2022-09-10, 13:40
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Man får ju spader när folk länkar till låsta artiklar - särskilt direkt i en trådstart. Borde inte detta rendera i varning?
Citera
2022-09-10, 13:47
Medlem
okok1s avatar
Problemet är ju att när artikeln länkades så var den förmodligen inte låst. Det har hänt mig många gånger när jag länkat något. En stund senare är den låst.
Citera
2022-09-10, 13:50
Medlem
Samtidigt kanske man inte tänker på att man har en prenumeration på den tidningen man länkar till heller, alltså den är ju fullt läsbar för mig...så den länkar jag.

Men självklart förstår jag andemeningen i trådstarten, det är en smula enerverande faktiskt med alla länkar till låsta artiklar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Problemet är ju att när artikeln länkades så var den förmodligen inte låst. Det har hänt mig många gånger när jag länkat något. En stund senare är den låst.
Jaha, det kanske funkar så.
Citera
Bannlyst
Så länge artikeln är adekvat citerad ser jag inga problem. Mänskan som länkar till något låst har väl antagligen läst artikeln.
Citera
2022-09-10, 13:51
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Jättevanligt. I synnerhet Expressen, de släpper artikeln och efter några timmar så är den för "premium"-prenumeranter.
Citera
2022-09-10, 13:52
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Så länge artikeln är adekvat citerad ser jag inga problem. Mänskan som länkar till något låst har väl antagligen läst artikeln.

Ja, inlägget ska ju stå för sig själv och tillräcklig information ska finnas i TS för att kunna diskutera. Man ska inte behöva gå via länkade sidor, bortsett från fördjupningssyften.
Citera
2022-09-10, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jo, det håller jag väl med om.
Citera
2022-09-10, 13:59
Medlem
Amazon-mannens avatar
Att ge folk varning för en betalartikelslänk känns dumt, artikeln kan ju vara fullt läsbar för TS som prenumerant och det skulle ge en varning?
Då har vi bara en massa gratissliskiga "nyhetssidor" som godtagbara länkar, ofta utan fördjupning eller analyser.
Citera
2022-09-10, 14:09
Medlem
Har varit med om många gånger att TS tydliggör att artikeln är låst och att TS citerar det lilla som finns att läsa trots låsningen. Tycker det funkar bra.
Citera
2022-09-10, 14:13
Medlem
Ja så länge TS citerar lagom mycket ser jag inget problem även om det är lite störigt med ariklar som blir till låsta länkar men det är inte TS fel.

De som medvetet länkar till en låst artikel som kanske berör ett viktigt ämne kan citera det som går och upplysa att det är en låst länk, det har jag heller inget problem med.

Sen finns det som sagt usla trådstarter endera på grund av okunskap eller ren dumhet. Med tanke på att länkar som varit öppna blir låsta efter ett tag tror jag dock det är svårt att införa varning, enda är i så fall där som jag skriver "dålig trådstart med länk till direklåst artikel" och mod får nys om det på en gång.
Citera
2022-09-10, 14:28
Medlem
vadsadusadus avatar
En trådstart ska utformas så att det går att diskutera utan att man behöver klicka på en länk. Ser därför inte problemet med att länka till låsta artiklar. MEN det är ju många som brister i det där med att citera korrekt ur artikeln de vill diskutera, och då blir det genast omöjligt. Så se hellre över den bristfälliga trådstarten i sig, inte vad länken leder till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in