2026-02-20, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Så du sitter i ett hörn och stirrar ner i din tallrik. Du är den där konstiga killen som alla skrattar åt?
Jobbar distans. Du är den där jobbiga osäkra snubben med noll socialt liv utanför jobbet som ska störa alla med detaljer om ditt astråkiga svennsonliv?
Citera
2026-02-20, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77

Som vanligt skriver du så kryptiskt så det inte går att förstå vad du menar. Jag antar att det sistnämnda gäller något du varit med om en gång och sedan tagit som ännu en livsregel?

Tycker det var tydligt. Nån på jobbet frågar vad du ska göra i helgen. Du svarar artigt. Ibland så finns det folk som inte nöjer sig så. De ifrågasätter och är inte så artiga tillbaka. Du har säkert inte varit med om det.
Citera
2026-02-20, 07:10
Medlem
Citat:
Jag vet ju att du inte kommer svara, men hur är det möjligt att du är så hopplöst fel ute i alla dina uppfattningar om hur kvinnor "är"?

Du skulle göra dig själv en sådan enorm tjänst om du bara rensade bort allt som du tror du har lärt dig och började om. Det känns så otroligt destruktivt att dag efter dag sitta och älta idéer om hur kvinnor är - utifrån absolut minimal erfarenhet.

Spekulationer, hittepå, förvränger det jag skriver, redan bestämt dig för att allt jag säger är fel...
Tja, inte mycket att svara på. Bättre du svarar dig själv. Du vet allt om mig.
Citera
2026-02-20, 07:16
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Tycker det var tydligt. Nån på jobbet frågar vad du ska göra i helgen. Du svarar artigt. Ibland så finns det folk som inte nöjer sig så. De ifrågasätter och är inte så artiga tillbaka. Du har säkert inte varit med om det.

Nej, det kan jag inte påminna mig om att ha varit med om. Du upplever att det är vanligt att medarbetare inte "nöjer sig" med ditt svar om dina helgplaner och "ifrågasätter" och är "oartiga". Nej, det tror jag inte händer på riktigt och är förmodligen en missuppfattning / övertolkning från din sida.

Citat:
Spekulationer, hittepå, förvränger det jag skriver, redan bestämt dig för att allt jag säger är fel...
Tja, inte mycket att svara på. Bättre du svarar dig själv. Du vet allt om mig.

Jag försöker berätta för dig, hårt eller ej, att du inte har koll på mycket. Du är ofta helt fel ute. Jag ser att detta är skadligt för dig och gör att du mår dåligt.
Citera
2026-02-20, 07:53
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Jobbar distans. Du är den där jobbiga osäkra snubben med noll socialt liv utanför jobbet som ska störa alla med detaljer om ditt astråkiga svennsonliv?
Aha det är därför du tappat alla sociala skills
Citera
2026-02-20, 07:55
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Aldrig varit med om att någon skulle ha ifrågasatt det man säger att man ska göra i helgen. Vad umgås du med för folk som gör så?
Citera
2026-02-20, 11:32
Medlem
Citat:
Aha det är därför du tappat alla sociala skills

Jag har ett rikt socialt liv utanför arbetet. Jag är inte beroende av kollegor för lite innehållslöst meningslöst small talk
Citera
2026-02-20, 12:19
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Jag har ett rikt socialt liv utanför arbetet. Jag är inte beroende av kollegor för lite innehållslöst meningslöst small talk
Så bra. Hoppas att du inte är lika kufig gentemot dem
Citera
2026-02-20, 18:13
Medlem
Citat:
Om du är "konstig" - i denna kontext oartig och otrevlig - så hotar det flockens, det vill säga, medarbetarnas förmåga att fungera bra ihop.

Fast ditt argument bygger på att säga att A är lika med B. A = jag vill vara ifred på lunchen, B = jag är oartig och otrevlig. A är inte B.

Det finns inga som helst orsak-och-verkansamband mellan min matro och "flockens stabilitet".
Citera
2026-02-20, 18:33
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Det finns inga som helst orsak-och-verkansamband mellan min matro och "flockens stabilitet".

Jag vet ju inget om dig och hur du agerar på din arbetsplats. Jag menar bara, utifrån trådens ämne, att folk som är kufiga och inte svarar på tilltal är mindre bra att ha på en arbetsplats. Observera också att TS var noga med att nämna just att "läsa rummet", så det handlar inte om att överväldiga någon blyg typ med extravert beteende.
Citera
2026-02-20, 21:02
Medlem
Citat:
Men det är ju för fan efterblivet att inte kunna bete sig i ett lunchrum. Det är inte ditt personliga hem där du gör som du vill. Du får gott spela spelet.

Men, det är ju inte det det handlar om. Självklart kan man byta några ord med sina kollegor. Problemet är att det finns ett fåtal personer på varje arbetsplats som ständigt ska ta upp trivialiteter som är totalt ointressanta för andra. Det är knappast intressant för de flesta vad en kollega gjort med sina barnbarn under helgen. Inte heller hur en kollegas granne håller på med bil renoveringar på kvällarna.
Citera
2026-02-20, 21:19
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Men, det är ju inte det det handlar om. Självklart kan man byta några ord med sina kollegor. Problemet är att det finns ett fåtal personer på varje arbetsplats som ständigt ska ta upp trivialiteter som är totalt ointressanta för andra. Det är knappast intressant för de flesta vad en kollega gjort med sina barnbarn under helgen. Inte heller hur en kollegas granne håller på med bil renoveringar på kvällarna.
Jag skulle inte säga att jag är helt ointresserad av vad en kollegas granne renoverar. Jag är själv intresserad av renovering. Kanske kan man få tips och idéer kring hur grannen har gjort kring något man själv vill göra? Samtalet kanske leder in på något annat som också intresserar oss båda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in