2026-05-23, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Ormen Jonas kommer på ett förslag på dagisnivå och självkär som han är så vill ha att motståndarna ska lägga sig platt inför det. Varför skulle Ola och Aza gå med på ormens villkor när nackdelen skulle delas till ormen oavsett om han gillade det eller inte?! Jävla äcklige orm.

Tråkigt att den andra ormen, Sonja, vann på gränslandet, nu har fanskapet en chans att ta sig in igen. Hennes äckliga ansikte vill jag aldrig mer se.
Förslaget var väl rätt vettigt. Det är väl bättre att göra upp i en tävling om något, än att hålla på och tjafsa. Sedan var det väl Aza som var den hysteriska i den diskussionen. Vill man inte gå med på ett förslag är det ju bara att säga det och inte börja flaxa med armarna och kasta ur sig invektiv.

Den största ormen är och förblir Ola. Som så många andra skrivit. Sektledarvibbar på den.
Citera
2026-05-23, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Jag tycker du spammar lika jävla mycket skit. Aza är smartare än dig. Kan inte kännas bra?
Aza är inte smartare än någon över 10 år.
Citera
2026-05-23, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Jag tycker sämst om tanten som for till Gränslandet...Sonja?

Därefter tycker jag sämst om Jonas. Han verkar ju bara glida med anonymt och ibland bjuda på uppsyn av offerkofta.

Sen som så kallad "värdig vinnare"...? Det har ju varit svårt i år, men jag har landat på LASSE. Att i sin skitjobbighet så är han ju den enda som gjort vad en s.k. värdig vinnare bör ha gjort. Han har varit ärlig- för ärlig- men även högst oärlig med sin egen förmåga. Men nästa stund kunnat förvåna och prestera och då verkat förvånad själv. Men åtminstone ingen "fulspelare".

Annars så tycker jag att Aza är en rolig prick. Jag vet att han har varit en skit och att stjäla immuniteten var skitdumt. Men ändå... Han GÖR programmet. Nu när Lasse varvat ner sen han förl
get insett att han ÄR bra... Hur tråkigt hade inte Robinson varit, utan Aza?

Att vad vill man SE när man väljer att se på "Robinson"? Då är väl Lasse, Aza och han som åt en förbjuden blomma drömscenarion. Att jag tycker att ingen av dem varit direkt elak mot någon och må så vara att Aza uppmuntrades/uppmanades av produktionen. Och självklart kunde han ha valt "Nej". Men jag tror att han nappade som en liten pojke på uppmaning av busstreck.

Att jag såg inte att det skulle varit samma mobbning som av Ci, för flera år sedan. Utan mer er en ren provokation.

Och utan sådant...Att bara sitta och glo på ett program med Ola, Jonas och andra anonyma själar. Att det vore ju inte roligast...Tycker jag.
Lasse ingen fulspelare? OK, håller Ola med om det tror du?
Citera
2026-05-23, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Ja, det är ganska fascinerande att jämföra det ramaskri och den moralpanik som självmordet ledde till på 90-talet där allt nästan lades ned helt med idag där det inte ens blir en notis i tidningen och TV4-produktionen bara ångar på med ännu värre spelmekanismer år efter år.

När de skapar utmaningar där gruppen ska kollektivt välja den svagaste deltagaren och hen sedan i sin tur tvingas välja vilken av de andra som ska bytas ut eller lämna laget så är det som gjort för mobbing och utfrysningar. Det var ganska hemskt att se hur Melina behandlades av psykfallen i lag syd i år till exempel, dvs Ola, Aza, Mensur, Carro och Nathalie. Speciellt Ola framstår som en riktig kåkfarare.
Visst är det en skillnad men vet vi all bakgrund i dessa fall?

Hade kompisar som jobbade med första säsongen av R och de sa att den killen som tog livet av sig då, definitivt inte var i form för en sådan här sorts tävling. Psykiskt instabil helt enkelt. Och de menade att produktionen tog med honom för att de tänkte att han skulle skapa "content" i den grupp han hamnade. Givetvis räknade de inte med att det skulle gå som det gick.

På den tiden var ju också hela konceptet nytt och i det första öråden röstade ju folk noll taktiskt. Man röstade bara på de man tyckte illa om. Ren mobbing egentligen.

Numera vet ju alla vad Robinson går ut på och dessutom så röstar man nu på helt andra sätt. En person som folk retar sig på kan överleva länge om den inte är för bra i tävlingar. Melina behandlades taskigt men hon verkade som jag ser det kunna brösta det. Kändes som att hon visste vad hon gett sig in på helt enkelt.

Och vad gäller båda dessa tragiska självmord. Det är ju svårt att veta hur det gått för dem ifall de aldrig ställt upp i Robinson.
Citera
2026-05-23, 08:26
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Det nämndes tidigare under programmet, minns inte vem som sa det dock
Det kan ha sagts i Gränslandet också.
Citera
2026-05-23, 08:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianen:whoco5: ko
Det sista du förmedlar förstår jag precis ? av men det blir säkert bra.

Nu svarar du lika irrelevant som du ofta gör när du först påstår något om någonting och trådaren svarar dig - för att du sedan påstår att du inte skrivit "vad det nu var" eller som nu: Inte förstår svaret 🤯
Citera
2026-05-23, 08:35
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Jag minns också att det har sagts i programmet.

Det var möjligen något om lagen och vilka som var med vem om det nämndes i förbifarten att "Sonja försvinner ju med Halil 2 timmar varje kväll" typ.

Tror det var när det var Iki, Marie och Anna mot Lasse, Sonja och Jonas i nord-lägret

Detta 👆 känner jag igen att jag har hört - en gång iaf men inte mer. Kan det ha varit Marie kanske? Det var någon kvinna vill jag minnas men eftersom inget nämnts vidare vare sig i TVavsnitten eller i tråden så har jag droppat det likt allmänt svävande svammel 😂
Citera
2026-05-23, 08:36
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Var i podd med typ Anna tror jag när de frågade om det inte gick att få över Halil till nord när de fortfarande var två lag.

Jag har inte lyssnat på några poddar. Nej det var i så fall i ngn synk i TVavsnitten.
Citera
2026-05-23, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Detta 👆 känner jag igen att jag har hört - en gång iaf men inte mer. Kan det ha varit Marie kanske? Det var någon kvinna vill jag minnas men eftersom inget nämnts vidare vare sig i TVavsnitten eller i tråden så har jag droppat det likt allmänt svävande svammel 😂

Jag minns också att det var en kvinna och det har bara sagts en gång. Tror också Marie, eventuellt Carro ☺️
Citera
2026-05-23, 12:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Aza är inte smartare än någon över 10 år.
Aza är betydligt smartare än melina och även dig då då ni har samma nivå
Citera
2026-05-23, 12:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nu svarar du lika irrelevant som du ofta gör när du först påstår något om någonting och trådaren svarar dig - för att du sedan påstår att du inte skrivit "vad det nu var" eller som nu: Inte förstår svaret 🤯
Nu fortsätter du tala i gåtor? Jag förstår ingenting av det vill förmedla här och det är 100% sant oavsett vad du tror

Men du påstår jag skriver du hejar på jonas va? det har jag aldrig gjort citera gärna det isf

Men vass anklagelse av dig jag påstår något om någonting

vem är den här trådaren du tjatar om fö?
Senast redigerad av FedorEmelianenko 2026-05-23 kl. 12:43.
Citera
2026-05-23, 12:37
Medlem
Lasse är en fulspelare även i verkligheten.
Hallandsposten har artikel om Lasse och en kompanjon, dom har drivit någon krog i Halmstad. Krogen hade tydligen stora skatteskulder, och var på väg att mista alkoholtillståndet, då sålde dom restaurangen till kvinnlig målvakt. Strax därefter kursades restaurangen. Snyggt jobbat! Tyckte illa om honom innan, och nu ännu mer! Hederlig och ärlig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in