Tankar - kommentera gärna någon som känner sig insatt som den nörd jag ser mig som - om man har nått att tillföra i min plan- En mycket bra fördel detta för personer med höga tiotaggare

, själv en av dem lyckligtvis.
Tänker mig ”försöka” gå ner i tid till att jobba mån-ons vid 55. Med 60% av lönen om arbetsgivaren godkänner - fylla ut om jag kommer under brytpunkten. Ända nackdelen jag kan se är om man kommer under brytpunkten är att ”grundpensionen” upp till 7,5 ibb minskar om man inte har 30 års intjäning från 28 ( först vid 58 ).
Brytpunkt 660000, 2026 ( närmare 700000 när jag fyller 55 om ca 3 år )
Brytpunkt när man fyller 67 som det är idag, men de är ju långt kvar ca 760000.
Annan nackdel är att man säger nej till bra över miljonlön - men ”man lever bara en gång” och försöker bygga så att 55 i månaden med kommunalskatt räcker - Njuta