2026-03-21, 18:40
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
PHS borde göra om betalningarna för att inte bli uthängd till någon slags prenumeration. Då kan de med mycket pengar få betala ofta tänker jag.

Bra service också från PHS att oroliga föräldrar inte kan se alla pedofiler i närområdet. Alltid barnens bästa i första hand för PHS tydligen.
Med tanke på hur egocentriska centerpartistpedofiler och liknande har varit undrar jag hur det ligger till med betalningsviljan bland dem överhuvudtaget. Kan mycket väl tänka mig att de offerkoftar och tar fighten med en anmälan om förtal eller olaga hot - hellre än att slänga upp 10 papp. Eftersom återfallsgraden kanske några väljer att betala några gånger för att kunna fortsätta grooma barn.

Den här verksamheten är nämligen en sorts godhetsknarkande bland "livets hårda skola"-människor. Om de håller igen publicerandet av domar eller sexbrottslingars adresser mot pengar så kommer det snart komma nya personer som anser att konceptet är för utvattnat och kommersiellt och börjar publicera adresser och info på något forum. Antagligen med förklaringen att det gör barnen en tjänst som de andra låter brottslingarna komma undan med.
Citera
2026-03-21, 18:55
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Med tanke på hur egocentriska centerpartistpedofiler och liknande har varit undrar jag hur det ligger till med betalningsviljan bland dem överhuvudtaget. Kan mycket väl tänka mig att de offerkoftar och tar fighten med en anmälan om förtal eller olaga hot - hellre än att slänga upp 10 papp. Eftersom återfallsgraden kanske några väljer att betala några gånger för att kunna fortsätta grooma barn.

Den här verksamheten är nämligen en sorts godhetsknarkande bland "livets hårda skola"-människor. Om de håller igen publicerandet av domar eller sexbrottslingars adresser mot pengar så kommer det snart komma nya personer som anser att konceptet är för utvattnat och kommersiellt och börjar publicera adresser och info på något forum. Antagligen med förklaringen att det gör barnen en tjänst som de andra låter brottslingarna komma undan med.
Fast är dom dömda och avtjänat straff har dom inte kommit undan? Dessutom är det allvarliga brott att dryga sig med publicera saker, av alla saker många listar upp har jag inte sett nästan någon som påpekar det faktum att det är brott mot GDPR. Det är betydligt värre än lite förtal.
Citera
2026-03-21, 19:21
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Fast är dom dömda och avtjänat straff har dom inte kommit undan? Dessutom är det allvarliga brott att dryga sig med publicera saker, av alla saker många listar upp har jag inte sett nästan någon som påpekar det faktum att det är brott mot GDPR. Det är betydligt värre än lite förtal.
Jo, jag har påpekat det tidigare i tråden. Vad som är värst är ju en bedömning från fall till fall. GDPR är lite enklare att avgöra juridiskt skulle jag säga.

Hursomhelst är det här ett jävla tramsprojekt. Antar att "livets hårda skolan"-människorna kommer att skriva saker om hur media och myndigheter, i samarbete med judiska rymdödlor, skyddar sexbrottslingar när anmälningarna utreds och spridarna döms.
Senast redigerad av Ratad 2026-03-21 kl. 19:24.
Citera
2026-03-21, 19:22
Medlem
Abwehrs avatar
Citat:
Man är jävligt Euro-gay om man tycker brott mot GDPR är värre än förtal.
Självklart ska vi ha en NSOPW som gärna är paneuropeisk och frihet inom EU att säga sanningen.
Citera
2026-03-21, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Hursomhelst är det här ett jävla tramsprojekt. Antar att "livets hårda skolan"-människorna kommer att skriva saker om hur media och myndigheter, i samarbete med judiska rymdödlor, skyddar sexbrottslingar när anmälningarna utreds och spridarna döms.

Så är det. Vi har fått ett gigantiskt trasproletariat i Sverige som idogt letar efter nån att projicera sin egen ruttna situation på. Dom sparkar dock inte uppåt. Tore, 200 kilo från Edsbyn, som diggar 13-åringar (som han dock aldrig kommer komma i närheten av) är ett betydligt större hot än den pedofila Epsteinska överklassen för detta "hårda skolan"-slask.
Senast redigerad av bolt 2026-03-21 kl. 19:48.
Citera
2026-03-21, 19:56
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abwehr
Man är jävligt Euro-gay om man tycker brott mot GDPR är värre än förtal.
Självklart ska vi ha en NSOPW som gärna är paneuropeisk och frihet inom EU att säga sanningen.
Böter eller fängelse upp till 2 år enligt svensk lag (Brottsbalken 4 kap. 9 § brott mot personuppgiftslagen/GDPR).

Artikel 5,6,82. Utöver brottet som sådant har dom som blivit publicerade rätt till ersättning (inte om, dom har rätt till det) - art 82.

Sedan övriga svenska brott på det.

Står inte det i LHS-handboken?
Citera
2026-03-21, 19:57
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
GDPR skulle sätta stopp för det. Vi har belastningsregister, och vad det gäller sådana handlingar har vi Art 10 i GDPR. Sverige har levt i fablernas värld vad det gäller integritet, men det kommer som sagt var förändras nu inom kort.

Många som hyllar extrema metoder tar USA och UK som exempel. Men tada, dom har inte en EU-förordning att rätta sig efter.
Och vad skulle stoppa dig från att propagera för en ändring inom gdpr om du tror att hänga ut folk som avtjänat sitt straff skulle hjälpa något?
Citera
2026-03-21, 20:03
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Och vad skulle stoppa dig från att propagera för en ändring inom gdpr om du tror att hänga ut folk som avtjänat sitt straff skulle hjälpa något?
Behöver jag inte göra, det är ju ändring på G. Som tar bort skölden med YGL/TF (utgivningsbevis), då är det adjö med Lexbase, Krimfup, Dumpen, alla dom där. Såtillvida dom inte följer GDPR fullt ut - men då faller 100% av poängen med deras tjänster/sidor. Bland annat måste rätten till radering respekteras (art 17). Det är ett kapitel för sig som diskuteras i denna tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?p=94579834&posted=1#p94579834

Här är ärendet hos EU: https://infocuria.curia.europa.eu/tabs/affair?lang=SV&sort=AFF_NUM-DESC&searchTerm=%22C-199%2F24%22&publishedId=C-199%2F24

Har redan kommit ett förslag från EUs generaladvokat som totalt sågar Sveriges modell. Dock ingen slutlig dom från EU ännu - däremot brukar dom följa advokatens förslag till stor del.
Citera
2026-03-21, 20:05
Medlem
Där fanns en sida som heter sexbrott.online, men den verkar ha tagits ner nu. De hängde ut sexbrottslingar som var dömda för våldtäkt, sexuellt ofredande, barnporr med mera. Inte bara pedofiler var det.
Citera
2026-03-21, 20:16
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Där fanns en sida som heter sexbrott.online, men den verkar ha tagits ner nu. De hängde ut sexbrottslingar som var dömda för våldtäkt, sexuellt ofredande, barnporr med mera. Inte bara pedofiler var det.

Läder-Lasse hade en sida som också lyfte det. Verkar finnas kvar https://kriminellt.org/ men under renovering.

(FB) Hemsidan Kriminellt.com
Citera
2026-03-21, 20:26
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Läder-Lasse hade en sida som också lyfte det. Verkar finnas kvar https://kriminellt.org/ men under renovering.

(FB) Hemsidan Kriminellt.com

Denna Läder-Lasse?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka8VzL/og-trevligt-om-de-kanner-sig-skramda
Citera
2026-03-21, 20:27
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Denna Läder-Lasse?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka8VzL/og-trevligt-om-de-kanner-sig-skramda

Ja

(FB) Vem är Läder-Lasse? (Lars Bergqvist)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in