2026-05-11, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segahanden
Fyfan, finns de någon värre människa än Aza? Han kan ju inte ha några vänner på utsidan?

Jodå, Iki! Jag hade mycket hellre haft Aza som vän än Iki, om man säger så. Sedan måste vi komma ihåg att vi inte ens ser en bråkdel av allt som händer, så det är ju lätt att sitta och döma hemma i TV-soffan.
Citera
2026-05-11, 04:16
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Vilken bullfitta hon har ändå, hon Sonja.

Fupa från mens
Citera
2026-05-11, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saklartvarta
Nej, du tolkar meningen eller ordet tacksam fel tror jag. Tolkar det inte som att Lasse är tacksam över hur han framställs utan att en sån person är tacksam/lätt att framställa på ett visst sätt. Man brukar säga så.
Inget av det stämmer dock utan är subjektiva åsikter kring lasse, som skribenten knappast kan känna till då HON skriver som HON känner lasse
Citera
2026-05-11, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Lasse och Halil begick sina största misstag i spelet när de anslöt sig till ormarna Jonas och Sonja istället för de pålitliga i Syd.

I gränslandet visade de idag i en tillbakablick till Örådet där Halil anklagar Syd för att ha snackat skit om Lasse, kommer inte ihåg att jag såg den sekvensen med i Örådet. Som jag minns Örådet så satt Halil helt tyst hela tiden.
Ja de grävde bägge sina gravar där, undrar vem av dem som ryker först nu
Citera
2026-05-11, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Godtrogen kanske är fel ord. Lättpåverkad och vacklande hit och dit, inte minst.
Han framstår ju sån men som sagt, jag är inte helt säker på att det är så. Vi får se.
Citera
2026-05-11, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
"Men det är väl knappast ointelligent att åka på ett äventyr som Robinson trots att man saknar vinstchanser."

Beror väl lite på. Skämmer man ut sig och visar sig vara totalt oduglig på allt så kanske det inte är så begåvat. Får man inte behålla sitt arbete därhemma när man åker iväg bara för att sedan visa att man är en idiot i tv för hela svenska folket är det nog inte så smart heller.

"Jag tror det handlar mer om det senare och att de helt enkelt har haft en massa tur. Men vi får väl se. Om Aza, Ola, Carro eller Nathalie vinner så har jag gissat fel om dem som personer. Hittills har de dock allihopa mest levererat snack och väldigt lite verkstad."

Oavsett hur mycket tur de har eller hur dåliga du anser att dom är, så kan dom ju ändå alltid trösta sig med att lika oduglig som Melina är det helt omöjligt att bli. Till och med "Tuttlisa" häromåret kunde ju i alla fall gå på toaletten på egen hand samt resa sig upp från sittande position själv, vilket Melina inte kunde ens i början av säsongen mitt under en tävling fast hon inte hade skadat knät än ens då.
Om man blir av med jobbet och har svårt att hitta ett nytt, kanske man ångrar sig lite. Gäller väl vad man än gör (begår brott, missköter jobbet, är med i TV osv) för att förlora jobbet. Men varför man skulle bli av med jobbet pga att man inte kan springa eller balansera, det fattar jag inte. Vad gäller detta med att visa vilken idiot man är så ligger det väl med i det hela redan från början. Jag tror att en majoritet av mänskligheten (oavsett de gillar programmet eller ej) tycker att de som är med i Robinson är idioter. Ytterst få kan vara med i ett sådant program utan att folk skrattar åt dem, retar sig på dem osv. Hur många är det inte som efter att ha deltagit i Robinson gråter ut och säger att man inte alls var sådä elak, dum, lat som det framstår i programmet.

Melina som vi ju sedan diskuterat mest måste ju vara medveten om allt detta eftersom hon varit med i 72 andra program också. Inkl programmet "Smartare än en femteklassare" där ju exakt alla som deltar framstår som idioter. Så att Melina skulle ångra sin medverkan i Robinson utesluter jag. Sedan kan ju vi sitta och tycka att hon är fet och ful samt skämmer ut sig. Mer ointelligent än vinnarna Aron eller Martin Melin kan jag ändå inte se att hon är.

Att vara fysiskt handikappad som Melina är väl ändå bättre än att vara så otroligt puckade som Aza och Ola är? Att de sedan kommer att komma hem och tro att de är kungar alldeles oavsett vilken slutplacering de får, är ju bra för dem. Det hade ju varit jobbigare för dem ifall de själva insåg sina mentala handikapp.
Citera
2026-05-11, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Om man blir av med jobbet och har svårt att hitta ett nytt, kanske man ångrar sig lite. Gäller väl vad man än gör (begår brott, missköter jobbet, är med i TV osv) för att förlora jobbet. Men varför man skulle bli av med jobbet pga att man inte kan springa eller balansera, det fattar jag inte. Vad gäller detta med att visa vilken idiot man är så ligger det väl med i det hela redan från början. Jag tror att en majoritet av mänskligheten (oavsett de gillar programmet eller ej) tycker att de som är med i Robinson är idioter. Ytterst få kan vara med i ett sådant program utan att folk skrattar åt dem, retar sig på dem osv. Hur många är det inte som efter att ha deltagit i Robinson gråter ut och säger att man inte alls var sådä elak, dum, lat som det framstår i programmet.

Melina som vi ju sedan diskuterat mest måste ju vara medveten om allt detta eftersom hon varit med i 72 andra program också. Inkl programmet "Smartare än en femteklassare" där ju exakt alla som deltar framstår som idioter. Så att Melina skulle ångra sin medverkan i Robinson utesluter jag. Sedan kan ju vi sitta och tycka att hon är fet och ful samt skämmer ut sig. Mer ointelligent än vinnarna Aron eller Martin Melin kan jag ändå inte se att hon är.

Att vara fysiskt handikappad som Melina är väl ändå bättre än att vara så otroligt puckade som Aza och Ola är? Att de sedan kommer att komma hem och tro att de är kungar alldeles oavsett vilken slutplacering de får, är ju bra för dem. Det hade ju varit jobbigare för dem ifall de själva insåg sina mentala handikapp.

Själv tror jag att majoriteten av mänskligheten inte orkar läsa era vendettor om Melina sida upp och sida ner här i forumet. Jag föreslår att ni använder mejlfunktionen istället.
Citera
2026-05-11, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Själv tror jag att majoriteten av mänskligheten inte orkar läsa era vendettor om Melina sida upp och sida ner här i forumet. Jag föreslår att ni använder mejlfunktionen istället.
Själv tror jag att folk är kapabla att scrolla.
Citera
2026-05-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Han gick ju på starka smärtstillande, de hade till och med ökat dosen. Så det var väl därför.
Det är alltså den här sortens saker (samt att du tror någon är lite intresserad av någon annan) som du finner kul och viktigt att diskutera?
Citera
2026-05-11, 10:45
Avslutad
felpost.
Senast redigerad av skatterattsjurist 2026-05-11 kl. 10:48.
Citera
2026-05-11, 10:48
Medlem
Citat:
Det är alltså den här sortens saker (samt att du tror någon är lite intresserad av någon annan) som du finner kul och viktigt att diskutera?

Det var ett kortfattat svar på tidigare inlägg om hur Mensur orkade hålla upp benen i en utslagstävling med så starka ryggsmärtor. Men scrolla bara förbi om du inte läser tidigare inlägg och kopplar sammanhang.
Citera
2026-05-11, 10:51
Medlem
Citat:
Själv tror jag att folk är kapabla att scrolla.

Det finns fler än mig som tycker att era vendettor om Melina är jobbiga som fyller sida upp och sida ner i en ändlös ointressant diskussion och tvingas scrolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in