2026-03-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgeskorv
Vad är den värsta boendesituationen ni befunnit er i?
Jag fascineras över hur dåligt jag mått över att ha bott litet med en annan person ibland. Att man alltid hör varandra, att man aldrig kan göra ljud om nätterna om den andre sover, de gemensamma ansvaren osv.

Mitt ex brukade alltid sätta på Nescafe maskinen 4 på morgonen innan hennes pass, något som i vår 1 rums lägenhet var omöjligt att inte bli väckt av. Såklart började jag min dag sömndrucken vid 07.00.

Jag kan inte ens tänka mig hur jag skulle känna om jag bodde med mögel eller gud förbjude någon slags ohyra.

Tänker extra mycket på detta i tiderna vi lever i med höga hyror och små lägenheter. Att de flesta drömmer om något rymligare...

Vilken taskig sambo
Citera
2026-03-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Mögel & ohyra åtgärdar hyresvärden. För tillfället söker de flesta mindre lägenheter

Ja dom målar över möglet..
Citera
2026-03-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
15 år gammal så flyttade min pappa och styvmamma mig till en madrass i en friggebod med trädgårdsredskap. Huset där vi bodde hade 6 rok men de ville ha ett gästrum och ett rum där de kunde lägga pussel och dricka vin.jag fick inte komma in i huset och gå på toa efter kl.19. Sen blev det än värre……

Men vilka svin! Din riktiga mamma då? Hoppas du flyttade hemifrån snabbt o aldrig kom tillbaka
Citera
2026-03-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Men vilka svin! Din riktiga mamma då? Hoppas du flyttade hemifrån snabbt o aldrig kom tillbaka

Min riktiga mamma dog i sjukdom.
Tog många år innan jag förstod vad jag var värd, men det var många år till dit, tyvär.

Fast nu halkade vi bort från ämnet
Citera
2026-03-05, 22:03
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgeskorv
Vad är den värsta boendesituationen ni befunnit er i?

Bodde i en Citroen Berlingo skåpbil i Norge, det blev vinter och började bli kallt, väggarna i skåpbilen gjorde det blev ännu kallare i bilen än utanför. Försökte hålla värmen med värmeljus. Slet bort innerväggen mot cupén för kunde annars inte ligga raklång i den. 2 månader i Berlingon, jobbade heltid som lastbilschaufför. Hade parkerat Berlingon ute i skogen på en traktorväg och pendlade in till jobbet med den. Sedan flyttade jag in i en gammal traktorvagn med elektricitet, det var ju som himmelriket, snön föll utanför och jag tätade dörrar och fönster med pappkartong och gaffatejp.

I kontrast så flyttade jag in i skåpbilen från en skärgårdsvilla i 15-miljoners klassen. Så skillnaden blev ju brutal. Nej, usch det var mest slöseri med tid, jag lärde mig inget vettigt av Norgeäventyret, ja visst fick ju träffa massa folk men nej, kunde gjort något betydligt mera vettigt av dom totalt 2-3 åren som jag lade ner på det.
Citera
2026-03-05, 22:09
Medlem
var tvungen att bo i lägenhet i tätort ett tag
utan bil dessutom
Citera
2026-03-05, 22:10
Avslutad
När vi totalrenoverade vårt hus och crashade våra snälla svärföräldrar i några dagar som till slut blev ” två ” månader utan att ens pratat med dem om det. Plötsligt en dag under tiden, så spyr ett av barnen ner sängen under natten. Underbara svärmor kommer till räddning med rena sängkläder. Barnet spyr på nytt. Det är spya överallt. Vi får nya kläder och det lugnar ner sig. Morgonen efter är alla i huset sjuka och spyr ner sig. så illa att man inte hinner till toaletten. Jag ville bara sjunka ner under jorden. De är i pensionsåldern ( de blev rätt tagna av vår förskolebacill ) och älskar våra barn mycket men det är rätt intensivt att ha barnen på heltid hos sig, spyandes.
Citera
2026-03-05, 22:10
Medlem
Citat:
15 år gammal så flyttade min pappa och styvmamma mig till en madrass i en friggebod med trädgårdsredskap. Huset där vi bodde hade 6 rok men de ville ha ett gästrum och ett rum där de kunde lägga pussel och dricka vin.jag fick inte komma in i huset och gå på toa efter kl.19. Sen blev det än värre……

Beklagar. Jag hoppas du har 0.0 kontakt med dessa personer idag.
Citera
2026-03-05, 22:15
Medlem
zombie-nations avatar
Jag har bott bisarrt simpelt i mina unga år, men det är inget jag vill ha ogjort. Jag tror jag tagit mer skada av en granne jag hade till några år sedan, han var helt bindgalen, men hyresvärden vägrade ta ett snack med honom. Först gjorde de det och han lugnade sig lite, gick några år och det trappades upp igen. Då vägrade hyresvärden snacka med honom och menade på att jag skulle hellre försöka bli vän med honom. ???? Jag trodde han till sist skulle mörda mig. Efter det har jag blivit som en mus i mitt hem tidvis, det sitter i att råka göra ett ljud kan leda till ett totalt psykbryt och någon som står och slår på min dörr och hotar. Men ville ändå inte flytta, för detta är mitt hem, dessutom har jag en billig lägenhet och skulle måsta betala det dubbla nästan vid flytt.
Citera
2026-03-05, 22:40
Medlem
Citat:

Då var det ju inte den värsta boendesituationen du befunnit dig i.
Citera
2026-03-05, 23:07
Medlem
Blev utkastad när jag var 22 och hade ingen jävla aning om var jag skulle vända mig.

Bodde ute från maj till september och fiskade och åt bär samt pallade grönsaker och frukt på kolonilotterna.

Till slut gick jag in på polisstationen och sa jag var hemlös och behövde hjälp.
Är faktiskt glad över att dom och soc hjälpte mig så snabbt men kanntänka mig att det berodde på att jag bodde i en sån liten stad.
Hade det varit i Stockholm kanske dom inte hade varit lila hjälpsamma.
Citera
2026-03-06, 00:42
Medlem
Running_mans avatar
Bodde i en hyreslägenhet, huset var 2 våningar högt och hade lövtunna väggar -det var inte mycket dom dämpade...

Satt i vardagsrummet och snackade med en polare på normal samtalsnivå ljudmässigt, satt inte och gapflabbade eller nått, ingen TV eller stereo var på. Klockan var inte ens 22.oo -men grannen skulle ändå banka i väggen för att få tyst på oss.

En annan granne hade fått hörapparat men denna använde han sällan, han var nästintill stendöv utan denna. Man hörde tydligt hur han asade sig fram till fåtöljen i vardagsrummet och startade TV:n... som alltid startade på maxvolym

Shiiit, man hörde allt som sades på nyheterna. Man behövde inte titta på TV själv eller läsa nån dagstidning utan det räckte att lyssna på grannens TV genom väggen för att få reda på allt som hände ute i omvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in