2026-05-11, 10:54
Medlem
Jag har haft Carro som favorit länge för hon varit så snäll å rimlig i allt hon säger men tycker att hon börjar visa upp riktigt bitchiga sidor nu.

Aza och Lasse är båda obehagliga med sina utbrott.

Just nu gillar jag Amadeus bäst men han har knappast en chans.
Citera
2026-05-11, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Själv tror jag att majoriteten av mänskligheten inte orkar läsa era vendettor om Melina sida upp och sida ner här i forumet. Jag föreslår att ni använder mejlfunktionen istället.

Ja, jag har funderat på om detta verkligen är en tråd om Robinson eller om en tråd om Melina. Jag tycker nästan att hela diskussionen om tanten kunde lyftas ur och bli en egen tråd.

Vad gäller Robinson har jag Aza som favorit och förstår inte alls vad folk ser som skulle kunna vara fördelaktigt hos Jonas. Jag tycker att Jonas verkar vara en feg ynkrygg men jag kan å andra sidan inte ens se att han skulle se särskilt bra ut.

Jag tyckte att Halil gjorde en jäkla bragd när han sprang med tyngder och vann (ditsatt av Jonas). Men nu tycker jag att Halil tappat det.

Jag hoppas att Aza eller Lasse vinner det hela. Även fast jag ju undrar om Lasse är på riktigt eller en mullvad.
Citera
2026-05-11, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Inget av det stämmer dock utan är subjektiva åsikter kring lasse, som skribenten knappast kan känna till då HON skriver som HON känner lasse

Nej, du förstår fortfarande inte. I reality är det olika lätt (tacksamt) att framställa olika typer av personligheter på ett visst sätt.
Citera
2026-05-11, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Det finns fler än mig som tycker att era vendettor om Melina är jobbiga som fyller sida upp och sida ner i en ändlös ointressant diskussion och tvingas scrolla.
Och det finns säkert fler än jag som tycker:

- Att det är helt ointressant att någon äter smärtsillnade.
- Att någon startar en diskussione om något som INTE handlar om Robinson utan om folk i denna tråd.

Nu får du fortsätta att gnälla om du vill. Orkar inte tjafsa och det är helt off topic.
Citera
2026-05-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Men Käre barn du tror väl inte Lasse bestämmer hur produktionen ska få honom framställas som.
Klart att jag inte gör och det skriver jag inte heller.

Det är uppenbart att du inte gått klart grundskolan eftersom du verkar tro att jag skriver att Lasse är tacksam över något när jag skriver att han är tacksam att framställa på ett visst sätt. Det betyder att produktionen älskar typer som Lasse.

Seså, om du inte klarar av att förstå vad folk skriver, låt bli att kommentera.
Citera
2026-05-11, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammusslan
Du har missförstått vad hen skrev.
Klart att hen har missförstått vad jag skrev. Men jag tror inte att hen någonsin kommer förstå det själv tyvärr. :-)
Citera
2026-05-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Jag har haft Carro som favorit länge för hon varit så snäll å rimlig i allt hon säger men tycker att hon börjar visa upp riktigt bitchiga sidor nu.

Aza och Lasse är båda obehagliga med sina utbrott.

Just nu gillar jag Amadeus bäst men han har knappast en chans.

Carro är van att sätta gränser, hon har två barn vilket i och för sig inte betyder att folk kan sätta gränser för dom utan uppfostrar barn utan gränser. Själv gillar jag att hon ifrågasätter.

Aza är också bra på att ifrågasätta men får skit för det då han gör det på ett gränslöst sätt vilket resulterar i utbrott. Han har både jobbiga sidor och bra sidor.

Lasse framstår som en känslomässigt omogen person, men han har sina poänger och jag tror inte folk förstår sig på hur han spelar. Ja, han får också starka känslomässiga utbrott men är ingen person som man blir rädd för. Som en del andra i tidigare säsonger...

Amadeus är det tydligen många som irriterar sig på. Men inte jag, tycker han är ganska harmlös men kan inte vara lätt att leva med då han säger att han mår bra då andra mår dåligt. Illavarslande.

Sonja är en riktig bitch, Halils obehagliga blattesidor kommer fram när han blir provocerad, late Jonas tar sig fram med hjälp av bitchiga Sonja och menlösa Marie och svansen Lasse och Halil. Jonas är otroligt duktig i fysiska tävlingar, men hur är han när det kommer till pussel?

Ola har jag inget emot, vem är perfekt, han är bara en vanlig snubbe som försöker ta sig fram. Det var väl det som förde honom till Brasilien, och jobba som kock. Vet inte om han har eget företag men det skulle inte förvåna mig. Han bor flott vid havet med swimmingpool, måste ha varit en kul resa för Nathalie och Amadeus att bli bjuden till Brasilien och honom.
Senast redigerad av notlostintheworld 2026-05-11 kl. 11:44.
Citera
2026-05-11, 11:40
Medlem
Äcklas av Carro, Aza och Jonas. De får göra och säga vad de vill men när de behandlas likadant så är det inte ok. Och Carro som klagar på att de andra snackar ihop sig men hon tjuvlyssnar.... Människan har noll självinsikt. Ola verkar njuta av att få folk reagera, och öppna för fanken käften när du snackar dina monotona korkade uttalanden. Aza pinsam med sina kulor.... Du svär på dina barn och beter dig sedan själv som ett barn vilken fadersfigur. Smuts alla tre.
Citera
2026-05-11, 11:55
Medlem
Tycker det är helt ok att Carro tjuvlyssnade, det är så man gör i de internationella varianterna. Där smög folk omkring för att få till sig info som den andra pakten diskuterade sinsemellan. Vilket gjorde spelet mer spännande då de avlyssnade inte visste att de andra visste

Sen hur man uppfattar situationer är individuellt, blev Lasse hotad eller inte? Han fick ju ett ultimatum av Jonas. Kan ju ses som ett hot. Eller inte.

Aza är förhoppningsvis en bättre fadersfigur i verkliga livet, jag tror inte man är likadan IRL som man är i Robinson; utan mat och brist på sömn, hällregn och stekhett och jobbiga tävlingar och taskiga relationer med andra.
Citera
2026-05-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Om man blir av med jobbet och har svårt att hitta ett nytt, kanske man ångrar sig lite. Gäller väl vad man än gör (begår brott, missköter jobbet, är med i TV osv) för att förlora jobbet. Men varför man skulle bli av med jobbet pga att man inte kan springa eller balansera, det fattar jag inte. Vad gäller detta med att visa vilken idiot man är så ligger det väl med i det hela redan från början. Jag tror att en majoritet av mänskligheten (oavsett de gillar programmet eller ej) tycker att de som är med i Robinson är idioter. Ytterst få kan vara med i ett sådant program utan att folk skrattar åt dem, retar sig på dem osv. Hur många är det inte som efter att ha deltagit i Robinson gråter ut och säger att man inte alls var sådä elak, dum, lat som det framstår i programmet.

Melina som vi ju sedan diskuterat mest måste ju vara medveten om allt detta eftersom hon varit med i 72 andra program också. Inkl programmet "Smartare än en femteklassare" där ju exakt alla som deltar framstår som idioter. Så att Melina skulle ångra sin medverkan i Robinson utesluter jag. Sedan kan ju vi sitta och tycka att hon är fet och ful samt skämmer ut sig. Mer ointelligent än vinnarna Aron eller Martin Melin kan jag ändå inte se att hon är.

Att vara fysiskt handikappad som Melina är väl ändå bättre än att vara så otroligt puckade som Aza och Ola är? Att de sedan kommer att komma hem och tro att de är kungar alldeles oavsett vilken slutplacering de får, är ju bra för dem. Det hade ju varit jobbigare för dem ifall de själva insåg sina mentala handikapp.

"Men varför man skulle bli av med jobbet pga att man inte kan springa eller balansera, det fattar jag inte."

Vem har påstått det? Man kanske blir av med det för att man helt enkelt inte är på jobbet under en ganska lång tid.

"Melina som vi ju sedan diskuterat mest måste ju vara medveten om allt detta eftersom hon varit med i 72 andra program också."

Besatt av uppmärksamhet och att vara med i TV således.

"Mer ointelligent än vinnarna Aron eller Martin Melin kan jag ändå inte se att hon är."

Martin Melin tycker jag knappast framstår som intelligent när han pratar, Aron hade ju dock en viss smartness gällande pussel etc. och som den yngsta vinnare i Robinson någonsin. När han gav sin immunitet till motståndaren var det också klipskt tänkt.

Melina sa ju att hon var bra på pussel och dylikt, men när hon väl fick chansen där så var hon ju usel där med. Hennes lag förlorade väl den tävlingen då hon skulle avsluta med att pussla om jag inte minns fel.

"Att vara fysiskt handikappad som Melina är väl ändå bättre än att vara så otroligt puckade som Aza och Ola är?"

Det vettefan, även om Aza och Ola har låg chans att vinna så är den ändå större än Melinas. De kanske är mentalt handikappade, men Melina är ju både fysiskt och psykiskt handikappad och dessutom allmänt dryg och otrevlig utifrån vad jag sett.
Senast redigerad av torkskap1 2026-05-11 kl. 13:22.
Citera
2026-05-11, 14:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Avsnitt 33, vilken njutning!

Hoppas på Ola och Carro i final, båda har skön stil och rätt inställning. Olas flinande i argumentationen med Halil var helt oslagbart!

Aza är en ögontjänare med napoleonkomplex som tar varje chans att sola sig i glansen av Olas naturliga gentlemannamässighet.

Ok. Här ramlar du in i tråden och efter 11 år på Flashback så kan du inte räkna, kan inte reglerna för denna tråd och inte ens har vett att använda Spoilerfunktionen 🧐

Eller försöker du provocera och nonchalera Admins och Flashbacks regler???

IDAG Måndag 11 Maj så visades Avsnitt 31 på TV4 Play. INTE Avsnitt 33 - det visas först nu på Torsdag 14 Maj. 🤔

Jag känner inte igen heller vad för argumentation du pratar om. Är det för att du tittar på TV4 Play PLUS? 🤔
Citera
2026-05-11, 14:49
Medlem
Spoiler, avsnitt 33.
Senast redigerad av padarocket 2026-05-11 kl. 14:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in