Citat:
Ursprungligen postat av
KavlaUpp
Jag försöker bli av med fett och ligger på ett kaloriunderskott så ofta jag kan och det brukar bli sex dagar av sju på en vecka. Håller alltså i det ganska bra även om det går segt.
Men idag. Har druckit massa folköl, ätit två påsar popcorn (500 kcal per påse) och kommer att äta något innan läggdags då jag redan är väldigt hungrig. Kommer säkert att hamna på över 3000 kcal och jag brukar ligga på max 1700kcal per dag. Vet inte exakt mitt dagliga behov då det är omöjligt att räkna ut.
Hur mycket skada gör detta? Känns som att man kommer gå upp två kilo och lägga på sig massa fett, ni vet känslan.
Försök vara realist när det gäller din kropp och hälsa. Kunskap är makt. Det handlar inte bara om kalorier utan väldigt mycket om vad man äter. Lika viktigt att tanka bilen med rätt bränsle som att tanka kroppen med rätt bränsle. Där finns mest att vinna om vi pratar om "skada" och" resultat". Om du äter jättemycket skit en dag så borde du inte se någon skillnad men kroppens inre hälsa kan absolut ta skada av en dag i form av finnar osv.
Men om du tittar dig i spegeln så ser du ju hur du ser ut idag och såhär ser du ut pga av så som du levt hittils. Vill man förbättra sin spegelbild så handlar det bara om att förbättra sin livstil.