2026-02-23, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Om det fler som är korkade ska jag förklara skillnaden.

Vid biståndsminister Benjamin Dousas (M) bostad stod en docka i naturlig storlek, utformad för att likna en IS-terrorist och hållandes ett avhugget huvud och en kniv. Forsell fick en korg Hitler äpplen utanför sin bostad.
Det är okej enligt GW.

SD hjälper en människa som ser till att män som förgriper sig mot barn åker dit.
Det är inte okej enligt GW.

Knarkar Bodström uttalar sig inte mot GW för båda är S.

Så, nu behöver ingen vara korkad längre.
Och du menar på allvar att äpplena skulle kunna tolkas som hot istället för möjligen förolämpning? Hot om vad? Äppelpallning kommande höst? Attack från SS- ungdomar i äppelknyckarbrallor?
Citera
2026-02-23, 12:25
Medlem
Citat:
Benjamin Dousa fick i sin tur en docka med en låtsaskniv i ena handen och ett rödmålat dockhuvud i andra.

Citat:
– Jag stödjer det till 100 procent. Det är väl inte så jävla konstigt, rannsaka er själva. Vad håller ni på med, säger GW och fortsätter:

Det är galenskap att hävda att det är yttrandefrihet att springa runt och placera explicit våldsamma dockor hemma hos familjer.
Citera
2026-02-23, 12:28
Medlem
bombaccis avatar
Tycker det var klockrent att rita hitler asikten på äpplena, konstigt bara att inte åkesson och de rasisterna fick hem en korg med.

leif e så modig.
Citera
2026-02-23, 12:29
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Om det fler som är korkade ska jag förklara skillnaden.

Vid biståndsminister Benjamin Dousas (M) bostad stod en docka i naturlig storlek, utformad för att likna en IS-terrorist och hållandes ett avhugget huvud och en kniv. Forsell fick en korg Hitler äpplen utanför sin bostad.
Det är okej enligt GW.

SD hjälper en människa som ser till att män som förgriper sig mot barn åker dit.
Det är inte okej enligt GW.

Knarkar Bodström uttalar sig inte mot GW för båda är S.

Så, nu behöver ingen vara korkad längre.
SD betalar en notorisk återfallsförbrytare som ånyo blivit dömd*

Citera
2026-02-23, 12:36
Avstängd
Citat:
...

Det är okej enligt GW.

...

Nja, jag tolkar GW som att det främst är "äppelbuset" som han syftar på vilket knappast kan ses som ett hot. Han verkar i bakruset på söndagsmorgonen inte läst på ordentligt om dockan.
Citera
2026-02-23, 12:41
Medlem
immenhusens avatar
Uppvigling till hot och våld kan aldrig falla inom yttrandefriheten, oavsett politisk färg.

/AI
Citera
2026-02-23, 12:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Uppvigling till hot och våld kan aldrig falla inom yttrandefriheten, oavsett politisk färg.

/AI

Du tycker att måla hitlerbilder på äpplen är "Uppvigling till hot och våld"? Då vet vi.
För övrigt vet du uppenbart inte vad uppvigling är för något.
Citera
2026-02-23, 12:52
Medlem
GW har ett gäng som sköter hans gods och ja de kan likställas vid livvakter. Källor är folk som bor i närheten.
Citat:
Ursprungligen postat av PovelSvammels
Så du påstår alltså att Leif GW har livvakter.
Är det super IT-entreprenören och slaskjournalisten Daniel Nyhlén som berättat det för dig
eller har du någon tillförlitlig källa på det som du påstår?
Citera
2026-02-23, 12:53
Medlem
Han har rätt
Politikerna vill sätta munkavle på folket
Citera
2026-02-23, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Nja, jag tolkar GW som att det främst är "äppelbuset" som han syftar på vilket knappast kan ses som ett hot. Han verkar i bakruset på söndagsmorgonen inte läst på ordentligt om dockan.

Om jag hade varit en minister och hade sett dessa äpplen så hade jag tänkt: någon som hatar mig har lagt dessa äpplen utanför min bostad. Vad vill den personen göra mot mig eller min familj? Så sett till kontexten är det absolut ett olaga hot. Man skulle aldrig acceptera att en polisman behandlades på det sättet.

När det gäller brott mot politiker så lägger man sig nästan alltid i den övre delen av straffskalan. Särskilt efter mordet på Palme och Anna Lindh. Det är ett hot mot demokratin om man skrämmer folk från att bli politiker.
Citera
2026-02-23, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Nu samarbetade Hitler med muslimer av strategiska och militära skäl
Inte för att Hitler ansåg dem jämlika
I Mein Kampf skrev Adolf Hitler öppet om: “Den ariska rasens överlägsenhet”
Idéer om att vissa folk var “mindervärdiga”
Nazismen var från början en rasideologisk rörelse.

Jag tycker fortfarande att GW bara utnyttjar sin yttrandefrihet
Däremot har han inte betalat några rättegångskostnader, bara haft åsikter om det
Blir som att kasta sten i glashus när Åkesson kritiserar det
Jupp en väldigt överlägsen ras.... En vacker dag kanske.... Eller? 😂😂😂😂
Citera
2026-02-23, 13:00
Medlem
Bertillas avatar
TV 4 hade (faktiskt) ett bra inslag nu på Nyhetsdagen där den politiska reportern Ulf Kristofferson hårt kritiserade GW. All heder åt TV 4 för detta.

Kika på det om ni har möjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in