2026-02-23, 13:14
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Du tycker att måla hitlerbilder på äpplen är "Uppvigling till hot och våld"? Då vet vi.
För övrigt vet du uppenbart inte vad uppvigling är för något.

Att ta sig oinbjuden hem till en minister, kan absolut ses som hot, äpplen eller ej. Vill man protestera mot regeringens politik gör man det på ett civiliserat sätt, man tar sig inte hem till enskilda personer. Man måste förstå skillnaden mellan person och ämbete.
Citera
2026-02-23, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
TV 4 hade (faktiskt) ett bra inslag nu på Nyhetsdagen där den politiska reportern Ulf Kristofferson hårt kritiserade GW. All heder åt TV 4 för detta.

Kika på det om ni har möjlighet.
TV4? Glöm det.
Citera
2026-02-23, 13:25
Medlem
Bertillas avatar
Gissar att det pågår krismöten på TV 4 nu om hans uppträdande igår. Hoppas vi slipper se honom i rutan framöver.
Citera
2026-02-23, 13:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Vid biståndsminister Benjamin Dousas (M) bostad stod en docka i naturlig storlek, utformad för att likna en IS-terrorist och hållandes ett avhugget huvud och en kniv.

Hot eller helt okey, enligt dig? Dousa har barn, inte för att du bryr dig.
Kan vara en markering mot att Sverige i stället för att ta hem IS terrorister och åtala dem här, har de i stället släppts fria och kan återgå till sin terror om de vill detta. Och om de återtar sin inställning lär många döööö.
Citera
2026-02-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Gissar att det pågår krismöten på TV 4 nu om hans uppträdande igår. Hoppas vi slipper se honom i rutan framöver.
Ansvarig utgivare friade och backade helt upp honom idag i programmet. Men de har väl samma politiska uppfattning. Att vara journalist kommer dem inte för. Det är snart val och kampen pågår redan.
Citera
2026-02-23, 13:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Om jag hade varit en minister och hade sett dessa äpplen så hade jag tänkt: någon som hatar mig har lagt dessa äpplen utanför min bostad. Vad vill den personen göra mot mig eller min familj? Så sett till kontexten är det absolut ett olaga hot. Man skulle aldrig acceptera att en polisman behandlades på det sättet.

...

Vad bra att du vill föregå domstolens beslut men nu råkar det vara så att vi fortfarande har en rättsstat och målade äpplen har jag mycket svårt att tro att de skulle döma till olaga hot, men vi får se.
För övrigt; vad har polisen med det här att göra? Du svamlar.
Citera
2026-02-23, 13:37
Medlem
Ankan-mannens avatar
Rör inte min GW han är fridlyst, sådana som han är på utdöende, finns numer nästan bara sådana som vänder kappan mot vinden. Och de flesta som inte gör detta är idioter, kombinationen intelligent och inte följer strömmen är få.
Citera
2026-02-23, 13:44
Medlem
Bertillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Vad bra att du vill föregå domstolens beslut men nu råkar det vara så att vi fortfarande har en rättsstat och målade äpplen har jag mycket svårt att tro att de skulle döma till olaga hot, men vi får se.
För övrigt; vad har polisen med det här att göra? Du svamlar.
Det är Polismyndigheten som utreder brott. Du svamlar.
Citera
2026-02-23, 13:50
Medlem
Tuors avatar
Jag tycker inte att det här bör klassas som ett hot. Man borde snarare känna sig stolt över att jämföras med uncle H.

Frågan är varför GW har engagerat sig så mycket kring detta? Varför bryr han sig ens?

Nä, GW känns numera som en snurrig gubbe tyvärr.
Citera
2026-02-23, 13:58
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
En korg med äpplen är inte något hot. Möjligtvis för snöflingor som hatar yttrandefrihet.
Så var var syftet med äpplena? Kompott?
Citera
2026-02-23, 13:58
Medlem
OrmensbrorHildings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag tycker inte att det här bör klassas som ett hot. Man borde snarare känna sig stolt över att jämföras med uncle H.

Frågan är varför GW har engagerat sig så mycket kring detta? Varför bryr han sig ens?

Nä, GW känns numera som en snurrig gubbe tyvärr.
Gärningsmannen är helt säkert mu(S)lim!
Citera
2026-02-23, 14:00
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Det måste nog råda en nolltolerans mot alla typer av manifestationer utanför en politikers hem. Jag har svårt att tänka mig något annat utfall än en fällande dom.

Hur skulle det bli om man friade dessa aktivister? Är det okej i så fall att leta reda på politikers adresser för att sprida politisk propaganda som man själv tycker är viktig?

Inte ens Nooshi Dadgostar vill se en sådan ordning.

Åsyftar du Vänster politruckens uttalande ang. händelserna i Örebro?

Jag påstår inte att Pettersson har rätt men för att få ett någorlunda perspektiv: https://blog.zaramis.se/2022/04/20/nooshi-dadgostars-vardelosa-uttalande-om-upploppen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in