2025-07-06, 21:27
Medlem
För femtielfte gånger har jag klickat på en tråd som i princip bara består av ett kort referat och en länk till en betalvägg. Jag tycker att trådstartaren ska vara ålagd att redovisa redan i rubriken om trådstarten grundar sig på en länk till betalvägg så att det blir lättare för forumbesökaren att sovra. Kan stå "BV" helt kort innan själva rubriken.
Citera
2025-07-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
För femtielfte gånger har jag klickat på en tråd som i princip bara består av ett kort referat och en länk till en betalvägg. Jag tycker att trådstartaren ska vara ålagd att redovisa redan i rubriken om trådstarten grundar sig på en länk till betalvägg så att det blir lättare för forumbesökaren att sovra. Kan stå "BV" helt kort innan själva rubriken.

Bättre om man slutar att länka till betalväggsartiklar.
Citera
2025-07-06, 21:35
Medlem
Vem skall ordna så rubriken får BV- varning om den är beroende av mängden trafik och uppkommer efter 2 - 16:timmar ?

Jag har sett sådant på främst engelskspråkiga sidor ännu men tekniken torde inte vara svårt att installera för våra desperata svenska lokaltidningar/medier.
Citera
2025-07-06, 21:54
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Jag håller fullständigt med om att länkar till betalväggar är ett problem, men det bör i sammanhanget tilläggas att ibland kan man länka till en artikel utan betalvägg, men några timmar eller dagar senare ligger den bakom en vägg.
Citera
2025-07-06, 22:04
Medlem
Jordgubbes avatar
Japp inför dessa väggar är vi som mimare, de bara dyker upp när man minst anar.
Citera
2025-07-06, 22:23
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans.Redux
Vem skall ordna så rubriken får BV- varning om den är beroende av mängden trafik och uppkommer efter 2 - 16:timmar ?

Jag har sett sådant på främst engelskspråkiga sidor ännu men tekniken torde inte vara svårt att installera för våra desperata svenska lokaltidningar/medier.

Det är redan så på vissa artiklar här i sverige också, först är de öppna och läsbara och sen märker man att de har fått för många klick och blir då låsta betalartiklar.
Citera
2025-07-06, 23:32
Medlem
triptykens avatar
Även om det inte blir en regel TS ska jag försöka lägga det på minnet och ha med "betalvägg" om jag länkar till en
Citera
2025-07-07, 00:39
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans.Redux

Lägg därtill att betalvägg kan slå till för en enskild om man klickat på ett antal artiklar på samma sida. Artikeln kan alltså vara låst för mig men öppen för en annan.
Citera
2025-07-07, 01:16
Medlem
Drooids avatar
Utgå ifrån att artikeln är låst. För ett par år sedan skrev jag alltid om artikeln var låst. Numera så är de flesta artiklar låsta, så nu skriver jag istället om de är öppna. Men även de som är öppna blir ofta låsta efter ett tag.
För övrigt så är det ganska många som har åtminstone ett av de stora prenumerationspaketen och kan hjälpa till med lite citering. Att skriva redan i rubriken är inte ett vidare bra förslag. Trådstartarens artikel kanske är låst medan det finns en olåst artikel i första svarsinlägget!
Att helt sluta att länka till låsta artiklar hade dödat många delforum.
Senast redigerad av Drooid 2025-07-07 kl. 01:19.
Citera
2025-07-07, 17:16
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Bättre om man slutar att länka till betalväggsartiklar.

Eller så slutar folk vara så snåla och istället betalar om de vill läsa en artikel
som är bakom en betalvägg.
Citera
2025-07-07, 17:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det faller ju på sin egen omöjlighet då betalväggar kommer och går på en och samma artikel.

Ingen kan ju hålla på att editera topic varannan dag.
Citera
2025-07-08, 20:14
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag håller fullständigt med om att länkar till betalväggar är ett problem, men det bör i sammanhanget tilläggas att ibland kan man länka till en artikel utan betalvägg, men några timmar eller dagar senare ligger den bakom en vägg.
Har inte så stor betydelse. En trådstart skall ju vara skriven så att man fattar vad som skall diskuteras utan att klicka på en länk. Betalvägg eller ej. Följer man det så kan ju diskussionen i tråden fortsätta även om den länken skulle hamna bakom betalvägg eller bli död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in