2026-04-09, 23:47
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
På TV4 Play släpps avsnitten vid midnatt (kl 00:01) samma dag som de går på linjära TV4 fast på kvällen. Dvs dag för dag kan vi se avsnitten.

På TV4 Play PLUS ser man tydligen hela veckans alla avsnitt redan på Torsd eller Sönd/Månd. Varför? Jo de har betald prenumeration = en fördel för att de betalar för att slippa reklam samt erhåller HELA veckans samtliga avsnitt att kunna se dem på en och samma gång.

**Sedan sitter de som har TV4 Play PLUS och spoilar för glatta livet och låtsas inte förstå varför inte andra ser avsnitten som de gör 🙄**

Fast det där stämmer ju inte. Jag vet att plus-medlemmarna får se veckans alla avsnitt samma dag förutom Örådsavsnittet som plusarna kan se först samtidigt som vi andra som saknar plus, förutom nu den här veckan verkar plus-medlemmarna sett torsdagsavsnitten medan vi andra inte kan se det än för första gången. Kanske är det så de ska köra fr.o.m. den här säsongen?
Citera
2026-04-10, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Vaddå? Ser ni som har plus-medlemskap Örådsavsnittet innan torsdagar? För jag känner inte igen det du skrivit här.

Ja, så är det och därför blir det så tråkigt när folk skriver utan spoilertagg.
Citera
2026-04-10, 00:52
Medlem
Citat:
Fast det där stämmer ju inte. Jag vet att plus-medlemmarna får se veckans alla avsnitt samma dag förutom Örådsavsnittet som plusarna kan se först samtidigt som vi andra som saknar plus, förutom nu den här veckan verkar plus-medlemmarna sett torsdagsavsnitten medan vi andra inte kan se det än för första gången. Kanske är det så de ska köra fr.o.m. den här säsongen?

Tror, utan att veta, att det blivit en miss just nu iom att örådet sänds nu på söndag på TV. Annars är det ju måndag-torsdag som gäller, vad jag vet, om det inte ändrats. Så de har helt enkelt lagt ut det på plus redan nu iom att det normalt sänds må-tors?
Citera
2026-04-10, 02:18
Medlem
CS128s avatar
Citat:

I korthet så har TV4 fibblat till det hela fr.o.m. Påskhelgen i hur de presenterar avsnitten för BÅDE TV4 Play samt TV4 Play PLUS - kunderna = Rörigt numera. Jag vet inte "vart" man kan klaga på detta heller - de verkar onåbara!

Fast saken är fortfarande ... att HÄR i tråden BORDE väl alla trådare kunna följa reglerna som Admin. har skrivit ut? Så sent som den 1 April skrev Admin. Dr. King ut ett inlägg (ljusgul bakgrund på h*ns inlägg!) här i tråden om regeln som gäller i den här tråden "Robinson 2026"

Dvs.

1. Allt som skrivs utan Spoilertagg får avhandlas om det har sänts samma dag man gör inlägget = visats på TV4 Play.

2. Allt som visas "imorgon och resten av veckan" (framtida avsnitt!) SKA skrivas under Spoilertagg. För dessa avsnitt har inte samtliga trådare kunnat se ännu utan enbart de med TV4 Play PLUS

Det som inte kan hantera denna enkla regel - satt av Admin. - borde sluta tjafsa och försöka visa att de inte har IQ Zero och följa reglerna.
Citera
2026-04-10, 07:38
Medlem
Oj vilken förvirring det blev angående tiderna när tv4 flyttar ö-rådsavsnittet till söndag för dem som inte har play och plus.

Problemet är att vi alla har kunnat se örådsavsnittet på torsdagar och nu var det bara play och plus som kunde se det, men det visste inte vi då vi inte kollat tablån.

Jag tror inte det går att kräva av folk att de ska kolla tablån för att se när ö-rådet sänds för linjär tv. Så om nån som inte har play och plus ser att det är likadant nästa vecka kan den kanske skriva ett inlägg om det innan torsdag?
Citera
2026-04-10, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Oj vilken förvirring det blev angående tiderna när tv4 flyttar ö-rådsavsnittet till söndag för dem som inte har play och plus.

Problemet är att vi alla har kunnat se örådsavsnittet på torsdagar och nu var det bara play och plus som kunde se det, men det visste inte vi då vi inte kollat tablån.

Jag tror inte det går att kräva av folk att de ska kolla tablån för att se när ö-rådet sänds för linjär tv. Så om nån som inte har play och plus ser att det är likadant nästa vecka kan den kanske skriva ett inlägg om det innan torsdag?

Rättelse: Det är bara plus som har kunnat se ö-rådsavsnittet, enligt inlägg i tråden. Så spoilertagga alla inlägg om det fram till söndag.
Citera
2026-04-10, 12:57
Avstängd
DeppJohnnys avatar
Det var torsdag igår?

Citat:
Det måste i så fall vara ett misstag av TV4, i vanliga fall kan man inte se Örådsavsnittet förrän på torsdagen även om man har plus-medlemskap.

Citera
2026-04-10, 14:52
Medlem
Rolig säsong tycker jag!

Tycker som många av er att Nathalie E är skitsnygg. Verkar dessutom singel numera Många snygga bilder på hennes instagram @nathalieeliassson. Verkar dessutom vara en reko och trevlig tjej. Annars gillar man ju Jonas och Amadeus såhär långt.
Citera
2026-04-10, 16:10
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virkloppan
Ja, så är det och därför blir det så tråkigt när folk skriver utan spoilertagg.
Det är någon procent ssom gör sså.

Jag har påpekat det och blivit kallad både gnällkärring och låtsaspolis.ö

Samt deras ursäkt varit de inte kan ha koll på vad som är dagens avsnitt liksom

Den här deepjonny tex är ett mentalt kalhygge som spoilar och tycker vi ska ha överseende med han inte vet vilken veckodag det är
Citera
2026-04-10, 20:13
Medlem
Citat:
Det måste i så fall vara ett misstag av TV4, i vanliga fall kan man inte se Örådsavsnittet förrän på torsdagen även om man har plus-medlemskap.

Fast det var väl ändå torsdag när vi skrev? Jag kollade på torsdag morgon på tv4 plus!
Citera
2026-04-10, 21:21
Medlem
2 veckor in då och hittills en väldigt bra säsong tycker jag! En av de bättre på väldigt länge!

Även om vissa formationer börjar sätta sig så är det ju hittills ingen som är i total majoritet. Vanligtvis såhär långt in brukar man veta vilka pakter som är starka och vilka som är svagast, men jag tycker de flesta är rätt jämna.

Upplägget med 4 lag kan vara bra, kanske skulle varit lite längre bara.

Lägger spoiler på mina åsikter person för person som kommer här:

Citera
2026-04-10, 22:33
Medlem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här