2026-03-16, 13:22
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
En ny aktör hotar att avslöja pedofiler ”på löpande band”.
Flera dömda barnsexbrottslingar har redan både hängts ut och blivit krävda på pengar.
Snart ska hemsidan – som hunnit bli polisanmäld drygt 20 gånger – lanseras officiellt.

I början av 2026 har en ny aktör dykt upp.

Istället för att locka fram pedofiler med hjälp av falska alias utgår de från offentliga handlingar och riktar in sig på redan dömda män, för att bygga ett storts sexbrottsregister, sökbart efter namn, stad och domar.

Den ansvariga för uthängningssajten beskriver sitt mål i ett mail till TV4 Nyheterna:

”Informera arbetsgivare, grannar och skolor om pedofiler och våldtäktsmän i deras närhet. Detta görs genom artiklar på vår webbplats, brev, flygblad och mail”.

Citat:
Maria Dufva tvivlar på att det är till välgörenhet som förövarnas pengar faktiskt går.

– När man läser det där brevet som de har på sin hemsida att de ska betala till välgörenhet tänker jag: 'Ja, gud vad fint liksom'. Men det finns ju inga garantier att de där 10 000 kronorna skulle gå till det, säger hon.

Vad är det för sajt?

Tror ni pengarna går till välgörenhet?

Vad tycker ni om att dom inte fiskar som te.x. dumpen utan publicerar gamla dommar (upp till 18 år)
Citera
2026-03-16, 13:28
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Vad är det för sajt?

Det vete fåglarna. Men jag har sett någon tråd nyligen som ställde exakt samma fråga. Kanske finns svaret där?

Citat:
Tror ni pengarna går till välgörenhet?

Vilka pengar?

Citat:
Vad tycker ni om att dom inte fiskar som te.x. dumpen utan publicerar gamla dommar (upp till 18 år)

Det kan leda till att dessa pedoluser blir jagade och attackerade. Då kan det i sin tur leda till att en jävla massa människor kan behöva få en hemlig identitet. Det kan i sin tur leda till att det blir svårare att kolla upp just dessa och vips så kan de söka jobb på skolor och dagis helt fritt i en annan del av landet.

Grattis!
Citera
2026-03-16, 13:42
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det vete fåglarna. Men jag har sett någon tråd nyligen som ställde exakt samma fråga. Kanske finns svaret där?

Vilka pengar?

Det kan leda till att dessa pedoluser blir jagade och attackerade. Då kan det i sin tur leda till att en jävla massa människor kan behöva få en hemlig identitet. Det kan i sin tur leda till att det blir svårare att kolla upp just dessa och vips så kan de söka jobb på skolor och dagis helt fritt i en annan del av landet.

Grattis!
Okej den tråden har jag missat, du vet inte vart den ligger?

Tydligen kan man betala för att slippa bli uthängd..

Citat:
I samband med detta skickade sajten också ut brev till berörda män med alternativet att betala in 10 000 kronor för att undvika att bli uthängda.
Citera
2026-03-16, 13:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Okej den tråden har jag missat, du vet inte vart den ligger?

Inte en susning. Men någon annan vet förmodligen.

Citat:
Tydligen kan man betala för att slippa bli uthängd..

Oj, det låter inte direkt som en laglig sak att göra tänker jag.

Men om jag vore en pedolus som de tänkte hänga ut och försöka pressa mig på pengar så hade jag nog letat reda på dem och kapat deras barns fingrar. Nu är jag som tur inte en pedolus så jag slipper agera i detta fallet.
Citera
2026-03-16, 14:30
Medlem
StonedMonkeys avatar
Shit jag glömde länken, någon moderator kanske kan klistra in den i TS?

https://www.tv4.se/artikel/1VhAq4xgw7QI2gMc6z5FzR/ny-sajt-riktar-in-sig-pa-doemda-maen-polisanmaelningar-haglar-in
Citera
2026-03-16, 15:38
Medlem
Om de tar bort en dömd person i utbyte mot betalning så är deras primära intresse uppenbarligen inte att informera allmänheten utan att tjäna pengar indirekt på pedofili.
Citera
2026-03-16, 16:02
Medlem
Betala 10 000 kr eller så avslöjar vi dina redan avtjänade straff.
I mina öron låter det som minst förtala. Men mer som hot och utpressning.
Har svårt att se att sajten kan vara laglig.
Citera
2026-03-16, 16:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Om de tar bort en dömd person i utbyte mot betalning så är deras primära intresse uppenbarligen inte att informera allmänheten utan att tjäna pengar indirekt på pedofili.
De blir även Enablers, eftersom folk som surfar in på hemsidan och inte hittar sin pedogranne där, då tror att grannen är grön och kan låta honom passa deras barn..
Citera
2026-03-16, 17:01
Medlem
Behöver ju inte vara en raketforskare för att se hur olagligt upplägget är:
"För över pengar till vår bitcoin-wallet (som vi ska ge till "välgörenhet") annars blir du uthängd...
Citera
2026-03-16, 17:42
Medlem
vad heter sajten?
Citera
2026-03-16, 18:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Raman
vad heter sajten?

Pedohunting Sweden
Citera