2026-02-27, 11:31
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Ett allvarligt problem inför framtiden med dessa låga födelsetal.

Många kvinnor i världen kommer gärna till sverige för drömmen om ett bättre liv. Svenska kvinnor behöver konkurrens. Vi har ett överskott på män. Ett par miljoner villiga tjejer vore lagom. 😎

Den ekonomiska biten löser inspirerade män.💪 Staten borde kliva in också, men där har en svensk kvinna redan bränt alla stålar.

Ryssland lär ju sitta på en del överskott av kärringar. Kanske är importförbud...
Citera
2026-02-27, 11:33
Medlem
Merwinnas avatar
Så dumt. De barnen skulle ju bli till 50 procent utlänningar ändå, d.v.s. vi har ingen nytta av dem. Det är SVENSKA barn som behöver födas. Genetiskt, etniskt svenska.

Dessutom skulle de där utländska kvinnorna inte vilja ligga med dig ändå!
Citera
2026-02-27, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så dumt. De barnen skulle ju bli till 50 procent utlänningar ändå, d.v.s. vi har ingen nytta av dem. Det är SVENSKA barn som behöver födas. Genetiskt, etniskt svenska.

Dessutom skulle de där utländska kvinnorna inte vilja ligga med dig ändå!

Finns många asiatiska kvinnor som vill ha svenska män?

Sedan jag som kristen vill inte ha en svensk man. Jag har det ganska bra med min spanska pojkvän.

Ni kommer ju dö ut som en befolkning om ni är som japaner
Citera
2026-02-27, 11:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy

Sedan jag som kristen vill inte ha en svensk man. Jag har det ganska bra med min spanska pojkvän.

De asiatiska kvinnorna vill inte ha svenska män, de vill bli försörjda i ett rikt land och kunna skicka hem pengar till sin familj.

Spansk är inte SÅ illa. De är ändå européer och kristna och många är snygga med fina europeiska drag. MEN färgerna är mörka, och vi är i större behov av blonda (alternativt rödhåriga) och blåögda (alternativt grön- eller gråögda) och ljushyllta barn så att vår särart inte försvinner.

Japanerna dör ju inte ut som befolkning? Det är sant att barnafödandet har minskat där liksom i övriga rika och förhållandevis rika länder, men de har i alla fall inte spätt ut sin befolkning med främmande gener. De ser fortfarande ut som japaner.
Citera
2026-02-27, 12:05
Medlem
Citat:

Citat:
De asiatiska kvinnorna vill inte ha svenska män, de vill bli försörjda i ett rikt land och kunna skicka hem pengar till sin familj.

Spansk är inte SÅ illa. De är ändå européer och kristna och många är snygga med fina europeiska drag. MEN färgerna är mörka, och vi är i större behov av blonda (alternativt rödhåriga) och blåögda (alternativt grön- eller gråögda) och ljushyllta barn så att vår särart inte försvinner.

Japanerna dör ju inte ut som befolkning? Det är sant att barnafödandet har minskat där liksom i övriga rika och förhållandevis rika länder, men de har i alla fall inte spätt ut sin befolkning med främmande gener. De ser fortfarande ut som japaner.

Det är sant om asiatiska kvinnor men mitt personliga perspektiv är att det är oftast vad du kan få när du har mindre attraktivt utseende och personlighet än resterande europeiska män.

Sedan är svenska kvinnorna mycket snyggare i utseende och personlighet än deras män. För en svensk kvinna är det lätt för henne att hitta valfri man att få barn med om hon önskar/vill. Det är inte lika lätt som svenska mannen.

Flesta spanjorskor vill nog inte byta ut sina män för svenska män. Där är det tvärtom att kvinnorna är mindre attraktiva och har sämre personligheter än deras män. Där är männen mycket mer attraktiva än kvinnorna vilket är ganska lätt för deras män att hitta valfri kvinna ifrån Europa att få barn med.

På grund av deras blandning är den spanska mannen mer grönögd, solbränd, musklerna syns och lång.

Jag pratade om mig själv att svenska mannen är inte riktigt min smak då jag vill flytta till Spanien. Inte att ni ska avla er med svarthåriga spanjorer.

Japaner håller på att dö ut. Det är lågt barnafödande i hela världen. Amerikanska män är desperata efter kvinnor då dessa är lika ratade av sina kvinnor i USA.

I Kina samma sak.
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-02-27 kl. 12:20.
Citera
2026-02-27, 12:14
Medlem
Tervulls avatar
Inte fan vill vi att det ska födas mer negrer eller muslimer i alla fall.
Citera
2026-02-27, 12:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är sant om asiatiska kvinnor men mitt personliga perspektiv är att det är oftast vad du kan få när du har mindre attraktivt utseende och personlighet än resterande europeiska män.

Sedan är svenska kvinnorna mycket i utseende och personlighet än deras män. För en svensk kvinna är det lätt för henne att hitta valfri man att få barn med om hon önskar/vill. Det är inte lika lätt som svenska mannen.

Flesta spanjorskor vill nog inte byta ut sina män för svenska män. Där är det tvärtom att kvinnorna är mindre attraktiva och har sämre personligheter än deras män. Där är männen mycket mer attraktiva än kvinnorna vilket är ganska lätt för deras män att hitta valfri kvinna ifrån Europa att få barn med.

På grund av deras blandning är den spanska mannen mer grönögd, solbränd, musklerna syns och lång.

Jag pratade om mig själv att svenska mannen är inte riktigt min smak då jag vill flytta till Spanien. Inte att ni ska avla er med svarthåriga spanjorer.

Japaner håller på att dö ut. Det är lågt barnafödande i hela världen. Amerikanska män är desperata efter kvinnor då dessa är lika ratade av sina kvinnor i USA.

I Kina samma sak.

OK. Jag tror inte att det är så klokt att flytta till Spanien nu, annars, för klimatomvandlingen kommer snart att göra det outhärdligt att bo där, och spanjorerna kommer att försöka ta sig norrut i Europa stället...

Kina är speciellt, eftersom ettbarnspolitiken gjorde att många föräldrar antingen dödade sina döttrar eller adopterade bort dem utomlands, tills de fick en pojke - som de behöll. Där är det ju - eller var i alla fall då fortfarande - så viktigt att det är en son som ska ta över gården eller firman. Men det var kortsiktigt tänkt, för om "alla" gör så finns det ingen kvinna för sonen att gifta sig med när den tiden kommer, och då slutar gården/firman att gå i arv ändå, med honom.
Citera
2026-02-27, 12:25
Medlem
Varför inte exportera ett par miljoner män då? Om nu Sverige suger och utländska kvinnor dreglar, menar jag.
Citera
2026-02-27, 12:30
Medlem
Citat:
OK. Jag tror inte att det är så klokt att flytta till Spanien nu, annars, för klimatomvandlingen kommer snart att göra det outhärdligt att bo där, och spanjorerna kommer att försöka ta sig norrut i Europa stället...

Kina är speciellt, eftersom ettbarnspolitiken gjorde att många föräldrar antingen dödade sina döttrar eller adopterade bort dem utomlands, tills de fick en pojke - som de behöll. Där är det ju - eller var i alla fall då fortfarande - så viktigt att det är en son som ska ta över gården eller firman. Men det var kortsiktigt tänkt, för om "alla" gör så finns det ingen kvinna för sonen att gifta sig med när den tiden kommer, och då slutar gården/firman att gå i arv ändå, med honom.

Jag bor redan med min spanska pojkvän på 80 % där. Vi har inte drabbats av klimatet trots att vi bor rätt nära Málaga

Det tror jag inte. Spanska män är ganska stolt över sitt land och sin tillvaro. Visst man kanske inte lever på samma sätt som i Sverige dvs så modernt men vädret och att faktiskt må bra med att vara man vs kvinna gör mycket.

Dessutom vill jag bo i ett kristet land men återigen så råder det ganska stor brist på kvinnor i hela Europa området men södra delarna kan ju gifta sig egentligen med valfri kvinna ifrån kristna världen likt det jag och min pojkvän gjort.

Det råder brist på barn i Österrike, Tyskland, Frankrike osv även i Spanien dvs många små städer vilket är därför männen vill ha kvinnor ifrån Europa och kanske inte lika angelägna att hämta in ifrån Asien.

Men som du skrev så är jag inte heller kär för att bli försörjd utan kär på riktigt.
Citera
2026-02-27, 13:22
Medlem
Problemet beror ju på att man låtit för många utländska män komma in i landet. Som kvinna är jag starkt emot detta. Inte konstigt att det blivit ökade problem i samhället. Hoppas återinvandringen ökar ordentligt framförallt att utvisningar av brottslingar sker brådskande.
Citera
2026-02-27, 14:01
Medlem
Citat:
Det är stor utvandring på kvinnor ifrån Sverige både svenska och utländska kvinnor då vi har det bättre i varmare breddgrader som Spanien, Italien eller Portugal.

Jo fast det utvandrar fler män ung. 600 st. fler. Vet ej vad männen flyttar.

Det viktiga är alla fall att vi inte får invandring av män till Sverige ,det gör att kvinnor inte trivs.
Citera
2026-02-27, 14:15
Medlem
Nej det föds inte för lite barn.
Det är lågt just nu men ingenting ovanligt om man tittar bakåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in