Här var det inte heller bara en länk utan även en kort redogörelse. Men visst, för mig så är det omöjligt att ta del av artikeln så jag kan bara diskutera det som står i trådstarten och de få meningar innan låset i artikeln.
Finns det någon slags möjlig lösning att man formulerar tråden så att det går att diskuteras utan att artikeln är tillgänglig? Lite som att jämföra med att en länk också kan försvinna. Tråden bör ändå gå att förstå. Typ.
Ja, men typ. Säg att jag vill starta en tråd om en film som nyligen haft premiär. För att kunna diskutera filmen måste användarna ta sig igenom en annan slags ”betalvägg”, nämligen inträdet till biosalongen. Har man inte betalat för biobiljetten kan man inte ha sett filmen, och kan därför inte tillföra något vettigt till diskussionen. Ska sådana trådar också papperskorgas? Måste vi vänta tills en film finns på SVT Play innan vi får prata om den?