2026-03-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

Vi tror inte att ni blir kåta.
Det är troligtvis inte mer än 40 kg.
Det klarar en vältränad 14 årig flicka av att lyfta om hon har lite teknik.

För att misslyckas med det så har en troligtvis en vikt runt 40 kg eller lägre
Eller så har en hållning som gollum i sagan om ringen.
Eller så har en ingen lyfteknik.
Eller så är en pensionär eller förtidspensionär.
Citera
2026-03-12, 12:27
Medlem
ja vadådå? låt oss?
Citera
2026-03-12, 14:02
Medlem
Snacka om rage bait, ingen kan vara så efterbliven som TS. Jag brukar skratta för mig själv när jag ser korkade människor ställa sin korg på golvet, och sen böja ryggen typ 10ggr för att packa upp på bandet. Dessutom, TS, så är det ingen man som vill ligga med dig ändå. Det finns gott om trevliga kvinnor att välja på.
Citera
2026-03-12, 18:23
Medlem
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?
nej vi gör det för att den FAKTIST ÄR TILL FÖR JUST DETTA. Den lilla hyllan är SPECIFIKT UTTÄNKT OCH FRAMTAGEN FÖR ATT PLACERA KORGEN PÅ så att det ska bli lättare att tömma den på varor.
Att DU inte förstår det är för att du är efterbliven och en jävla idiot. Men ta inte ut det på de som faktist förstått vad den är till för.
Citera
2026-03-12, 18:26
Medlem
Haha! Det är nog mest din reptilhjärna som skriker att du vill bli påsatt, medan vi män står i affären och bara vill komma hem så fort som möjligt. Köp en dildo!

Citat:

Citera
2026-03-12, 21:39
Medlem
Citat:

Men jag tar gärna handikapp kundvagnen den ser så bekväm ut. Men sist fick jag en utskällning av kassörskan.
Citera
2026-03-13, 01:39
Medlem
norther1s avatar
Haha. Jo det vill du visst det. Du älskar att se oss flexa och nyttja våra muskler. Måste vara plaskblött i tanttrosan.

God natt
/norther1
Citera
2026-03-13, 03:08
Medlem
Tycker mig även se kvinnor som lyfter upp sina korgar, så vad ligger bakom det beteendet då? om nu vi män gör det för att imponera på kvinnfolk i butiken då.

försöker de imponera på lesbiska då kanske? eller vänder de på könsrollerna så att män ska bli imponerade över muskelkvinnorna och vilja ta hem dem.

Rolig trolltråd dock.
Citera
2026-03-13, 03:44
Medlem
oiiihs avatar
Glöm inte streckoden skall vara mooot kassörskan,,95 procent av streckodsvändarna i kön,måste ha fel hövet..tänk på det nesta gång,,du hamnar bakom ett streckodsfån...hur dom fingrar o tallar och framförallt, hur otroligt snabba dom är att hitta streckoden..för att sedan stelna till när den läggs på bandet..
Citera
2026-03-13, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Vilket jävla ämne till trådstart, den så kallade hyllan finns där av en anledning och när jag handlar vara sig det är 5 eller 15 kilo matvaror i kundkorgen så ställer jag den där, försöker få streckkoden år rätt håll till o med.
Är nog bara idioter som har kvar korgen på golvet som får ont i ryggen till slut av allt handlande.

Såg en gång en dum blondin som hade sin korg kvar på golvet, varje gång hon böjde sig ner för att ta upp en vara så åkte hennes klänning upp lite så man såg att hon hade rakat baksidan på benen väldigt dåligt (var nästan lite randigt). Samt att hon pustade o stönade mellan varven. Ful häck hade hon med så det kan inte ha varit i hennes intresse att visa upp den heller.
Där har vi det!
Det var TS du såg. Hon har försökt kåta upp män på detta sätt i årtionden men aldrig lyckats. Därför anklagar hon nu män istället och påpekar deras misslyckande.
Inte svårt att riva ner en halmgubbe hon själv byggt.
Citera
2026-03-13, 06:00
Medlem
Alla män är onda och dumma vet du väl och om världen hade styrts av kvinnor så hade allt blivit hur bra som helst
Citera
2026-03-13, 07:52
Medlem
haha bästa jag läst på länge 😄

Om det är något kvinnor kan så är det hitta fel i det mest komplexa och okomplexa saker å ting , vända det till offer, patriarkat grejer å diverse. Alltså feminist-radikala idioter som dig. Lyckligtvis finns det många normala brudar med - thank the lord! 🙏

Ska bli kul ha denna tanke nästa gång jag handlar 😄

Som sagt för min del lyfter jag upp dom stora korgjävlarna med.....bara för slippa stå böja mig som en idiot. Är 40+ och har skada i skuldran. Dels tycker jag det ser rätt jävla idiotiskt ut - oavsett kön stå som en räka å böja sig 100x för lägga upp mat (sen klagar sådana människor över ryggproblem) 😄

Sen tänker jag som snygg kassörska - får man nog räkna med lite flörtade....För där är typ enda stället man KANSKE tittar varandra i ögonen säger hej ocj tack. Vi är människor- själv jobbat i butik. Å fan vad brudar gilla när man skoja till det lite. Betyder inte man tänker som nån jävla grottmänniska = Nu blir det knulla 😄😄 Utan man sprider lite glädje till personen och indirekt sig själv.

Förmodligen får du väl inte den uppmärksamheten du behöver.

Min fråga är vad gör kvinnor för få mäns uppmärksamhet dessa dagar? Dessa dagar är det väl spela helt ointresserad 😄 Klä upp sig som fan, sitta säga alla män är svin.
Medan vi skulle dö för rädda er ur ett brinnande hus även fast ni såg ut som en padda. Bara kolla statistik. Män har det 100x värre än kvinnor. Skillnaden? VI klagar inte om skiten 😄

Trevlig helg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in